Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az embereknek mi a bajuk az...

Az embereknek mi a bajuk az automata sportkocsikkal?

Figyelt kérdés

Már több yt-os kommentet olvastam, ami kifogásolja, hogy miért automata az adott kocsi. Korábban néztem Alfa Romeo QV-s videókat, ott is éljenezték a manuális váltót (miközben több mint 500 lovas), hogy hű de szuper hogy van hozzá. Laikusként én ezt qrvára nem értem. Szerintem egy ilyen kategóriájú autó igen is legyen gyors és automata.

Vagy pl. ennél a Nissan 370z acceleration videónál ( https://www.youtube.com/watch?v=fJ8YE7eAreY ) is kritizálják az automata használatát olyan jelzőkkel, hogy "gaymatic". Miért olyan nagy gáz, ha mondjuk valaki egy automata 370z-t vezet? Ha nem csak jampiskodni meg driftelgetni akar vele, hanem a mindennapi életben vezetni (akár dugóban araszolás), akkor sokkal kényelmesebb az automata, ha pedig előjön belőle az autómániás gyerek, arra az esetre meg ott vannak a váltókarok, ami számomra sokkal élvezetesebb, mint állandóan a sebváltót markolászni. Ha lenne pénzem egy 370z-re már csak ezért is automatát vennék és gondolom a gyorsulása is valamivel jobb.



2016. dec. 17. 08:51
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
38%

"Ha nem csak jampiskodni meg driftelgetni akar vele, hanem a mindennapi életben vezetni (akár dugóban araszolás),"

Erre nem egy 370z-t kell használni. Ha arra fussa, akkor fussa mellé egy Yarisra is, nem?


Tudod, olyan ez az egész, mint az alkoholmentes sör: hiába döngeted a melled, hogy a nyolcadik korsót gurítod le, a többiek csak röhögni fognak rajtad.

2016. dec. 17. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
53%

Kérdező összekevered a sportkocsikat a luxusautókkal.

A sportkocsi nem komfortos, ellenben kis súlyával, nagy sebességével, gyorsulásával átlagon felüli vezetési élményt ad. (más értelemben ez is luxus autó, hisz normál használathoz felesleges.)

A luxusautó, amiben minél több kényelmi funkció van.


Az utóbbival élmény több ezer kilométert megtenni, az előbbivel nem. Egy versenypályán viszont épp a sportkocsi ad nagyobb élményt.


Ez a sportkocsikban automata váltó kb olyan, mintha a konditeremben fotelben ülve edzenél.

2016. dec. 17. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
44%

nekem sportkocsim van, ráadásul automata,de nincs vele semmi bajom...eddig minden autóm automata volt, ez az első sportautóm. Igaz csak kétajtós, nem kimondottan családi kocsi.


el nem tudom képzelni, mi lehet abban jó, hogy ott egy harmadik pedál, és kéziváltó..

2016. dec. 17. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
71%

Nézz meg 1-2 automatás tesztet a 370z-ről és elmondják miért szar az automata. Felfelé jól vált, de visszafele vannak már bajok. A váltófül meg csak egy játékszer, úgyis az elektronika fogja eldönteni hogy tényleg kell-e kapcsolni vagy sem.


De ha nem tudsz külföldiül, akkor:

[link]

2016. dec. 17. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
82%
Azok nyomják ezeket a kommenteket, akiknek otthon megvan a BKV bérlet, a bicikli, de a nagyon keményeknek akár a Swiftjük is (minden országnak megvannak a hasonló kategóriái). De azon nem gondolkoznak el, hogy vajon miért automata minden Porsche, Lamborghini, Ferrari, Audi R8, meg a japán gépek is. Azt hiszik, hogy fúú de qrva nagy élmény rúgdosni azt a sz*r kuplungot, igen, az a nagy élmény a vezetésben :)) És pályán is sokkal jobbak ezek a modern automaták, mert nagyon hatékonyan lehet visszaváltogatni velük, szempillantás alatt, felváltásról nem is beszélve. És a kormányról sem kell elvedd a kezed.
2016. dec. 17. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
71%

Elég primitív dolog olyan kijelentéseket tenni,hogy az automata vagy a kézi a jobb.

Mind a kettőnek meg vannak az előnyei és a hátrányai,mind a kettőből léteznek nagyon jól és bénán sikerült darabok is.


Azt sem lehet egyértelműen kijelenti,hogy a kézivel jobb a vezetési élmény,és azt sem,hogy az automata kényelmesebb.

Kinek mi,teljesen emberfüggő ez is.


Viszont azzal jönni,hogy a mai szupersportkocsik milyen váltóval jönnek,az teljesen irreleváns.

Nem fog az Audi lehetőséget adni arra,hogy bármelyik újgazdag kretén kézzel kapcsoljon 700 lóerőt,meg ugyanekkora nyomatékot Nm-ben.

Viszont arra is kíváncsi lennék,hogy mennyire jó buli egy automata R33-al driftelni egy szerpentinen.

Ha meg már GTR,akkor érdemes megnézni a 2016-os GTR-t,ott se egy álom az automata váltója.

2016. dec. 17. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

"Nem fog az Audi lehetőséget adni arra,hogy bármelyik újgazdag kretén kézzel kapcsoljon 700 lóerőt,meg ugyanekkora nyomatékot Nm-ben. "


Pedig de. Az előző Audi R8-ban (2015-ben is) az 520 lovas motorhoz is volt kéziváltó, rendelhető volt bárki számára. A kutyának sem kellett. Nem azért, mert a gazdag ficsúrok nem tudnak váltani, hanem akik ezeket az autókat veszik újonnan, kicsit több fogalmuk van a dologról, és tudják, hogy minden szempontból jobb egy villámgyors, duplakuplungos automata (tulajdonképpen robotizált) váltó.

2016. dec. 17. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 veterán vas ***** válasza:
69%

Tudom, hogy régimódi vagyok, de ha valamit úgy hívnak, hogy sportkocsi, akkor az legyen manuális váltós.



Nnnnna, lehet támadni. ;)

2016. dec. 17. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Először is: több féle váltó van, nem mindegy: van manuális (3 pedál, kéziváltó), van automata (2 pedál, automatikus kapcsolás), illetve az autómatán BELÜL van szekvenciális mód (2 pedál, te magad vezérled a váltó kapcsolását)


A manuál előnye az automatához képest: sokkal jobb vezetési élményt ad, mint egy automata (tapasztalatból tudom!), teljesen más érzés. Éppen ezért roadsterekben, élményautókban használják sokszor. (pl. 370z, Bmw z4, Subaru BRZ)


Az automaták szerintem hasznosabbak a városban, nem kell velük állandóan kuplungolni, váltani. Viszont egy versenypályán a sima automaták közel sem olyan jók, mint a manuál váltók. + alacsonyabb a fogyasztás

A szekvenciális váltókat versenyeken használják, nem véletlenül: nagyon rövid váltási idejük van, pontosak, tőled függ, mikor kapcsolnak sebességet.

Éppen ezért gyakran praktikusabb, ha automata váltóval vannak felszerelve az autók.

2016. dec. 17. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
Egyetértek veterán vassal. Egy sportkocsi automata váltóval olyan, mint esőkabátban fürdeni. Megoldható, de minek?
2016. dec. 18. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!