Hol a hiba az elektromos autó politikában?
Tények:
-egy auto kb 500 ezer km-t futhat amig elavul
-az elektromos autó fogyasztása kb 1000Ft/100km, a gazolajasé 1800Ft/100km, viszont ha hozzáadjuk a vétel árat is, akkor egy elektromos auto összköltsége 10 évre 22 millio Ft, egy gázolajasé 14 millio
Akkor meg mi ez a nagy reklám meg semmibeszéd hogy huudejó huudemegéri az elektromos autó?
Részletes számitásom:
Tesla:
24kWh/100km
45Ft/kWh
>> 1080Ft/100km
>> 5.400.000Ft az üzemanyag
22.000.000Ft az uj auto ára
Össz: 27 millio Ft
Suzuki:
5l/100km
370Ft/liter
>> 1850Ft/100km
>> 9.250.000Ft az üzemanyag
5.000.000Ft az uj auto ára
Össz: 14 millio Ft





igen, csak a lényeg maradt le:
Szóval egy hasonló árkat. dízelben kb. pont ilyen árakon szaladgál egy turbó csere, vagy egy magasnyomású + adagoló / porlasztó csere. Csak ott sok ilyen alkatrész van ám a motorban és mind ennyi.





"És akkor majd lesz egy chip, amit kicserélsz mint a tahoban és már nem is jelent le semmit...
Amit fizikailag nem lehet korlátozni azt nem is fogják, mert értelmetlen. "
Nyilvan lesz par ember aki trukkozni fog, pont annyi mint ahanyan pl. etolajjal jarnak. A tobbseg fizetni fog mint a katonatiszt.
"Továbbá nem tévedek, nemrég terjesztette ki a Tesla az összes modelljére a 8 év garanciát."
Ami nem vonatkozik a kapacitasra.
"Nem mellesleg nem tudom hova a pánik, mikor nem egy 250e+ km-t futott Tesla van és átlagban 25-30%-ot csökkent ennyi idő alatt az akku kapaciátsa. "
A legidosebb Tesla Model S most volt 4 eves. Marhara nem tudjuk mi lesz veluk tomegesen 4-6 eves korukban.
Az arakrol: a Tesla sajat bevallasa szerint 200 dollarert veszi az akkut kilowattorankent. Azaz egy 80KWs-s akkucsomag neki 16.000 dollarba kerul. Ettol olcsobban neked sem fogjak adni csere eseten.
Nyilvan egy kisebb akkus autoban nem olyan nagy az osszeg, de azert jelentos.





"USA-ban már vannak 20 év közeli Prius I.-ek, gyári akkuval, 2-300 000 mérföld futásteljesítménnyel ennyit az akku miatt károgókról. "
Koze nincs annak az akkunak a villanyautokhoz, azok NiMH akksik, a villanyautokban meg Litium-ionos akksik vannak, teljesen mas technologia. Ez egy. A masik meg az hogy a Priuszokban is kifinganak az akksik, nem veletlenul lett kulon iparag kilopni parkolo Priusokbol az akkupakkot az USAban.
A tobbi amit irtal meg rizsa, nem erv. Hogy a jovo a villanyautoke az valoszinu, de meg messze nem tartunk ott.





"Most ugyanez van az elektromos meghajtásra. Az ügy már eldőlt, ez a jövő. "
Míg kőolaj van a földben és az nyereségesen kitermelhető addig a benzin és diesel motorok maradnak,tettszik vagy nem.Ezt a jövőt már 30-40 évvel ezelőtt taglalgatták,aztán lám mi lett belőle?? Nemrég került pont a kezembe egy 80-as autós ujság ahol pont arról szól a cikk,hogy az ezredfordulóra minden belsőégésű motor el fog tünni..érdekes volt ezt így 2000 után közel 17 évvel olvasni.. :-) Ez a villanyautózás egyenlőre kizárólag úri hóbort,semmi más.










#20:
Az a baj a válaszoddal, hogy alapvetően olyan állításokra építesz, amelyek vagy nem kapcsolódnak a témához, vagy tényszerűen sem igazak.
"USA-ban már vannak 20 év közeli Prius I.-ek, gyári akkuval, 2-300 000 mérföld futásteljesítménnyel"
Sőt, vannak több mint 700 ezer kilométert futott űrhajók is, képzeld! A hibrid autók akkumulátorának köze nincs az elektromos autók akkumulátorához, teljesen más a felépítésük és a működésük is. Nézd meg, hogy például a mobiltelefonod akkumulátorának mekkora a kapacitása a vásárláskor és mondjuk 4-5 évvel később.
"Volt már ilyen régebben is a történelem során [...]"
Az itt felsorolt állítások már a maguk korában sem voltak tudományosan helytállóak, általában csak egy szűk réteg volt, aki ezeket terjesztette. Körülbelül mint akik most azt mondják, hogy együnk fényt, mert az környezetbarátabb, vagy akik azt mondják, hogy a Föld üreges, és bent vannak a titkos atombunkerek.
Azt, hogy mi a jövő, nem tudjuk. Sem te, sem én, sem senki más. Az a biztos, ami már megtörtént. Nem az elektromos autók ellen érvelünk, egyszerűen csak be kell látni, hogy a jelenlegi formájukban alapvetően nem alkalmasak a benzines és gázolajos autók leváltására.





"A toyota prius? Az hogy lehet 20 éves?"
Szőrszálhasogatóan sehogy. :-) ,de valóban 1997-be japánban jelent meg az első generációs Prius.Az évek alatt azért több gyerekbetegség előjött,pl ,az elektromos vezérlésnek és a villanymotoroknak külön vízhűtő rendszere van. Ennek a szivattyúja idővel meghal, emiatt pusztul el általában túlmelegedésben a vezérlés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!