Mi a különbség az európai kamion és az amerikai csőrös kamion között?
Tudtommal nagyobb a motor bennük ami már nem nagyon férne el a fülke alatt, ezért lettek csőrös kamionok.
Amerikában, és Ausztráliában egy ilyennel akár 3 pótot is húznak egyszerre! Szóval lényegében a teherbírás, és a motor méret miatt lett csőrös!
Ez a dicsérés nem tudom min alapszik, bár tény, hogy nagy presztizsük van az amerikai kamionoknak. De ez nem azt jelenti távolról sem, hogy mechanikailag jobbak is valamivel, sőt, hagynak kívánnivalót maguk után.
Amiért nagy számnak tartanak egy csőröst:
-Nehéz vezetni, sokban szinkronizálatlan váltó van a mai napig, és menő a sofőrök között, hogy nem a gép vezeti önmagát gyakorlatilag.
-ami valóban nagy előnye, hogy a motor elől van, és nem a kabin alatt, így lehet a kabin magasságában nyerni egy kicsit, meg rengeteg tárhely van plusszba. Meg billenteni sem kell ugye, ez tényleg sokkal praktikusabb, hogy nem kell kiüríteni a kabint a sok lomtól, ha rá akarunk nézni a motorra.
-jobban néznek ki, erőt sugároznak, ez tény és való, nagyon menő egy ilyen csőrös kamion.
Hogy Európában miért nincs? Azért, mert túl hosszú lenne. Amerikában nagyobb hosszúságot enged meg a jogszabály. Viszont a környékemen szokott járni egy csőrös Scania, tényleg nagyon szép, magyar rendszámos. Azért lehet forgalomban, mert billencses pótkocsit húz, ami sokkal rövidebb, így nem lépi túl a megengedett hosszúságot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!