Miért keresik a magyarok és főként a fiatalok a dízel autókat?
Csak itt Magyarországon találkozok azzal, hogy ha autót ajánlok valakinek és az nem dízel, akkor mindjárt jön, hogy mi ez a sz@r benzines, meg gyenge, meg nincs nyomaték, meg sokat eszik... de azt nem értik meg, hogy városi használatra egy dízelt nem szabad megvenni, mert megölik vele az autót, arra, hogy autókázz a városban akár egy 316i is elég... nem kell 1.9TDI...
mire ez a nagy dízel imádat? Benzines autóm van (VR6), amióta megvettem, azóta volt rajta kétszer vezérlés csere, egyszer egy szelepfedéltömítés, mert régi volt, egy termosztát csere, és egy komplett szilent csere, mindenhol... meg persze a kötelező olajcserék, szűrőcserék, stb...
de a motorhoz még nem kellett hozzányúlni! Ehhez képest, összes haveromnak dízel autója van és évente több száz ezret költenek szervizre, és ők röhögnek ki, hogy jaj városban eszik 13L-t az autóm, az övék meg csak 5-öt.. nem is tudom ki járt jobban. :D Múltkor összeszámoltam és én évente olyan 400-500 ezret költök az autóra, a benzint is beleszámolva. Ugyanezt megkérdeztem több baráttól is akinek dízel autója van (legtöbb 1.9TDI), és mindennel együtt azt mondták olyan 700-900 között költenek évenként. Nem értem ezt a dízel imádatot. A takarékos dízel autó sokkal többe van, mint az én "benzintemetőm". Hogy is van ez? :)
Városi használatra,ergo rövid távokra nem való feltöltött autó,főleg nem a maiakból.
A mai dízelek pedig mind feltöltöttek,na meg a benzinesek jó része is.
Ugyanúgy lehet röhögni azokon a gyökereken is,akik szaladnak a donwsizeingos turbóbenzinekért,mert fúúú de szép számok vannak a katalógusba.
Az már másik kérdés,hogy mire egy szívóbenzin jól bejáratódik,addigra a Boosterjet,EcoBoost,TSI és hasonló kacatok már problémásak.
Az emberek java része meg technikai analfabéta,innentől ne csodálkozz,ha hülye döntéseket hoznak autóvásárláskor.
A VR6 egyébként jó motor volt a maga nemében,az még akkor készült,amikor tudott a VW csoport értelmes motort gyártani.Ma már nem tud.
Viszont a 2.8-as lökettérfogathoz képest a 175 lóerő még 20 éve se volt túl acélos szívóként se.
Nekem 2.0V6 van,és én is inkább a 10 literes fogyasztást választom,mint azt,hogy aggódjak hogy mikor költhetek százezreket a turbókörre,üzemanyagrendszerre,kettőstömegűre és társaira.
Egyébként is édesmindegy,amit megspórolnék a tankoláson,azt aznap elkölteném másra,tehát ugyanott lennék.
Igazából én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy hosszú távon nem sok különbség van egy diesel, és egy nagy ccm-es benzines fenntartási költségei között.
Csak a benzines autó esetében a töltőállomás tulajdonos zsebét tömjük, dieselné meg a szerelőjét.
Ebből az jött le nekem, hogy bukás volt a kis ccm+turbó motorok fejlesztése
Egyetértek veled, én direkt benzin motorral vettem a Passat-ot. Haverom dízelt vett, egy hengerfej már el is repedt neki. 1,5 literrel fogyaszt kevesebbet, megéri mi? :)
Nekem akkor sem kéne ótvar koromdízel ha utánam vágnák, esetleg annak éri meg aki havi több ezer km-t közlekedik autópályán, pl. külföldre jár.
Nem olvastam el az összes választ úgy írok.
Én azért vettem fiatal dízelt, hogy hétvégente beletegyek 400km-t autópályán szülővárosba visszatérve, mert nem szeretek Budapesten maradni.
Városban elvétve használom, mert nem erre való. Télen BKV, egyébként meg robogó a közlekedési eszközöm.
Mivel városban nincs használva, csak hosszú utakon, így az elmúlt 110.000 km-en a kopóalkatrészeken (fékbetét, gumiabroncs, olaj, szűrők) kívül egy EGR szelep, ami említésre méltó, hogy cserélni kellett. Ennyit a dízel szervizeléséről.
Nem értem itt sok ember legfőképp a kérdező miért van felháborodva. Mindenki olyan kocsit vesz amilyet akar. Nincs semmi baj a dízellel ha a hideg motornak nem nyomja mint az állat.
Rövid távú utakra nem kifizetődő egy hosszabb idő után, de csak annak megy tönkre aki nem figyel oda rá.
Városi kocsinak, egyébként én egy 1.0ás suzukit vennék, vagy valami még kisebb benzines autót aminek a fogyasztása kijön 4 literből. Városban nem könnyű a közlekedés. De a dízel elől sem zárkózom el.
Egyébként nekem a kis Swift motorja nagyon tetszik, kis 3 hengeres autó, nem is csodálom hogy alig eszik, még hosszabb távú közlekedésre is megvenném, csak kár hogy a kaszni olyan ormótlan. Én a retro híve vagyok inkább.
Amúgy meg egy nagy köbcentis V motorról beszélsz ha jól értem. Inkább ne szólj semmit, amennyi benzint abba a gépbe beletankolsz más embernek a gatyája is rámenne. Egy dízeles kocsi javításából jobban kijövök mint hogy egy 13 literes vagy még több fogyasztást produkáljak benzinből, mert erősen kétlem hogy 13 litert eszik 100on, vagy 100 felett, mert ahogy látom az utakon mennyivel döngetik a nagy állat kocsikat, hát erősen kétlem hogy figyelnék a fogyasztást.
Szóval inkább spórolok a dízellel és ha muszáj költök a javításra ha 10 év múlva esetleg tönkremenne benne valami a rövid utaktól, de azon idő alatt szerintem te többet fogsz költeni a V motorodra, vagy már a 3. autódat fogod hajtani 5-szörös lóvéból.
Mert most ez a divat, keveset esznek, tuning mellett is megbízhatóak maradnak. Ha én dieselt tunolnék, akkor az ott kezdődne, hogy Om606 superturbo. Mechanikus adagoló, 8mm-es elemekkel, nagy turbó, plusz kompresszor ;), az előttem szólóak szavaival élve az az egykilenctédéit is megeszi reggelire. Egyébként meg maradok a sajátomnál, 2.3 benzin, hátsó kerék, 312ezer kilométer, de szerintem már fordult egyszer az óra :D szarok a fogyasztásra, azért ez már gázra teszi a seggét, inkább verem erre, mint a fogyasztásra, nekem az autó élvezeti cikk, ha spórolni akarok, akkor volánbusz oszt viszlát... Maradva a kérdésednél: fogyasztás, ~250-300lóerőig gyári megbízhatóság, alkatrészellátás, minden bokorban értenek hozzá, meg persze a nyomaték alacsony fordulaton. Kb ezek miatt kedvelik. Ja igen, másik, hogy én pont azt kedvelem, amikor az üres körforgalomban a mutató beleszalad a hatezeröccázba ;)
Jut eszembe valaki írta, hogy nézz meg egy dugattyút benzin vs diesel. Na azt a hozzászólót nyakon kéne baszni. Ha nem ért hozzá, akkor maradjon csendben. A benzin robban, a gázolaj ég, teljesen más az elve a két motornak. Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy nézd meg, milyen ócska egy utcai autót, hát mi az a hajtás alatta, hót csíra, meg az a féltengely, bezzeg a Rába-steiger, vagy a Kirovets k700 rakétavontató! Abban van anyag ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!