Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kettesbe váltás előtt hogyan...

Kettesbe váltás előtt hogyan kell használni a kuplungot?

Figyelt kérdés
Az oktató elmondta hogyan kell, és sikerült is kettesbe váltanom, de elfelejtettem. A kuplungot gyorsan kell benyomni, és amikor leért a pedál ütközésig, akkor kell átváltani kettesbe, azután lassan felengedi a kuplungot, és közben nyomni a gázt? Ha valaki leírná részletesen, akkor biztosan menne.
2014. máj. 16. 15:02
 1/9 kata kata ***** válasza:
100%
Amilyen gyorsan benyomod,ugyanazzal a sebességgel vissza is engeded.És abban a pillanatban már gázt is adsz.Ezt egy álló gk.-nál is gyakorolhatod úgy,hogy szemmel nem nézel oda,sem a váltó karra.Lehetőleg ne karburátoroson gyakorold,mert telenyomja benzinnel.
2014. máj. 16. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Szóval padlóig gyorsan lenyomom a kuplungot, kettesbe váltás idejéig megtartom, utána ugyanazzal a sebességgel visszaengedem a kuplungot. A kuplung felengedés megkezdésekor kell nyomni a gázt, vagy csak azután amikor teljesen felengedtem a kuplungot? Egyébként a többi váltásnál is így van(3, 4, 5)?
2014. máj. 16. 15:41
 3/9 kata kata ***** válasza:
Igen az első mondatodra. A másodikra: a kuplung teljes felengedése pillanatában nyomod a gázpedált.Nem előbb és nem később.
2014. máj. 16. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! Így már biztosan menni fog.:)
2014. máj. 16. 16:23
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Igazából annyi a lényeg, hogy összhangban mozogjon a két pedál. Amikor elkezded kinyomni a kuplungot, akkor kezded el elengedni a gázt, és ugyan olyan sebességgel kell mozgatni mind a kettőt. Ha a kuplungot 25%-ig nyomtad be, akkor annyit engedsz vissza a gázból is. Amikor félig nyomtad be a kuplungot, akkor félig már visszaengedted a gázt is, és amikor a kuplungot teljesen benyomtad, akkor már teljesen elengedted a gázt is. Tehát a lényeg az összhang.


Csak akkor olvasd tovább, ha nem fog összezavarni, amit a kérdés kiírása miatt amúgy nem tartok valószínűnek (mármint, hogy nem zavar össze...).


A lényeg tehát a tempó, az összhang, nem a sebesség. Amikor egy mellékútról rákanyarodok egy főútra 90-110-el jövő autók közé, és sietni kell, akkor a komplett folyamat lezajlódhat 1mp alatt, a gázról majdnem leugrok, a kuplungra meg csak "rárúgok". A lényeg, hogy érezd az összhangot.


Ha baromira ráérsz, akkor olyat is lehet csinálni, hogy a gáról lelépsz. Utána kinyomod a kuplungot, komótosan váltasz, kuplungot lassan visszaengeded, és csak utána újra gáz (bár ez inkább nagyobb fokozatoknál gyakori).


Ha valamelyik pedál gyorsabban mozog a másikhoz képest, akkor az a kuplung legyen, abból baj nem lehet (mint az előző leírt esetnél)


aztán 1 év múlva te magyarázod itt a dolgokat, ne aggódj ;)

2014. máj. 16. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
47%

Igen, úgy van ahogy te is és a többiek is írtátok.


Párszor gyakorolod és menni fog. Igazából autónként iy egy kicsit eltérő, hogy melyiknek hol, a pedálút mely szakaszán fog a kuplungja.

A felengedés sebességét is ki kell tapasztalnod. Ha túl gyorsan engeded föl a gázpedál benyomásához képest, akkor ránt egyet az autó. Ha meg túl hamar, akkor fölöslegesen pörgeted üresben a motort.

De nem olyan bonyolult ez, ha csinálod ki fogod tapasztalni, hogy hogy működik.

2014. máj. 16. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

# 5 Nem zavartál össze, és értem amit írsz, az oktató már elmagyarázott pár dolgot, és vezettem is egy keveset. Én a követező 3-4 órában biztosan nem fogok 110-el menni, mert valahogy félek a sebességtől(remélem ez később elmúlik). Amikor elkezdett jobban gyorsulni az autó megijedtem, és inkább lefékeztem.:D A vezetés viszont hatalmas élmény volt, szerintem soha nem fogom megunni.

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!:)

2014. máj. 16. 18:13
 8/9 anonim ***** válasza:
Persze, megszokod majd. Eleinte nekem is furcsa volt a vezető ülésből a 90 fölötti tempó. Most meg rendszeresen járok autópályán.
2014. máj. 16. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Figyeld meg hol van a kuplung fogáspontja. Na ott kell nagyjából elvenni a gázt mikor nyomod a kuplungot és mikor engeded fel akkor ott kell gázt adni is. Gyakorlással belejössz majd, ráérzel a pedálok összhangjára. Dízelmotoros autón könnyebb megtanulni mint a benzinesen mert nem olyan érzékeny a gázpedálja, a benzinmotor az azonnal felpörög ahogy adsz egy kis gázt, a dízel meg komótosan, a pedál lenyomásának ütemében.
2014. máj. 16. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!