Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség kétütemű és...

Benyovszky Oszkár kérdése:

Mi a különbség kétütemű és négyütemű autó kormányzása között?

Figyelt kérdés
Hogyan kell a kettőt kezelni?

2016. nov. 30. 13:55
1 2 3 4
 1/32 anonim ***** válasza:

A kormányzásában semmi különbség nincsen.

A kétütemű nem szereti a tolóüzemet (motorfékezést).

2016. nov. 30. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/32 A kérdező kommentje:

Mintha másképp kellene vele kanyarodni.

Tolóüzem? Ez a kifejezés hogy alakult ki? Nem inkább húzú, visszahúzó?

2016. nov. 30. 14:29
 3/32 A kérdező kommentje:
A négyetűműt sem szabad visszaváltásnál motorfékezni.
2016. nov. 30. 14:30
 4/32 anonim ***** válasza:
100%

Azért másabb a kormányzása, mert valószínűleg egy régi típusról beszélünk, amiben még nincs rásegítés.


A kétüteműnél nem szerencsés a motorfék, mivel a benzinben van az olaj is. A motorfékezéskor nem kap (annyi) kaját, mint ami ahhoz a fordulathoz kellene, ergo kevesebb a kenése is. (Ezért tolóüzem, mert ilyenkor a kerék hajtja a motort a váltón keresztül.)


És azt meg hol hallottad, hogy a négyüteműt nem szabad motorfékezni?! Itt már egy szivattyú gondoskodik arról, hogy mindehova eljusson az olaj, tehát hiába nem kap kaját a motor, attól még megvan az olajnyomásod.

2016. nov. 30. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/32 A kérdező kommentje:
Visszváltásnál például pontosan kell visszaváltani, nehogy bedobjon egy motorféket. Főként egyesnél és kettesnél való visszaváltás esetén kell pontosan váltani.
2016. nov. 30. 14:40
 6/32 anonim ***** válasza:
48%
WTF egyesbe csak álló autót váltunk vissza. A többi meg baromság, természetsen vissza lehet váltani motorfékre csúsztatott kuplunggal, nem árt semminek.
2016. nov. 30. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/32 anonim ***** válasza:

Jajj vannak bajok kérdező.

A motorfék már ott elkezdődik, hogy leveszed a gázról a lábad. És igen, ahogy fentebb írták a rásegítéssel lehet másabb a kormányzás. Régebbi 2 üteműeknél nem volt elterjedt a szervó, míg a 'mostani' 4 üteműeknél eléggé elterjedt. Sok autóban van rásegítés. ha ezt nem nézzük, akkor egyáltalán nincs különbség a kettő kormányzása közt.

2016. nov. 30. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/32 A kérdező kommentje:
Te hogyan váltassz vissza, ha 40km/h-val mész és lelassítasz 15km/h-ra, mert kanyarodni akarsz. A kanyar előtt hova rakod vissza a váltót és mikor engeded fel a kuplungot?
2016. nov. 30. 14:59
 9/32 A kérdező kommentje:
Négyütemű dízelről van szó.
2016. nov. 30. 15:00
 10/32 anonim ***** válasza:

Nincs ebben semmi extra. Fékezem az autót amíg kell, majd amikor már elkezd erőlködni egy kicsit, akkor nyomom ki a kuplungot és szépen visszaváltok.


Teljesen mindegy, hogy milyen autóról beszélünk.

2016. nov. 30. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!