Miért keresik a magyarok és főként a fiatalok a dízel autókat?
Csak itt Magyarországon találkozok azzal, hogy ha autót ajánlok valakinek és az nem dízel, akkor mindjárt jön, hogy mi ez a sz@r benzines, meg gyenge, meg nincs nyomaték, meg sokat eszik... de azt nem értik meg, hogy városi használatra egy dízelt nem szabad megvenni, mert megölik vele az autót, arra, hogy autókázz a városban akár egy 316i is elég... nem kell 1.9TDI...
mire ez a nagy dízel imádat? Benzines autóm van (VR6), amióta megvettem, azóta volt rajta kétszer vezérlés csere, egyszer egy szelepfedéltömítés, mert régi volt, egy termosztát csere, és egy komplett szilent csere, mindenhol... meg persze a kötelező olajcserék, szűrőcserék, stb...
de a motorhoz még nem kellett hozzányúlni! Ehhez képest, összes haveromnak dízel autója van és évente több száz ezret költenek szervizre, és ők röhögnek ki, hogy jaj városban eszik 13L-t az autóm, az övék meg csak 5-öt.. nem is tudom ki járt jobban. :D Múltkor összeszámoltam és én évente olyan 400-500 ezret költök az autóra, a benzint is beleszámolva. Ugyanezt megkérdeztem több baráttól is akinek dízel autója van (legtöbb 1.9TDI), és mindennel együtt azt mondták olyan 700-900 között költenek évenként. Nem értem ezt a dízel imádatot. A takarékos dízel autó sokkal többe van, mint az én "benzintemetőm". Hogy is van ez? :)
Kérlek olvass vissza, és mutasd meg, hogy hol mondtam, hogy hülye aki dízel autót vesz!
39-es értette a kérdés lényegét, erre céloztam!
36# "Ne ti mondjátok már meg mit vegyen az átlagember! "
De ameddig az én levegőmet mocskolod a kormoló füstölgő szaroddal,rám is tartozik. Nem valóak az utakra,értelmesebb országokban nem véletlen akarják kitiltani ezeket a rákszóró szarokat. Menjél mögé aztán nyeld a fekete füstöt a fénylő trágyakupacodból,de mások hagy ne tapsikoljanak már érte.. Ha értelmes lennél nem azon a -2 literes "spóroláson" rugóznál,mikor azt el is szarod szervizelésre. Csak divatból beálltál a birkasorba "csak dizel jöhet számításba mert a szomszéd is traktor octaviat vett ,nehogymár lemaradjak"
Ez, hogy éppen mi a rákkeltő, talán összefüggésben van az éppen aktuális politikai többség érdekeltségeivel, ami világ méretű.
Néhány egyszerű nem ide illő példa:
15-20 éve kezdtek elterjedni az étolajok, emiatt hirtelen a zsír rákkeltő lett... Most pedig rejtélyes módon a mangalica zsír egészséges, az étolaj nem.
Gyerekkoromban mindig azt mondták, egyem meg az alma héját, mert abban van a vitamin. Most az alma héja rákkeltő anyagokat tartalmaz.
Szintén gyerekkoromban mondták igyak sok tejet mert kell a szervezetnek, még iskolatej programok is indultak (ekkor is főleg csak bolti tejet lehetet kapni). Manapság meg mit lehet hallani... a tejet az emberi szervezet nem tudja feldolgozni, de a tejtermékeket igen
Érdekes dolgok ezek pedig még csak 29 vagyok.
És persze ott vannak az E betűs tartósítőszerek, melyeket korábban e kódokkal jelöltek, most meg ráírják a csomagolásokra az összetevők teljes nevét és mindenki boldog tudatlanságban megveszi, mert nem káros az egészségre. Pedig ugyan azok az összetevők vannak bennük csak más megnevezéssel.
Ettől függetlenül persze a kipufogó füst biztosan káros az egészségre. De a kérdező a TDI-kel kapcsolatban kérdezett, ezeknél a motoroknál még nem mikro méretű koromrészecskék hagyják el a kipufogót, ellentétben a CR dieselekkel. A mikro méretű korom részecskék tapadnak meg a tüdőben, melyek ott is maradnak, akárcsak a aktív passzív dohányosok tüdejében a kátrány.
A benzines autó füstje is egészségkárosító, csak most éppen a dieselek vannak a porondon.
Egy olajmérnök ismerősön azt mondta nekem kb 30-50 évre elegendő a föld kőolaj készlet, amit a jelenlegi technológiával ki tudnak szedi. Idővel valószínűleg mélyebbre is fognak majd tudni fúrni.
Ekkor meg valószínűleg az elektromos autókat fogják szidni, mivel ózont termelnek.
És ne feledjük a teheneket is ki kellene irtani mert túl sok metánt juttatnak a környezetbe
42
Ahogy te is mocskolod a benzineseddel a levegőt nagyeszűkém.
Ha úgy vesszük az összes robbanómotor környezetszennyező. Az LPG híve vagyok inkább, az sokkal tisztább, de az se hosszútávú megoldás.
Abba is bele lehetne amú,gy kötni hogy az ember 300 ezerért megveszi és beköjtteti a szettet, majd ha valami meghibálsodik benne akkor viheti szervizbe, de nem jellemző. Dízelben, benzinben és gázban is lehet hiba, csakis a felhasználló hibája lehet ha valami tönkremegy, mert nem tartotta karban a motort, vagy szétgyilkolta a kocsit. Na meg persze ha olyan autót veszel amiről biztos tudod hogy drága minden egyes mozzanata, akkor számíts rá hogy zsebbenyúlós. Hülyeség ezt üzemanyagkategóriára szétválasztani. Szoptam én már benzinmotorral is sokat.
Azért komám, mert ezeket a dízel fsokat sokkal olcsóbban meg lehet venni és rajolni velük a jó nyomaték miatt!
Azért mert Magyarországon a többség, a pénztárcája vastagságának kétszereséért vesz autót és költeni már nem szeret rá.( pl. tankolás)
Ha egyszer sikerült lelépned innen örülj neki, ha teheted kint se állj szóba Magyarokkal!
Főként ne vitatkozz velük, mert mindegyik olyan kibszott okos, szakértő, tudor hogy Öveges professzor kimehet nekik gyufáért!
Ilyen okosságokat tolnak:
"fokozottan gyúlékony, és robbanásveszélyes sz@rban izguljam végig"
Most mit akarsz kezdeni egy ekkora barommal? A sz@rrágójának gyúlékony és robbanásveszélyes és sz@r egy benzines autó...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!