Mi a különbség kétütemű és négyütemű autó kormányzása között?
Ahogy mondták, ezt azért érezni kell.
Most erre számszerűen nem nagyon lehet válaszolni, mert máshogy használom a kis benzinas astrámat, vagy egy megrakott furgont és akkor nem is beszélek a teherautóról, amiben általában több sebesség is van, mint egy személyautóban.
"Ha egyesbe váltasz vissza, mindegy mekkora sebességből"
Mi?!?!?
Először is egyesig általában nem szokás visszaváltani, ha még gurul az autó. Másodszor nagyobb sebességnél nem is tudod beleszuszakolni.
"A dízelnek kétszerakkora a nyomatéka."
Ez is hülyeség. Egy 5 literes V8-as benzinesnek nagyobb nyomatéka van egy 1.0 dízelnél.
De alapjaiban véve egy kétütemű és egy négyütemű autó (a motort leszámítva) szerkezetileg, kezelőszervileg teljesen ugyanolyan, akár benzines, akár dízeles. Annyi a különbség, hogy a motor másképp állítja elő a forgatónyomatékát.
Visszaváltás: fékezel abban a sebességi fokozatban, amiben eddig is voltál. Majd amikor eléred a megfelelő kanyarodási sebességet, visszarakod mondjuk 2-be, és már kanyarodsz is. Nem tartod benyomva a kuplungot csak a legszükségesebb ideig - ami ez esetben a váltás megtörténtének ideje.
Mindegy, milyen autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!