Az embereknek mi a bajuk az automata sportkocsikkal?
Már több yt-os kommentet olvastam, ami kifogásolja, hogy miért automata az adott kocsi. Korábban néztem Alfa Romeo QV-s videókat, ott is éljenezték a manuális váltót (miközben több mint 500 lovas), hogy hű de szuper hogy van hozzá. Laikusként én ezt qrvára nem értem. Szerintem egy ilyen kategóriájú autó igen is legyen gyors és automata.
Vagy pl. ennél a Nissan 370z acceleration videónál ( https://www.youtube.com/watch?v=fJ8YE7eAreY ) is kritizálják az automata használatát olyan jelzőkkel, hogy "gaymatic". Miért olyan nagy gáz, ha mondjuk valaki egy automata 370z-t vezet? Ha nem csak jampiskodni meg driftelgetni akar vele, hanem a mindennapi életben vezetni (akár dugóban araszolás), akkor sokkal kényelmesebb az automata, ha pedig előjön belőle az autómániás gyerek, arra az esetre meg ott vannak a váltókarok, ami számomra sokkal élvezetesebb, mint állandóan a sebváltót markolászni. Ha lenne pénzem egy 370z-re már csak ezért is automatát vennék és gondolom a gyorsulása is valamivel jobb.
Nem véletlen az automata elterjedése a sportkocsikban. Akkora nyomatéknál és teljesítményleadásnál bizony egy-két félreváltás után lehetne kidobni a kézi váltót meg a leégett kuplungot. Ugyanez megfigyelhető munkagépeknél is.
Ha drágább de is kifizetődőbb.
Már az F1-ben is az lenne ha nem akarnák az ember szerepét hangsúlyozni.
#11!
Nem retrózok, hanem a véleményemet írtam le.
Amúgy a kérdés a automata váltó használatáról szólt. Amit Te példaként fölhoztál -a szekvenciális mód- az nem automata váltót jelent, hanem azt, hogy a hagyományos kulisszát egy újabb, modernebb és sokkal gyorsabb megoldással helyettesítik. Vagyis szekvenciális váltónál, még mindig én váltok, amikor jónak látom akár föl, akár vissza, ellentétben az automatával, amelyik tőlem függetlenül -a fordulat és a terhelés arányában- kapcsolgat.
Van különbség a kettő között. ;)
"Nem retrózok, hanem a véleményemet írtam le. "
Persze, ezzel nincs is semmi gond, igazából nekem is a hobbiautóm szándékosan kéziváltós. Csak azt akartam kihozni a dologból, hogy az automataváltó nemcsak a bénáknak való, ahogy sokan mondják, és a szupersportautókba ésszerűbb választás, mint a kézi.
"Amit Te példaként fölhoztál -a szekvenciális mód- az nem automata váltót jelent, hanem azt, hogy a hagyományos kulisszát egy újabb, modernebb és sokkal gyorsabb megoldással helyettesítik. "
Szakmailag ez is helyes, de az átlagember a szekvenciálist arra érti, hogy például az Audinál a Tiptronic váltókon be tudod húzni a +/- jel közé, és te tudsz váltogatni fel-le, pontosabban te mondod meg hogy mikor váltson. De amúgy ez egy hagyományos automata. Manapság már mindegyiken van ilyen. Ezt is szekvenciális módnak hívják (nem szekvenciális váltó, az igaz)
A videót feltöltő német és ugye itt európában a kézi váltó a divat.
Hülye lennék kézi váltóval venni kocsit ha annyi pénzem lenne hogy sportkocsit vegyek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!