Miért keresik a magyarok és főként a fiatalok a dízel autókat?
Csak itt Magyarországon találkozok azzal, hogy ha autót ajánlok valakinek és az nem dízel, akkor mindjárt jön, hogy mi ez a sz@r benzines, meg gyenge, meg nincs nyomaték, meg sokat eszik... de azt nem értik meg, hogy városi használatra egy dízelt nem szabad megvenni, mert megölik vele az autót, arra, hogy autókázz a városban akár egy 316i is elég... nem kell 1.9TDI...
mire ez a nagy dízel imádat? Benzines autóm van (VR6), amióta megvettem, azóta volt rajta kétszer vezérlés csere, egyszer egy szelepfedéltömítés, mert régi volt, egy termosztát csere, és egy komplett szilent csere, mindenhol... meg persze a kötelező olajcserék, szűrőcserék, stb...
de a motorhoz még nem kellett hozzányúlni! Ehhez képest, összes haveromnak dízel autója van és évente több száz ezret költenek szervizre, és ők röhögnek ki, hogy jaj városban eszik 13L-t az autóm, az övék meg csak 5-öt.. nem is tudom ki járt jobban. :D Múltkor összeszámoltam és én évente olyan 400-500 ezret költök az autóra, a benzint is beleszámolva. Ugyanezt megkérdeztem több baráttól is akinek dízel autója van (legtöbb 1.9TDI), és mindennel együtt azt mondták olyan 700-900 között költenek évenként. Nem értem ezt a dízel imádatot. A takarékos dízel autó sokkal többe van, mint az én "benzintemetőm". Hogy is van ez? :)
Miért zavar, hogy valaki esztelenül költi a pénzt? Csak nézz meg egy bevásárlókocsit a Tesco-ban. Azon is felbahszhatod az agyad, mindegy. Agyatlan emberek mindig is lesznek.
Én benzinest veszek, mert sokszor használom városban, éves szinten keveset hajtom.
De ha 50 km-ről ingáznék munkába, vagy sokat hajtott munkaeszköz lenne, akkor gondolkodás nélkül dízelt vennék.
A nyomatékmámor csak népbutítás. Elvész a nagy nyomaték a motoron, ha hosszú a váltó áttétel.
Hiába 400Nm a nyomatékod 2000-es fordulaton, ha a benzines meg 2000-at tud 4000-en, ugyanott vagy.. :)
A rugalmasság sem nagyobb, egyszerűen más a használható fordulatszám tartomány.
Emberek dohányoznak... emberek lottóznak.. emberek Providentet fizetnek.... és te azon háborogsz miért vesz valaki városba dízelt :)
Nem. Egyszerűen egy kérdést tettem fel, hogy miért lett annyira menő és jó dízelt venni mindenkinek és nem benzinest. Ennyi a lényege, semmi felháborodás nem volt benne, csak hát egyesek nem képesek felfogni a kérdés lényegét.
Leírtam az én szempontomból a tényeket. De értem én, hogy a dízel menő meg kormol, meg smoke&charm matrica kell az ablakokra, csak nem értem mióta lett ilyen nagy a dízel autó imádat.
Erre irányult a kérdésem, és hogy miért, nem arra, hogy ki mit használ. Használjanak, egészségükre, engem nem zavar. Engem a pár sorral feljebb leírtak érdekelnek...
"Úgyisvan, ehhez értenek a magyarok. Általánosítani. Trágya, gány hely, putri az egész."
figyike, van egy versből idézett mondás, ami olyasmi, hogy más szemében a szálkát megleli, sajátjában a gerendát feledi...
Ha még sosem volt dízelmotoros autód, és azt hallottad, hogy...?
1. rengeteg féle dízel megoldás van, a legrosszabbak a renault dci porlasztós befecskendezői, legjobbak a régi VE adagolós szívók.
Utóbbiak elmennek motor megbontás nélkül simán vagy 4-500 ezret is, addig legfeljebb tömítéseket, csúcsokat kell cserélni, meg a szokásos szíjakat, görgőket.
Van, amelyik eszik 3 litert is...!!
ésatöbbi és a többi, nem akarom neked bizonygatni, miért jobbak a dízelek, úgyis azért gyűlölöd csak ezeket, mert neked nem ilyened van, és szíved csücske a benzintemető bömöskéd.
Nekem az, hogy néha 300km-t ne 20e Ft-ból tegyek meg(hanem 4000-ből max), fontosabb, minthogy egy benzinszívó, kihaénnem, fokozottan gyúlékony, és robbanásveszélyes szarban izguljam végig, ellenben ott tudok feszíteni benne, és a seggében nyomulni mindenki másnak...
Tökmindegy, hol használod bármelyik dízelt, városban, vagy országúton, a fogyasztása 500%-kal jobb lesz, mint bármelyik benzines szemétnek.
Menj el egyszer egy autószerelő műhelybe, és nézz meg egymás mellett egy benzines, meg bármilyen dízel dugattyút, és akkor meglátod, tökmindegy, hol használod a dízelmotoros autót, mivel vagy 50x erősebbre, meg masszívabbra van tervezve, mint a benzinesé.
Ha még itt sem ment el a kedved a benzintemető vackodtól, akkor az már valamilyen kezelést igényel.
... a fenntartási költség meg attól függ, milyen tróger szerelőhöz viszed az autód, tegnap jött hozzám valaki, és mondta, hogy 25-ből újítottak fel neki generátort, 30-ból önindítót, stb...
Van, aki ugyanezt megcsinálja 8-ból, meg 5 ből.
Nem kell ehhez benzinesnek, meg dízelnek lenni.
Azt nem írtad mennyit mentek évente ez fontos adat lenne néhány következtetéshez.
Ezért magamból kiindulok. Most van 1.9 PD-m átlag eszik 6 litert, ha benzinest vettem volna akkor 1.8 turbós lett volna, de sajnos nem találtam számomra megfelelőt. Utóbbi a vezetési stílusommal 10 körül enne (tapasztalat).
Évente átl 17000 km-et megyek:
Mindig itt tankolok:
D: 365.9 ft/l
B: 343.9 ft/l
Éppen aktuális árakat figyelembe véve:
1.9 PD: 170x6x365.9=373218 ft
1.8 T: 170x10x343.9=584630 ft
Kül: ~211412 (üzemanyag árak fügvényében kb +-20000 ingadozhat --> 190000-230000 Ft évente)
Ez a különbözet már fedezi a egy diesel autó javításának plusz költségeit, hosszú távon nézve.
A te esetebben, ha magamhoz viszonyítom:
VR6: 170x13x343.9=760019 ft
kül: ~386801 ft (ilyen eltérésnél már az én autómat 2 év alatt felújítanám: Lenkerék+ kuplung, 4 db PD elem, Új turbó. Mert kb 700000 ft és akkor minden jó minőségű cucc,a mire fél vagy 1 év gari is van).
Minden egyéb hiba egy benzinesnél is előfordulna.
Egyéb javításokra kb 200000-et költök évente, idén össz: 143000 ft volt. +34000 biztosítás,+ 14000 teljesítményadó = 5640000 Ft (1 év alatt elhasznált ablakmosó és autó mosások nincsenek benne)
Persze kis ccm-es benzineshez viszonyítva rosszul jönne ki egy diesel!
Nekem se a dízellel van bajom, ahogy a kérdezőnek sem, csak azzal, hogy a sok dízeles h*lyegyerek lenézi a benzineseket. Turbóval könnyű, de néha még azzal sem. Van pár olyan TDI, amit az 1.6-os kocsimmal simán lehagyok.
Az eggyel komolyabb verzió a chiptuning, ők már gyorsabbak. Utána meg örülnek neki, hogy ők mekkora rajok, hogy gyorsabb a kocsijuk egy szívóbenzinesnél. Az már nem érdekli őket, hogy egy 1.4 turbóbenzin otthagyja az 1.9-es vagy 2 ezres dízelüket. Az 1.8, és 2 ezer turbóbenzinről már ne is beszéljünk. :)
Azért 700-900 ezret költeni évente egy autóra netán kötelező biztosítással, üzemanyaggal együtt is sok. Az azt jelenti, hogy havonta 60.000-et költ rá a komád, ha 800 ezret veszek átlagnak. Vagy valami úgy elsz&ródik benne, hogy többször vannak nagyobb kiadásai. Évente meg nem veszel gumit, kivéve, ha nem sütsz fánkokat az aszfaltra just for fun.
Volt BMW E34-em 4 évig kb., de az autó vételi árával, gumival, javítással, átírással együtt nem költöttem a 4 év alatt rá ennyit. Most én a benzint, kötelezőt nem számoltam bele, mert nálam ez alap kiadás, nem plusz költség egy autó esetében. És most nem a BMW-t istenítem, csak nálam kicsit összedőlt ez a "fo& drága megbízhatatlan BMW" kártyavár.
800-at költeni egy dízel Passátra, VWre, Seatra bármire... Áh. Használtauto.hu-ra vele, aztán aggassza rá más a Deákokat.
18#
Azt nem tudjuk, hagy az említett ismerősök az évi 7-900000 költséggel évi hány km-et mennek! Mert, ha 30000-kmet akkor abból kb 650000 csak az üzemanyag. biztosítás évi 20000-80000 ft kötött lehet kor és lakhely alapján.
Szerintem azért veszik a fiatalok az 1.9 dieseleket, mert 600-1.5 millió között lehet venni. kb 1 milla ráfordítással 200+ LE-s büntetőket építenek belőle :)
(A sajátom tuning mentes, és az is marad)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!