Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a károsabb? A hagyomány...

Melyik a károsabb? A hagyományos autózás vagy az elektromos?

Figyelt kérdés
Melyik a környezetszennyezőbb? Egy hagyományos autó által 100km-en kibocsátott káros anyag vagy egy elektromos autó 100km megtételéhez szükséges energia előállítása során keletkező környezetszennyező anyag?

2016. nov. 22. 12:47
1 2 3 4
 21/40 anonim ***** válasza:
"domináns áramfejlesztő tényező"
2016. nov. 26. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/40 anonim ***** válasza:

Érdemes erre 5-10 év múlva visszatérni, mikor a mostani újabb elektromos autók akksijai kezdik a végüket járni...


Onnan jön az, hogy mi legyen velük, hogy hasznaljak fel ujra öket, illetve az se mindeegy, hogy egy 5-10 éves elektromos autót használtan iszonyat nehéz lesz pont emiatt értékesíteni, mert egy akksicsere nem két fillér lesz az borítékolható...

2016. nov. 26. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/40 anonim ***** válasza:
31%

# 9!


"Az ózonpajzs elvékonyodása és a globális felmelegedés mind a robbanómotorok és a hőerőművek általi nagy mennyiségű füst és egyéb rákkeltő szennyezőanyagok levegőbe juttatása miatt van."


Értem mit akarsz mondani, a szándékod is világos. De gondolom laikus vagy a témában (én ebben dolgozom), mert ebben a mondatban nagyon sok butaság van. Nem javítalak ki, mert a kérdés szempontjából lényegtelen, a mondanivalód ezzel kapcsolatban világos, nem vitatkozni akarok.


Bárki bármit mond, hiába nyomulnak a "sötétzöldek", lehet jönni a Csernobillal, de hozzáértő felhasználásban az atomenergia a mai napig a legtisztábban előállítható energia.

A megújuló energiaforrásokat is lehet emlegetni, de akkor számoljuk bele pl egy napelemnek a teljes életciklusa során keletkező szennyező anyagokat. A gyártás során mennyi keletkezik és az élettartama végén, hogyan tudjuk ártalmatlanítani. Máris árnyaltabb kicsit a kép.


"Akkor 11 millióért meg lehetett venni, most láttam hogy 4-5 milla az értéke."

Milyen pénznemben? Mert ha HUF, akkor én holnap veszek egyet. Olyan elektromos autót, ami nem csak városi "bevásárlókocsi", elmegy 200-250km-t egy töltéssel autópályatempóban klímával is, én eddig csak bővel 10++++ millióért láttam.

Ha 4 millió forintért van 2016-ban ilyen paraméterekkel rendelkező elektromos autó, akkor nem kérdés, hogy azt vegyem, mikor egy kicsit extrább robbanómotoros K Astra is 6-7-8 millió körül van.

2016. nov. 26. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/40 anonim ***** válasza:
0%
Bocs, az előzőt a # 20-as hozzászólásra írtam...
2016. nov. 26. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/40 anonim ***** válasza:
0%

"Értem mit akarsz mondani, a szándékod is világos. De gondolom laikus vagy a témában (én ebben dolgozom), mert ebben a mondatban nagyon sok butaság van. Nem javítalak ki, mert a kérdés szempontjából lényegtelen, a mondanivalód ezzel kapcsolatban világos, nem vitatkozni akarok."


Ezel nem győztél meg. Egyébként imádom mikor írok valamit akárhova lehülyéznek, vagy leírják butaságokat beszélek, de indok nincs hogy miért. Én sem vitatkozni akarok, de magyarázd el mitől vékonyodik az ózonpajzs és mitől van globális felmelegedés.


Egyébként mindenbe bele lehet kötni, én is bele tudnék sok mindenbe mert nem teszem, ez az ország arról híres hogy megkérdőjelezzen mindenkit aki egy cseppet is előrébb szeretne lépni.

2016. nov. 27. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/40 anonim ***** válasza:
57%

"Milyen pénznemben? Mert ha HUF, akkor én holnap veszek egyet. Olyan elektromos autót, ami nem csak városi "bevásárlókocsi", elmegy 200-250km-t egy töltéssel autópályatempóban klímával is, én eddig csak bővel 10++++ millióért láttam.

Ha 4 millió forintért van 2016-ban ilyen paraméterekkel rendelkező elektromos autó, akkor nem kérdés, hogy azt vegyem, mikor egy kicsit extrább robbanómotoros K Astra is 6-7-8 millió körül van."


Vedd meg ha megteheted, már van. Én még azért várok egy kicsit. Egyébként én megvagyok klíma nélkül is és autópálya nélkül is.

2016. nov. 27. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/40 anonim ***** válasza:
0%
Ami meg Csernobilt illeti nem tudom mit keres ennél a kérdésnél. Elavult ruszki erőmű volt amit szabálytalanul kezeltek és felelősséget nem ismerve, aztán próbálták eltitkolni a konzervatív politikusok a szomszédos országok veszélyeztetése mellett olyan címszóval hogy "Urai vagyunk a helyzetnek". Eredménye: Rengeteg akkori és későbbi halálos, rákban elhunyt áldozat. Az atomenergiához annyira nem értek, de ha józan paraszti ésszel kell gondolkodjak a levegőbe nem kerül semmi amit az előállít, vagy tévedek? Max az elhasznált sugárzó hulladék ami káros az egészségre és a természetre. Így valóban kevésbé kártékony áramelőállítási módszer ha ésszel csinálják.
2016. nov. 27. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/40 anonim ***** válasza:
57%
Hogy egy példát mondjak, Svájc sorra vonja ki az atomerőműveit, közben apránként átállva a megújulókra. Jelen pillanatban a megújulóknak kell a fejlődés reményében utat biztosítani az elavult szennyező erőműveket hátrahagyva. Ezt akár laikus, akár szakértő mondja ki minden tekintetben igaz, még ha egyes emberek "marhaság" és "ostoba" jelzővel illetik is ezeket a személyeket. Én úgy ahogy vagyok köpök azoknak a véleményére akik nem képesek megindokolni hogy én mitől vagyok hülye és mitől nem mondok jót. Ha megindokolja és nem értek vele egyet akkor közlöm és igyekszem én is megmondani/leírni a miértjét, ha meg egyetértek akkor azt ki merem jelenteni még ha tévedek is. És ezt most csupa jóindulattal mondom, sértődés ne legyen.
2016. nov. 27. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/40 anonim ***** válasza:
83%

"Ezel nem győztél meg. Egyébként imádom mikor írok valamit akárhova lehülyéznek..."


Eszemben sem volt senkit lehülyézni.

Pont ezt hangsúlyoztam, de ezek szerint még így is félreérthető volt. Az írásod alapján te nem vegyész lehetsz és nem levegőkémiai szakértőként dolgozol mint én. Mielőtt megint félreértsz, nyilván a te szakterületeden pedig én írnék butaságokat és nem a legszakszerűbben fejezném ki magam. Nincs ezzel semmi baj, ez természetes. Eszem ágában sincs, soha nem is volt emiatt bárkit lehülyézni.

Pont azért nem akartam részletekbe belemenni, mert arra azt hihetnéd, hogy közötködöm, de ezek szerint azzal hogy nem részleteztem, nem vázoltam fel reakciómechanizmusokat, csak az ellenkezőjét értem el... Sajnálom hogy így ment át.


Nézd, azzal kapcsolatban amit írtál még gyorstalpaló tempóban is fél évig járhatnál az egyetemre. De akkor csak röviden:

A ózont nem a fosszilis tözelőenyagok végtermékei bontják.

A CO2 (ugyan erősen üvegház hatású, bár közel sem annyira min pl a metán) semmit nem csinál az ózonnal. Se a vízgőz, se a nitrogén-oxidok, se a szerves vegyületek, se a kormom és egyebek. Ezek jó része egyébként fel se jut a sztratoszféráig.

A rákkeltó anyagok 99%-a szintén ilyen. Semmit nem csinál az ózonnal.


Amire te gondoltál azok a halogénezett szénhidrogének. (CFC-k, ha így mond valamit...) Ezek sem a járművek kipufogógázában, sem az erőművek füstjében nem jellemzőek. Nem onnan származnak. (Ellentétben azzal amit írtál.) Ezek régebben hűtőközegek, hajtógázok voltak, de ma is vannak olyan ipari folyamatok, ahol használják őket.

Ezek azért jelentenek problémát, mert a légkör alsó rétegében nem ragálnak mással, stabil molekulák. Így a sztratoszféráig feljutnak, ahol a Napból érkező UV-fény hatására fotolitikusan bomlanak. Halogén gyökök szakadnak le róluk. Ezek a gyökök bontják az ózont. Méghozzá katalitikusan. Ez a baj velük.


A globális felmelegdés már más téma. Ahhoz valóban közük van a fosszilis tüzelőanyagokhoz.

Itt sem a közlekedés a legnagyobb gond, hanem az ipari termelés. Pl USA, Kína irdatlan mennyiségű üvegházgázt enged a légkörbe. A közlekedés csak a kis hányada ennek. Emellett ott van pl a lakossági fűtés is. Ez kb a közlekedéssel összemérhető hozzájárulást ad.

Azzal, hogy elektromos autókat használunk és az azokhoz szükséges elektromos áramot olyan forrásokból teremtjük meg, amiknek nincs üvegházhatósú hozzájárulása, még nem váltjuk meg a világot.

A világ iparát teljesen be kéne szűntetni, az életszinvonalat pedig a kőkorszak szintjére visszavenni, hogy valamit elérjünk.


Ha nem elégítettelek ki ezzel a válasszal, keress meg privátban! Az Országos Meteorológiai Szolgálat Levegőkörnyezet-elemző Osztályán dolgozom, bármikor szívesen látlak egy előre megbeszélt időpontban. Nekem ugyan csak egy évtizedes a tapasztalatom, de van olyan kollégám, aki közel 40 éve foglalkozik az üvegházhatású gázokkal. Szerintem ő is szívesen beszél a szakterületéről, ha eljössz és megkérjük rá.


"Egyébként én megvagyok klíma nélkül is és autópálya nélkül is."

Én se hobbiból járok autópályán és nem azért járatom aklímát mert nincs más dolgom. Mivel 230km-t megyek egyhuzamban, nem mindegy hogy 2 óra altt érek haza vagy 4 óra alatt. 90km/h-s sebességnél a legnagyobb kánikulában én is elvagyok lehúzott ablakkal ha muszáj. (Egyetemista koromban jártam nem egyszer olyan IC-vel, ahol bedöglött a klíma és az ablakok sem voltak nyithatóak. Így a nyári 40 fokos kánikulában kénytelen voltam 3 órát 60 fokban végigülni. Túléltem.)

130km/h-nál az üvöltő menetszelet inkább nem hallgatnám rendszeresen napi két órán keresztül, ha van választási lehetőségem, mert nem szeretnék hosszú távon halláskárosluást. Se felhúzott ablakkal 60 fokra hevülő autóban nem szeretnék ücsörögni órákat.

Aki viszont csak a városban közlekedik, esetleg az aglomerációba jár, annak egy tök jó alternatíva az elektromos autó. Ebben egyetértek.

Az én felhasználási szokásaimnak még nem megfelelő a mai elérhető árú technológia. Talán majd pár év múlva...

2016. nov. 28. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/40 anonim ***** válasza:
Kár nagyon előreszaladni,míg kőolaj van a földben és az nyereségesen kitermelhető addig a belsőégésű motorok maradnak,tettszik vagy nem."Ez a jövő" jóslatokkal már 30-40 évvel ezelőtt is dobálóztak,aztán valahogy az a jövő csak nem jött el,és még mindig nagyon messze van.Technikailag sem történt túl nagy fejlődés a mostani valós hatótávokat évtizedekkel ezelőtti kísérleti villanyautók is tudták,hol a nagy fejlesztés,áttörés..?Majd ha kapható lesz egy olyan átlag ember számára is elérhető autó amivel 1 töltéssel átautózható kishazánk én leszek az első aki veszek.(Bár gyanítom ezt én már nem érem meg... :-)
2016. dec. 24. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!