Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mercedes Actros 4 tengelyes...

Mercedes Actros 4 tengelyes billencs fogyasztással kapcsolatban érdeklődök OM501 (V6) OM502 (V8) különbség?

Figyelt kérdés
Van egy 3243-om annak ismerem a fogyasztásást, de valószínüleg vennék egy nagyobbat értelemszerűen használtan 4148-4151-ig gondolkozom a típusban. Kevés embernek van, ilyen a V8 lassabb fordulatú és tartósabbnak gondolom csak a fogyasztás a kérdés. A gép szinte állandóan 40 vagy +40 tonnával jár zárt munkaterületen. Kamionos kollégák véleménye és tapsztalata is érdekelne. Köszönöm a válaszokat.
2016. nov. 30. 13:08
 1/4 A kérdező kommentje:
Lehagytam a kérdésből ,azt,hogy MP1-MP2-es szériáról beszélek,de ha van MP3-as tapasztalat azt is meghallgatom.
2016. nov. 30. 13:12
 2/4 anonim ***** válasza:

Ugorj be a Pappashoz, ha szerencséd van akkor volt valakinek anno FleetBoard az Actrosban és tudnak konkrét adattal előrukkolni.

A kamionos tapasztalattal szerintem sokra nem mész, mert 40 tonnával autópályán 70+km/h-s átlagsebességel teljesen más fogyasztást fog produkálni az autó, mint egy olyan amiben eggyel több difi van,lassú átlagtempó stb.. Zárt munkaterületen inkább üzemórás fogyasztással kellene számolni, a futás alapú az teljesen félrevezető ( valszeg többszöröse az autópályásnak ).


A V8-as Merga motor amúgy semmivel nem lassabb fordulatú, mint a V6. A difi áttételezése is biztosan ugyanaz, mint a V6-nál, mivel ugyanarra a munkára készült az autó ( autópályázós nyergesnél lehet alatta hosszabb difi, ott ez előny, billencsnél inkább hátrány ).


Tartósságra a motor részéről biztosan jobb a V8, azt kevésbé nyúzza a nagy súly, mint a V6-okat, viszont az MP1-MP2-esek már nem mai autók, akad bennük üzemóra bőven- így lutri ( meg ezzel hamarabb szét is lehet rúgni a féltengelyeket vagy a difit ).


Én inkább valami fiatalabb MP3-at néznék, hosszú távon talán jobban megéri. Viszont azt hozzátenném, hogy a nagy motor ellenére nem egy kimondott überbrutál erőgépek ezek, a Scania 490-es sor6-os motorja például alacsony fordulaton ugyanannyit teljesít, mint a V8-as 550-es Merga erőforrás.


Ha ugyanakkora súllyal ugyanolyan dinamikával hajtasz egy 4144-et és egy 4151/4155-öt akkor nem lesz lényeges eltérés, nem fog jelentősen többet enni a V8.

2016. nov. 30. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Sajnos sok MP3 4 tengelyesben rendkívül drága és egy,ilyen gép nem megy egész évben valamikor csak 4-6 hónapot.Ezért inkább az MP 1-2-ek jöhetnek szóba.Ebben a bizniszben három márka játszik Merci,Man,Iveco a Scania úgy eszi a féltengelyeket,mint a ropit abban abszolút nem is gondolkozik senki Mo.,de külföldön se.Egyre nagyobb súly cipelése a követlemény az építkezéseknél kb 40-46 t között,ezért akarok a másik mellé mégegyet,de egy erősebbet mindenféle szempontból.Mi is km-ben mérjük a fogyasztást nem üzemórában egyébként az enyém 35 +-2 litert eszik fullra pakolva sárban is! 90-el vonulásban üresen 26 litert. 8x4-es hajtásképlet. Köszönöm a válaszodat,ha mégis nagyjából van egy kis info ezzela OM 502 V8-as motorral kapcsolatban megköszönöm.
2016. nov. 30. 21:12
 4/4 anonim ***** válasza:

A Scania azért eszi a féltengelyeket, mert 90%-ban az olcsóbb és gyengébb híddal rendelik, az meg nem szereti a dagonyát :)


Az MP3 kétség kívül jóval drágább, viszont a maradványértéke is jóval nagyobb. Ilyen szempontból tényleg nem túl kedvező a magyar mélyépítő ipar hektikusságához.


Mercedesben nem nagyon vagyok otthon, de rákérdezek néhány ismerősnél, hátha :)

2016. nov. 30. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!