Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel autó minimum 2 literrel...

Dízel autó minimum 2 literrel kevesebbet eszik azonos teljesítmény mellett igaz?

Figyelt kérdés

Tehát ahhoz hogy a drágább szervízt fedezze a kevesebb tankolási költség ezért egy 90 lovas dízelnek 2 literrel minimum kevesebbet kell ennie mint egy 90 lovas benzinesnek. Ugyan akkora súlyra gondolok.


Tehát sokkal drágább a szervíz és az egyéb meghibásodások javítása egy dízelnél.


Tehát ha én eljárok 5-6 liter között a benzined autómmal. Akkor ugyan azon az útvonalon ugyan ez a haszbálat mellett 3-4 litert kell ennie.


Nekem egy g astrám van 2007-es. 1.4 motorral. Gondolkodtam hogy dízelre leváltani. De kérdés megéri e. 20 kmes távokon használom.

Melyik az a dízel autó azonos teljesítménnyel. Súllyal. Nagyjából hasonló években fejlesztett autó. Tehát ezeket a g astrékat gyártják 20 éve legalább. Nem a legelső motor lehet benne. Ez már twinport classic 2. Nem tudkm.hanyas évi fejlesztés lehet. De egy ehhez hasonló kaliberű autó kellene évjáratban is hasonló. De ugye ugyan ez a használat mellett legalább 2 literrel kevesebbet egyen. Hogy ugye megírje a dízel üzemeltetése. Mert a kevesebb üzemanyagköltségből kell fedezni a drégább alkatrészeket. Köszönöm


2016. dec. 12. 20:40
1 2 3 4
 21/37 A kérdező kommentje:

Hát ha egszerre több hibával mész. Kettőstömegű. Adagoló. Turbó. Már akár ott lehet az egy miliónál. Esetleg még általános szervíz. Olajcsere szűrőkkel. Izzító gyertyák. Nagyobb drágább aksi is kell bele. Télen rizikós hogy beindul e.


Ti most azt hiszitek hogy én dízel ellenes vagyok. A céges autó dízel. Én szeretem a dízeleket. A kérdésben is az van hogy milyen dízelt tudtok ajánlani ami megéri.

Mert a mostani mellé akarok venni még egyet. De dízelre gondoltam. Csak olyan kell akkor ami meg is éri. Mrrt ha drágábbra jön ki akkor semmi értelme hallgatni a zakatolást.

2016. dec. 14. 13:43
 22/37 anonim ***** válasza:

"Hát ha egszerre több hibával mész. Kettőstömegű. Adagoló. Turbó. Már akár ott lehet az egy miliónál. Esetleg még általános szervíz. Olajcsere szűrőkkel. Izzító gyertyák. Nagyobb drágább aksi is kell bele. Télen rizikós hogy beindul e."


Turbo felújítás max 60-70e ha egy komolyabb turbóról van szó, de egy 90lovasnak a turbója inkább olyan 30-40e. Adagolót általában csak be kell állíttatni az sem egy nagy pénz. Kettőstömegű + kuplung max egy 100-as a 90lovas dízelbe. Ezt akár hogyan számolom még félmillió sincs nemhogy 1millió.

Aksi téren nem vagyok otthon, de a benzines jobban nyírja szerintem az aksit mert ott még az indítómotor mellett még szikrát is kell adnia, míg a dízelnél csak az önindítóhoz kell az aksi.


Drága dolgok vannak a benzinesekben amik el szoktak romlani így irrelváns hogy csak a turbó+kettőstömegű+adagolót hoztad fel. Egy benzinesben is ott van az AC, a gyertyák, a gyújtótrafó, a fojtószelep illetve sok benzinesben is ott a retteget kettőstömegű. Meg ha azt nézzük hogy a te autódban már a 2. motor van, az sem egy mindennapi kopó alkatrész ár.

2016. dec. 14. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/37 A kérdező kommentje:

Aha hogy neked milyen igazad van. Hasonlítsunk egy legolcsóbb dízelt egylegdrágább benzineshez. Ehhez is már csak gratulálni tudok. aha szikrát kell csinálnia a benzinesnek.. Igen. Szívnia kel az üzemanyagit. Dízel meg csak a tekeréstől indul be? Hát szerintem neked is csak egy biciklid van.

Dízelt izzítani kell hosszú másodpercekig. Majd kell az adagolónak is elég sok áram. És sokkal többet teker egy dízel mire beindul mint egy benzines. Egy 1.4-es benzinesbe simán elég 55-ah ás aksi. Míg egy 1.4-es dízelbe már kell a 74-es. Nqgy indítóárammal...

Ac. Egy benzinszivattyú 8-10 ezer forint. Mekkora költség 😄😂

Egy normális turbó felújítás 150-200 ezer. Egy adagolót bem beállítani szoktak hanem.cserélnk. Nem.állítódkk el.az csak úgy. Másik 200 ezer minimum egy akármilsen autóhoz.

2016. dec. 14. 17:04
 24/37 anonim ***** válasza:

"Hasonlítsunk egy legolcsóbb dízelt egylegdrágább benzineshez"

Miért? amit leírtam minden benzinesben benne vannak az alkatrészek.


"Dízelt izzítani kell hosszú másodpercekig."

Ez nálam egy régi dízelnél 3mp így a reggeli mínuszokban.


"Majd kell az adagolónak is elég sok áram"

Feltéve ha villanyadagolós.


"Dízel meg csak a tekeréstől indul be?"

A befecskendezés a vezérműtengelyről megyen, a "gyulladás" pedig pedig a magas nyomástól következik be.


"És sokkal többet teker egy dízel mire beindul mint egy benzines."

Ha szar a vezérlés vagy a kompresszió akkor lehet.


"Egy 1.4-es benzinesbe simán elég 55-ah ás aksi. Míg egy 1.4-es dízelbe már kell a 74-es. Nqgy indítóárammal... "

Nekem 1.9-es dízelben 70Ah-s aksi van.


"Egy normális turbó felújítás 150-200 ezer."

Ácsi ennyiből új autóra veszel dobozba csomagolt új turbót.


"Egy adagolót bem beállítani szoktak hanem.cserélnk."

Nem hallottam még olyanról hogy egy adagoló annyira szarráment hogy ne lehessen 5-10e ft-ből felújítani.


U.i. egy adagolóhoz mire hozzá kell nyúlni az több mint 500e km.

2016. dec. 14. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/37 A kérdező kommentje:

Szóval megpróbáljátok nekem megmagyarázni hogy az teljesen alaptalan hogy ha hozzá kell nyúlni a dízelhez az drága. Nyilván akkor sokkal olcsóbb még ha csak fél literrel eszik is kevesebbet. Oké hát nektek biztos igazatok van.

1.9-es szívó dízel van nálunk. Az izzítás az olyan 40 másodpercig tart. És ha megyek vele 3 kmt leállítom. Utána már beindul izzíts nélkül de alig. Olyankor is még érdemes izzítani. Reggel ha nem várom ki az izzítás végét akkor nem indil be. Hiába tekertetem akármeddig..

Munkatársam az 1.7-es dízel G astrára 180 ezerért vette az adagolót. Mert javíthatatlan. Ja és bárdis kedvezménnyel.

2016. dec. 14. 19:01
 26/37 anonim ***** válasza:
Remélem veszel egy dízelt amivel jól megszívod. Mert a szarevő lelkedet nem hagyja majd nyugodni, hogy spórolhatnál 2 liter üzemanyagot vagy akár felet.
2016. dec. 14. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/37 anonim ***** válasza:
#25 Igazad van, de nem értem miért nem egy 1.0 swiftnél keres olcsóbb fenntartású autót
2016. dec. 14. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/37 A kérdező kommentje:
Ja szóval a dízellel meglehet szívni? Így már nem is akarok 😫
2016. dec. 14. 19:14
 29/37 anonim ***** válasza:
Vegyél egy új 0.9-1.0l kis turbó benzines autót hátha te kivétel leszel és nem fogsz velük szívni.
2016. dec. 14. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/37 A kérdező kommentje:

Kis benzinesre nem kell turbó. Hülyeség. Eleve benzinesnek nem nagyon kell turbó. Hasonlítsunk két bmwt most példának. 320 e46. 2000-es dízel. Turbóval 136 ló. 2000-es benzines 150 ló turbó nélkül. Szívó benzin. Gyorsulásra ugyan azt tudják. Végsebességre a benzines többet tud.

Akkor minek turbó a benzinesre?

2016. dec. 14. 21:26
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!