Hogy kell használni a kuplungot?
Ma volt az első vezetés órám, és egy elég furcsa tant sikerült megkapnom.. Kanyar előtt 2-esbe vissza, ez eddig ok, de kanyarban a kuplungot be kell nyomni és megtartani egy felengedési szinten.. Na ez most abszolút furcsa volt nekem, mert egy fél éve apámmal tettem pár próbakört és ott szó sem esett ilyen kuplung kanyarodásról.. Le is szidott az oktató hogy miért nem tartom a kuplungot szinten meg kanyarodáskor, én pedig nem értettem miért kéne, csak csináltam.. Úgy tudtam kuplungolni váltáskor, elinduláskor, megálláskor szükséges, kanyarban nem.. Utánna néztem, de a vélemények megoszlanak a neten.. Hogy is van ez akkor?
Apropó, a kocsi dízel amin tanulok, nekünk meg benzines van, valószínű ez is árnyalja a sztorit..
Az, hogy a kocsi diesel vagy benzin az maximum az elindulást befolyásolja vezetés technikai szempontból.
Nekem anno az oktatóm azt tanította, hogy ne kuplungoljak, mert jól jön a motorfék a kanyarban. Vagy Te a fék készenlétre gondoltál? Az meg csak jobbkezes kereszteződésnél kell.
Engem meg mindig megvágott az oktató ha kanyarodáskor benyomtam a kuplungot... de csináld úgy ahogy mondja. Vizsgára készülsz nem pedig vezetni tanulsz. Vezetni majd akkor ha megvan a jogsi, én is így csináltam... 10 óra 10 percbe kellett még tolatni is vizsgán... most képzeld el, hogy egy magamfajta kövér ember hogyan tud hátra nézni s közben 2 kézzel fogni a kormányt.
Ügyes legyél :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!