Miért keresik a magyarok és főként a fiatalok a dízel autókat?
Csak itt Magyarországon találkozok azzal, hogy ha autót ajánlok valakinek és az nem dízel, akkor mindjárt jön, hogy mi ez a sz@r benzines, meg gyenge, meg nincs nyomaték, meg sokat eszik... de azt nem értik meg, hogy városi használatra egy dízelt nem szabad megvenni, mert megölik vele az autót, arra, hogy autókázz a városban akár egy 316i is elég... nem kell 1.9TDI...
mire ez a nagy dízel imádat? Benzines autóm van (VR6), amióta megvettem, azóta volt rajta kétszer vezérlés csere, egyszer egy szelepfedéltömítés, mert régi volt, egy termosztát csere, és egy komplett szilent csere, mindenhol... meg persze a kötelező olajcserék, szűrőcserék, stb...
de a motorhoz még nem kellett hozzányúlni! Ehhez képest, összes haveromnak dízel autója van és évente több száz ezret költenek szervizre, és ők röhögnek ki, hogy jaj városban eszik 13L-t az autóm, az övék meg csak 5-öt.. nem is tudom ki járt jobban. :D Múltkor összeszámoltam és én évente olyan 400-500 ezret költök az autóra, a benzint is beleszámolva. Ugyanezt megkérdeztem több baráttól is akinek dízel autója van (legtöbb 1.9TDI), és mindennel együtt azt mondták olyan 700-900 között költenek évenként. Nem értem ezt a dízel imádatot. A takarékos dízel autó sokkal többe van, mint az én "benzintemetőm". Hogy is van ez? :)
Na látjátok, itt kezdődnek a bajok, amikor még a kérdést sem tudják egyesek felfogni.
Nincs 316i-m, és amúgy volt 3-as Golf 1.9TDI-m is, most VR6 van.
Mindenkinek köszönöm, aki értelmes normális választ tudott és képes volt adni.
"Kérdező:dizelesektől ne várj értelmet"
Konkrétan sem tőled, sem a kérdezőtől nem tudok értelmet várni. Ne ti mondjátok már meg mit vegyen az átlagember!
Mindenki eldönti majd hogy mi az amire van elég pénze.Ha beleülsz egy dízeles kocsiba nem fog egy év alatt tönkremenni, ugyanúgy bekattanhat a nagy benzinszörnyeteg is a feneked alatt, aztán lehet kókányolni a nagy szakszervizben.
"Konkrétan sem tőled, sem a kérdezőtől nem tudok értelmet várni."
Köszönöm ismét az általánosítást! :)
Második, hogy bocsánat, de saját magam szervizelem, és fogom is minden autómat szervizelni, nem fogom soha szakszervizbe vinni. Lehet nekem tovább tart, de legalább tudom, hogy az meg is van csinálva normálisan. :)
Kérdező, nem én általánosítok hanem te és még jó páran. Konkrétan kijelentettétek hogy hülye az aki dízeles autót vesz, mert sokat kell majd egy idő után kiperkálnia és a benzines jobban megéri. A kérdés is és néhány ember kb leostobázta és agyatlan birkának nevezte azokat akiknek dízeles kocsijuk van :D
Én sem viszem szakszervizbe a kocsit, nincs is értelme, minek? csak hogy leszedjenek? Valami baja lesz az autónak, beviszem, azt mondják ki lesz benne cserélve ez meg az, meg is mutatják papíron hogy miket szereztek be, jó talán elhiszem. Mondjuk ki kell cserélni egy hengerfejtömítést, oké kicserélik, de mellette még síkköszörülni kell, azt mondták elvégezték. De mi van ha mégsem? Szaladtam már be ilyenbe, van aki tud inkorrekt lenni nem is kicsit.
Ha nem muszáj nem megyek szervizbe én sem.
A kérdező szerintem inkább a mostanság nagy "hype"-ra gondol, hogy 10 autóból 4 b5-ös passat, a maradék 6meg e46, javarészt mindkettő M-es rendszámmal. Divatcikkek. Az 1.9 amúgy más részről meg egy borzasztóan túlméretezett blokk, és a dízeles autókat a mennyiségi keverékképzésnek hála, rendkívül egyszerű tuningolni, miközben a fogyasztása baráti marad-->Magyar Tomi driftre épített 5-600lovas dízelmercije is el tudna járni ~7 literrel pl.
Az én autómmal meg olyan 10-12literrel járok, bár ebben közrejátszik, hogy dinamikusan vezetek.
Szóval mégegyszer: a kérdező nem rosszindulatúan tette fel a kérdést(az én értelmezésemben), csak nem érti, ezt a nagy istenítést, miközben a smoke-osok meg vérben forgó szemekkel keresik az általam is említett előnyök ismételgetésével az önigazolásukat :)
A dieselek elszaporodását, az is okozza, hogy egy céges autó esetében, legyen az Magyar, Német, Osztrák, benzin után nem tudnak adót visszaigényelni! Egy B5 Passat a maga idejében, gyakran céges flottás autó volt, ahogy a külföldről behozott dieselek nagy része is.
(Ezeknél gyakori az évi 50-60000 km, és 200000 km körül cserélik le őket, max. 3-4 évesen. Majd használják még kb 10 évig visszatekernek rajtuk 500000 km-et és a magyarok meg megveszik. )
Elég csak megnézni a használtautó kínálatát, minimális szűrési feltételek: Passat B5, magyar papirok
Benzines: 30 db
Diesel: 160 db
Ez azt jelenti 5.33 szor több a diesel Passat, mint a benzines. Ebből következik az is: amíg az állam nem támogatja a benzines céges kocsikat, addig a dieselek lesznek többségben! És egy átlag magyar ember sajnos csak 10-20 év közötti felső közép kategóriás autót tud magának venni, sajnos sok esetben még ezeket is hitelre!
Mivel dieselekből van több nagyobb a valószínűsége, annak, hogy jó állapotút találnak belőle. (nem egyszerű még így sem, tapasztaltam)
Aki meg a benzineshez ragaszkodik úgy is azt fog venni. Úgy gondolom ebben az esetben sem egyszerű, jó állapotút találni, az kevesebb választék miatt. Ugyanakkor az is valószinű, hogy ezekben kevesebb a km.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!