Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ti hogy szoktatok váltani...

Ti hogy szoktatok váltani felfelé?

Figyelt kérdés

Kérdésem az lenne, hogy ti hogy szoktatok váltani mondjuk 2-ből 3-asba, vagy 1-ből 2-es be:

Mikor kocsi 1-ben van lenyomjátok a kuplungot, majd felteszitek 2-esbe a váltót, felengeditek a kuplungot teljesen és utána adtok csak gázt.


VAGY: egyszerre engeditek fel a kuplungot és adtok gázt (kb. mint elinduláskor)



???


Nagyon köszi :))

18/l



2016. dec. 1. 12:35
1 2 3 4
 11/35 A kérdező kommentje:

# 1


Nem egészen úgy gondoltam mint elinduláskor, mert ott elöször adsz gázt lenyomott kuplungnál és utána engeded fel és adsz egy kicsit több gázt.


Én itt arra gondoltam, hogy mikor engeded fel a kuplungot akkor a motor féket ellensúlyozva még mielött teljesen felengednék (kb. a felélnél) adsz egy kis gázt


VAGY nem adsz semmi gázt és akkor az autó ránt egyet, ha gyorsan engeded fel a kuplungot vagy lassan engeded fel és nem ránt semmit, de ennek megfelelően lelassulsz a motorfék miatt és utána kezdesz el csak gázt adni, gyorsítani.


Remélem érthető volt a kérdés. :)

2016. dec. 1. 18:13
 12/35 anonim ***** válasza:
100%

Jaj ezek a klasszikus oktatós mondatok, hogy kopik a kuplung, recseg a váltókulissza, stb... Hülye maradi gondolkodás, van egy 100 éves Yarisa amiben már szét van kopva a Homasitás 2000 Ft-os kormányborítás meg ilyesmik, de úgy vigyáz rá mint valami 1000 éves Bentley-re.


Az autó egy ilyen biznisz, kopik, használódik, roncsolódik. Ezt vagy elfogadja az ember, vagy nem. Ha nem, és harcol a fizika / kémia törvényei ellen, akkor nem kell autót tartani, pláne nem oktatásra használni.


Persze megértem őket, mert jelentős részének ez a privát családi autója, de akkor is....


Lehet oktatót kéne váltanod, aki nem ennyire konzervatív, meg autót féltő.

2016. dec. 1. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/35 A kérdező kommentje:

Ma buktattak meg, mert 2 jobb kerekemmel hozzáértem a zárt biciklisáv záróvonalához :S


Rögtön utána elmentem vizsgaidőpontot foglalni, szóval oktató váltással kicsit elkéstem.


Nem volt sok hibapontom, de ez volt az egyik (értékelőlapot megkaptam): bármint, hogy "nem összhangban kezelem a kuplungot. váltót meg a gázt"


És eléggé zavar, hogy nem tudom pontosan mire kaptam, mivel én csak erre tudok gondolni, de oktatót kérdezném biztos, hogy azt mondaná, hogy nem emiatt kaptam hanem valami másért.

2016. dec. 1. 18:32
 14/35 anonim ***** válasza:
Ha pont abban a pillanatban adagolod a gázt, mikor a kuplungpedállal elérsz a fogásponthoz, akkor gyakorlatilag a kuplungtárcsa kopása teljesen elhanyagolható, nem is kopik. Csak akkor kopik egy kicsit, ha túl nagy gázt adsz, és sokáig csúsztatod a kuplungot váltásnál is.
2016. dec. 1. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/35 anonim ***** válasza:

Sajnos a vizsgabiztos ott buktat meg és akkor, amikor akar. Azt honnan látták, hogy hozzáértél a biciklisávhoz? Mert mindent látni, csak azt nem, hogy a te kereked mihez ér hozzá. Gondolom direkt úgy állította a tükröt, mert máskülönben csak letekert ablakból kihajolva lehet ezt látni. De ha a tükrön állít, akkor meg a te vezetésed veszélyezteti.


Szerintem rossz kedve volt a vizsgabiztosnak. Engem is megbuktattak teherautós műszaki vizsgán 3×, az utolsónál egy ki nem mondott szóért buktattak meg. MINDENT elmondtam és MINDENT megcsináltam, de azon az egy sz{ron hasaltam be.


Kimentem, kérdezte az oktató hogy mi volt. Mondom bukó. Kérdezi miért. Mondom mert nem mondtam azt, hogy ki/és bekapcsolási nyomás. Válasza, de hát benne van a könyvben. Mondom magamban, tényleg? De jó, és miért is nem adtad le az órán? Mert amúgy érdekes módon ez nem hangzott el.


Na itt lett elég a magyar vizsgáztatásból.

2016. dec. 1. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/35 A kérdező kommentje:

Lehet nem vagyok normális, de engem nem is az zavar, hogy megbuktattak :D

Tudom, hogy ez abszolut nem egy kardinális kérdés, hogy rámegyek e, hiszen nem jött sehol biciklis és csak 2009 óta van benne ez a szabály a kreszben, autósok nagy része valoszeg nem is tud róla.


Az viszont igen, hogy vizsgáztató szerint nem tudom kezelni a kuplungot és hogy nem tudom miért gondolta ezt.


Ha viszont tényleg ez az oka, akkor következő vizsgán is azért fogok pontot veszteni, mert oktató nem engedi, hogy úgy vezessek ahogy azt jónak látom a kresz és balesetveszély elkerülés keretein belül.

2016. dec. 1. 18:48
 17/35 anonim ***** válasza:
Akkor a vizsga után, ha ne adj Isten megint nem sikerül, ajánlom az oktató váltást! Melyik iskola ez melyik városban?
2016. dec. 1. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/35 A kérdező kommentje:
Csigavér, Budapest
2016. dec. 1. 21:10
 19/35 anonim ***** válasza:

Csigavér... Akkor szerintem nincs is több kérdésünk. :D Csak keress rá a véleményekre, akár itt a gyk-n.


BTW, a kérdésre. 1.4-es 2003-as corollát vezetek, megköveteli, hogy kuplung felengedésénél adjak egy kis gázt, különben berángat.

Viszont vezettem párszor haverom 1.4-es golfját, teljesen más volt a kuplung/gáz kezelése, teljesen máshol volt a fogáspont, ott nem kellett, elég volt felengedés után gázt adni.

Szóval autója válogatja.

2016. dec. 1. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/35 A kérdező kommentje:

Tudom... én is egy évet vártam oktatóra és utána 2x annyit kellett fizetnem amíg eljutottam vizsgáig az eredetileg megbeszéltekhez képest.


Nem igazán tudok mit kezdeni ezzel most már, max annyit, hogy ismerősöknek nem ajánlom, hogy hozzájuk menjenek.

2016. dec. 2. 00:17
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!