Mi kellene ahhoz hogy megérje elektromos autót használni?
Konkrét számokat tudnátok írni? Hogy nektek mikor érné meg a váltás?:
feltöltéshez szükséges idő: x
feltöltéssel megtehető távolság: y
ár hasonló kategóriájú benzineshez: z%
töltési lehetőségek mennyire vannak, mennyit kellene fejleszteni rajta Európa szerte?
Mik a legnagyobb problémák a rövid üzemidő és a lassú töltést leszámítva?
Pont most olvastam erről egy cikket a neten:
Szabványos, cserélhető akkumulátorok kellenének. Beállsz a "kútra", alulról egy szerkezet automatikusan kicseréli az akksikat 1-2 perc alatt és mehetsz is tovább. Ennek nyilván díja van, de egyrészt folyamatosan cserélve lenne az akksi, ami tönkremegy vagy lecsökken a kapacitása azt meg ki lehet dobni. Esetleg a kúton lehetne kategorizálni az akksit, hogy melyik mit bírhat még (mérhető!), és az alapján több kategóriába lehetne sorolni, és persze a gyengébbet olcsóbban adni. Ez biztosíthatná azt is, hogy ha egy újabb technikát fedeznek fel az akksik terén, akkor könnyebb átállni.
Persze a jelenlegi akksiméreteknél ez még nem kivitelezhető. De mivel az elektromos autó egyik legnagyobb hátránya az elöregedő akksik drága cseréje (lenne, ha egyáltalán megérné), így ez is kiküszöbölhető lenne, meg az is, hogy órákig tartson a töltés (a "kúton" az akksikat természetesn töltenék).
Nem egészes saját ötlet, én is láttam-hallottam valahol.
Egy Tesla nekem szinte már így ahogy van, nekem megfelelne. Csak nagyobb hatótávval. Olyan 600-700 km-mel. És tölteném én otthon a 3 fázisról, vagy akár a 2 fázisról is. A Tesla azért tetszik, mert egy normális kinézetű, sőt, nagyon szép autó, nem egy csúnya ufó, és nagyon igényes cucc. Csak drága. Ha lenne olcsó Tesla, már gonolkoznék. Itt a töltési idővel van a baj, nem tudom elképzelni, hogy mikor elmegyek mondjuk Németbe, akkor 5-10 perc alatt maxra lehet tölteni az akkut. Amíg több idő kell, addig az elektromos autó nem jó hosszú távra. Csak ilyen 200-300 km-es körzetben.
És a legnagyobb probléma az ökológiai lábnyom most is. A qrva sok akku előállítása, majd eldobása (nagyon veszélyes), még mindig nagy része az áramnak fosszilis anyagokból származik, és akkora infrastruktúrát, ami elbírná ezt, szinte lehetetlen elképzelni.
Az akkuk cseréje részlet kérdés, mostani akkumulátor méretben is lehetne olyan autót és olyan benzinkutat csinálni ahol jelentéktelen idő alatt kicserélik az akkumulátort.
Az akkumulátor elavulása teljesen min1. Árakkal, lehet szabályozni hogy a lehető legjobban használjuk el azt az akkumulátort és minél kevesebb szemetet halmozzunk fel vele fel. Egy 5-éves akkumulátor ami 4. akkora időtartamra képes, az legyen jóval olcsóbb és lesz rá vevő, ha neked csak 30 km-kell, akkor ha jobban jársz a gagyi akksival, akkor mindenki jól járt.
Egyetlen probléma ezzel hogy akkor már a cél nem a környezet barátság lenne. A gyártók minél nagyobb kapacitású és minél egyszerhasználatosabb akksik gyártására törekednének (szerintem). És akkor a környezetbarát cél a végén még rosszabbat tesz mint az eddigi módszer. Az a szó hogy fogyasztói társadalom mindent elmond erről :\.
"Egy Tesla nekem szinte már így ahogy van, nekem megfelelne. Csak nagyobb hatótávval. Olyan 600-700 km-mel. És tölteném én otthon a 3 fázisról, vagy akár a 2 fázisról is. A Tesla azért tetszik, mert egy normális kinézetű, sőt, nagyon szép autó, nem egy csúnya ufó, és nagyon igényes cucc. Csak drága. Ha lenne olcsó Tesla, már gonolkoznék. Itt a töltési idővel van a baj, nem tudom elképzelni, hogy mikor elmegyek mondjuk Németbe, akkor 5-10 perc alatt maxra lehet tölteni az akkut. Amíg több idő kell, addig az elektromos autó nem jó hosszú távra. Csak ilyen 200-300 km-es körzetben.
És a legnagyobb probléma az ökológiai lábnyom most is. A qrva sok akku előállítása, majd eldobása (nagyon veszélyes), még mindig nagy része az áramnak fosszilis anyagokból származik, és akkora infrastruktúrát, ami elbírná ezt, szinte lehetetlen elképzelni."
Tesla weboldalán van autó aminél 600 km-felettit ígér, nyilván autópályán és az ideális km/órával lehet annyit elérni, de ha Németországba akarsz menni, talán 500 km-t ki tudnál hozni belőle, töltést máshogy nem lehet megvalósítani, bemész egy nagyvárosba, s amíg telik az akksi ebédelsz, pihensz. Én bevállalnám ezt a korlátot ha lenne kellő számú töltőállomás. De inkább még kivárnék, hátha lesz valami "forradalom" az elektromos autókban. Az igény brutálisan nő papíron, szóval minden feltétel megvan hozzá :D.
300 km lesz az a 600 km a valóságban.
Nekem még az is fontos, hogy az autó mindig menetkész legyen. Tehát kapom a telefont, behuppanok az autóba, megyek a kúthoz, teletankolom, aztán csőgáz Németországig. De ha az elektromos autó pont levan merülve? Otthon is kell várjak 10 órát hogy feltöltődjön :)
Egy Teslát azonban már most is elfogadnék, mint már mondtam, második autónak (vagy elsőnek, és a dízel lenne hosszú utakra). Napi 200-300 km-nél senki se nagyon megy többet normál körülmények között, saját autóval. Meg az én példám is kirívó, nem sokan szaladgálnak annyit Európába saját autóval, mint én :)
"Az akkuk cseréje részlet kérdés, mostani akkumulátor méretben is lehetne olyan autót és olyan benzinkutat csinálni ahol jelentéktelen idő alatt kicserélik az akkumulátort. "
Jelenleg többszáz kg egy akkucsomag egy autóban. Ez azért nem olyan részletkérdés. Egy 20-30kW-os akksicsomag fizikailag sem kevés helyet foglal, és a súly miatt is elég komoly szerkezet kell, hogy benntartsa az autóban. De a gyorsan cserélhető akksi problémájának megoldását a gépészmérnökökre bízom (én nem vagyok az).
"Egyetlen probléma ezzel hogy akkor már a cél nem a környezet barátság lenne. A gyártók minél nagyobb kapacitású és minél egyszerhasználatosabb akksik gyártására törekednének (szerintem). "
Épp ezért kell szabványosítani, hogy egy ésszerű újratöltési ciklust kötelezően ki kell bírnia az akksinak. Pl tanúsítottan bírjon ki 200 ciklust, az alatt nem is lehetne forgalombahozni. Nem tudom mennyire reális a 200 ciklus, természetesen úgy kell megválasztani a kötelező ciklusok számát, hogy az még ne eredményezzen elszálló gyártási költséget, de elég zöld legyen.
Apropó zöld: azért attól, hogy az e-akkuk önmaguk nem rendelkeznek károsanyag-kibocsátással, még rengeteg energiát meg kell termelni, sőt egy költséges és energiaigényes gyártási folyamaton is végig kell menniük. Tehát én úgy tartom, hogy azért az e-autó sem teljesen zöld, csak máshol keletkezik a környezetszennyezés, mint a felhasználás.
A legnagyobb problémám az azonos benzines kocsihoz képest magasabb vételár, amit előre ki kell fizetni (hitelt nem veszek).
Minden évben megnézem és összehasonlítom az új elektromos autók árait, eddig még mindig az jött ki, hogy 10+
év után térülHET csak meg az e-autó. Én 10+ évre előre nem fektetek bele pénzt.
Nekem az kéne, hogy:
- Min. 300 km-es hatótáv
- Normális méret (legalább egy Octavia), mert most szinte minden elektromos autó egy mini konzervdoboz
- Olyan ár, mint egy azonos kategóriás dízelé
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!