Ti hogy szoktatok váltani felfelé?
Kérdésem az lenne, hogy ti hogy szoktatok váltani mondjuk 2-ből 3-asba, vagy 1-ből 2-es be:
Mikor kocsi 1-ben van lenyomjátok a kuplungot, majd felteszitek 2-esbe a váltót, felengeditek a kuplungot teljesen és utána adtok csak gázt.
VAGY: egyszerre engeditek fel a kuplungot és adtok gázt (kb. mint elinduláskor)
???
Nagyon köszi :))
18/l
"VAGY: egyszerre engeditek fel a kuplungot és adtok gázt (kb. mint elinduláskor)"
Ezt csak elindulasbal kell csinalni,utana csak kuplung be-következő sebesség-kuplung fel-gáz......
Kicsit autófüggő is a dolog. Azért kettesből ne lépj le a kuplungról egy kis gázadás nélkül, mert lehet beránt az autó. De alapvetően gázról le a láb, kuplung benyom, váltasz, és nagyjából egyszerre kuplung fel és gáz. Tehát nem nyomod be a kuplungot amíg a gázon van a lábad, mert csak bőgetni fogod a motort. :)
Lehet úgy is magasabb fokozatban, hogy kuplung le, majd utána gáz, de igazából minek, csak lassabban gyorsulsz. Persze városi autózásnál így megyünk, mert nem tudsz gyorsítani a forgalomban ha vannak előtted.
Előzésnél azért nem tatázunk. Sőt, ha alacsony fordulaton autókázol, akkor előtte visszaváltunk egyet, mert különben csak jó lassan fogunk gyorsulni, és ez előzésnél nem túl hatékony, se nem biztonságos. Jön szemből a Volvo kamion, akkor azért nem árt még előtte visszamenni. :)
#4
Nem tudom milyen autód van, de sürgősen vidd szarvízbe, ha minden váltáskor rángat a gáz nyomása nélkül.
Kérdező:
Általában csak elinduláskor kell nyomni a gázt első fokozatban, feljebb már teljesen felesleges. Szépen nyugodtan engedd fel a kuplungot, és ne nyomd a gázt, majd ha csak teljesen felengedted. Nincs értelme nyomni, csak többet fog fogyasztani az autód.
Köszönöm a válaszokat!
Igen, nekem is a gondom 1-ből 2-esbe és 2-sből 3-asba ránt egyet az autó, ha kuplungot felengedem és utána adok csak gázt, illetve le is lassul kicsit a kocsi.
Szerettem volna épp ezért egyszerre adni egy kis gázt és úgy úgy engedni fel a kuplungot (előbb elkezdem felengedni és utána felengedés közbe adni gázt), azonban oktatóm nem engedte, illetve nem engedi.
Viszont hallottam olyat, hogy vizsgáztatónak nem tetszik, ha beránt az autó és ilyenkor pontot von le.
Ilynekor mi a teendő? :O
Leegyszerűsítve: a kocsinak menet közben "két fordulatszáma" van. Az egyik a motor fordulatszáma, aminek valószínűleg van mutatója a műszerfalon, a másik pedig a kerék fordulata. Amikor a kocsi sebességbe van és mész vele, akkor a motor és a kerék fordulata azonos. Ha gázt nyomsz, nő a motor és ezzel a kerék fordulatszáma is. Ha nem nyomod a gázt, vagy fékezel, csökken a fordulatszám.
A kuplung kinyomásakor a motort "leválasztod" a kerékről, a motor fordulata alapjáratra esik vissza, ami haladás közben a kerék fordulatához képest jóval kisebb. Ilyenkor amikor a következő sebességbe teszed a kocsit és felengeded a kuplungot, a motor alacsony fordulata hirtelen felugrik a kerék fordulatára, ezért ránt egyet a kocsi.
Ezt a gyakorlottabb vezetők úgy küszöbölik ki, hogy a kuplung felengedése közben gázt nyomnak, felpörgetik ezáltal a motort, így kisebb a különbség a két fordulat között, ezzel nem ránt akkorát a kocsi.
Remélem érthető! :)
19/f
"Nem tudom milyen autód van, de sürgősen vidd szarvízbe, ha minden váltáskor rángat a gáz nyomása nélkül."
Inkább fogalmazzunk úgy, hogy a te autód van nagyon elszigetelve a technikától, ami nem rossz, valóban vannak olyan autók, ami akkor sem ránt, ha leugrassz a kuplungról, pedig az autónak ez gyilkos üzemmód. Én egy kisautóról beszéltem, ami gyárilag hajlamos a "bakkecskézésre", ilyen az egész, azt is megérzi, ha mondjuk nagy gázzal gyorsítok, és egyszercsak leugrok a gázról. De szeretem amúgy, mert megtanít finoman kezelni a pedálokat.
# 7
Igen én is ezt mondtam neki, meg hogy mindenki beelőz mikor indulni kell mert váltással kell tökölnöm. Minél gyorsabban engedem fel a kuplungot annál nagyobbat ránt, viszont ha meg lassan engedem fel, akkor lelassul a kocsi mert gázt legközelebb csak utána adhatok szerinte.
Azt mondja hogy azért így csináljam, mert tönkreteszem a kuplungot , ha egyszerre adok gázt és engedem fel. Btw: nem ugyanezt csinálom induláskor is?
Csúsztatáskor oké, hogy kopik a kuplung de ennyit? Az meg a másik, hogy vizsgáztató azt fogja hinni, hogy nem tudom kezelni a kocsit váltóját.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!