Mi a különbség kétütemű és négyütemű autó kormányzása között?
A kormányzásában semmi különbség nincsen.
A kétütemű nem szereti a tolóüzemet (motorfékezést).
Mintha másképp kellene vele kanyarodni.
Tolóüzem? Ez a kifejezés hogy alakult ki? Nem inkább húzú, visszahúzó?
Azért másabb a kormányzása, mert valószínűleg egy régi típusról beszélünk, amiben még nincs rásegítés.
A kétüteműnél nem szerencsés a motorfék, mivel a benzinben van az olaj is. A motorfékezéskor nem kap (annyi) kaját, mint ami ahhoz a fordulathoz kellene, ergo kevesebb a kenése is. (Ezért tolóüzem, mert ilyenkor a kerék hajtja a motort a váltón keresztül.)
És azt meg hol hallottad, hogy a négyüteműt nem szabad motorfékezni?! Itt már egy szivattyú gondoskodik arról, hogy mindehova eljusson az olaj, tehát hiába nem kap kaját a motor, attól még megvan az olajnyomásod.
Jajj vannak bajok kérdező.
A motorfék már ott elkezdődik, hogy leveszed a gázról a lábad. És igen, ahogy fentebb írták a rásegítéssel lehet másabb a kormányzás. Régebbi 2 üteműeknél nem volt elterjedt a szervó, míg a 'mostani' 4 üteműeknél eléggé elterjedt. Sok autóban van rásegítés. ha ezt nem nézzük, akkor egyáltalán nincs különbség a kettő kormányzása közt.
Nincs ebben semmi extra. Fékezem az autót amíg kell, majd amikor már elkezd erőlködni egy kicsit, akkor nyomom ki a kuplungot és szépen visszaváltok.
Teljesen mindegy, hogy milyen autóról beszélünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!