Pontosan mi a különbség a 2T és 4T dugattyú gyűrűk között?
Kétütemű motoroknál csak kompressziógyűrűk vannak. Sajátosságuk, hogy a két végüknél ki vannak képezve azok a mélyedések amik a dugattyúban lévő csapot veszik körbe. Ez a csap akadályozza meg, hogy a gyűrű elforduljon a dugattyún, és a vége beleakadjon valamelyik csatornába.
A négyüteű motorokban alkalmaznak kompresszió, olajlehúzó, és olajáteresztő gyűrűket.
A kompressziógyűrű keménykrómozást szokott kapni amely növeli a gyűrű élettartamát.
Az olajlehúzó gyűrű feladata, a kenőolaj lehúzása a hengerfalról. Metszete a négyzetéhez hasonlatos, de a hengerrel érintkező oldalán a felső része kissebb átmérőjű mint az alsó. Úgynevezett éle van.
Az olajáteresztő gyűrű palástjában furatok vannak. A dugattyú palástján is furatok találhatók, ahol a felesleges kenőanyag el tud távozni.
A dugattyún legfelül a kompressziógyűrűt helyezik el. Ebből akár többet is. Alatta az olajlehúzó és az olajáteresztő gyűrű van. Szokták kombinálni az olajlehúzót az áteresztővel, és akkor egy gyűrű két feladatot is el tud látni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!