Melyiket válasszam, dízel, vagy benzines?
En benzinest ajánlanék a sok városi használat miatt.( hacsak nem vagy taxis mert akkor mnd1)
Kevesebbet nem fogyaszt a dizelnel, de jobban toletalja a városi rovid tavokat, hamarabb bemelegszik.
Illetve egy egyszeru szivobenzin motort olcsobb szervizelni, mint egy mai dizelt. Nincs turbo, nincs kettostomegu lendkerek, illetve ha van is benne nem megy tönkre ( legalabbis nem olyan hamar) mert kisebb a vibráció, rezgés a benzinesnel.
Pont hogy a diesel fogyaszt kevesebbet , da varosba inkabb valami kis 1.4-1.6 japan szivobenzinest vegyel pl honda, toyota, mazda, mitsubishi
Amugy egy fontos dolgot sokszor kihagynak a kerdezok , megpediglen azt, hogy uj vs hasznalt , es a keret amennyiert szeretne autotvasarolni . Hasznalt autonal mindig legyen tartalekkeret az esetleges hibak javitasara.
Benzines többet fogyaszt de nem annyival hogy érdemes legyen dízelt venni, több pénzt kiadni érte és nagyobb a rizikó a drágább alkatrészek miatt.
Talán akkor érdemes dízelt venni ha sokat mész autópályán mert nagy sebességnél van nagyobb fogyasztáselőnye.
Az én benzines kocsim 5,0-6,5 között fogyaszt. Kérdeztem azokat akinek ilyen van csak dízelbe és 4,5-öt meg 5,5 öt mondtak a fogyasztásra. Nekem nem éri meg azért az 1-2 literért dízelt venni, több pénzért, általában több megtett km-el használtan...
Városba alap hogy benzinest,és abból is szívót.
Feltöltött motor nem való városi használatra,főleg olyannak aki nem ért hozzá.
Egyébként ne legyenek illúzióink,a dízel hidegen baromira nem fogyaszt jól az üzemmeleg állapothoz képest,másrészt meg a hajára kenheti az ember azt a 2 literes spórolást,ha közbe majd költhet a dízel nyavajákra.
Bár jó lenne leszögezni azt hogy milyen és mikori autókról van szó,mert kicsit más tészta egy 1.9 TDI vagy 1.7 Isuzu dízel,mint egy mai dci vagy HDI vagy CR TDI.
Egy régi 1.9TDI jó lehet városba is,mert ott nem érdekel senkit ha tönkremegy benne akármi,mert nevetséges összegért megkapsz hozzá mindent,meg az is ért hozzá,aki nem is akar.
Ellenben egy mai dízelt gazdasági öngyilkosság városban használni.
"a dízel hidegen baromira nem fogyaszt jól"
Hat uzemmeleg kivul a benzines sem. Ha nincs rendesen belemelegedve, mindketto megeszi az ember fejet. En nem tudom, de nekem nyaron 4.8 litert evett a dizeles, most 5.5-ot, ugyhogy mikor reggel megyek dolgozni 2-3 fok van. Azert ezt nem neveznem tul rossz fogyasztasnak, vagy jelentos kulonbsegnek.
Az autó fenntartása korántsem merül ki a tankolásnál. Nagyon meg kell fontolni, hogy milyen üzemű autó felel meg adott követelményekhez. Én azt szoktam mondani, hogy évi 25-30 ezer km alatt felesleges és kockázatos (használt) dízelt venni. Dízelt ugyanis az előző tulaj is azért vett, hogy menjen vele. Mire hozzád kerül, jellemzően 3x annyi futás van mögötte, mit amennyit az óra mutat. Ez önmagában nem lenne baj, de eladni is akkor szokták a dízelt, amikor már befigyel valami borsosabb javítási költség.
Egy jó állapotú benzines valamivel drágább, és a tankolása is többe kerül. Ennek ellenére is érdemesebb azt venni, ha főleg városban, vagy kisebb távokra használod.
Az Opelek nagyon jó kocsik. Corsát mondjuk nem javasolnék senkinek, de egy Astra a világból kivisz komolyabb javítási költség nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!