Melyik a károsabb? A hagyományos autózás vagy az elektromos?
A másik oldalről lefelejtettem Fukusimát említeni.
Egyébként egy friss tanulmány szerint, ha varázsütésre lecserélnénk minden belsőégésű autót a Földön elektromosra, akkor a mai globális villanytermelés nem lenne elég a töltésükre.
Szerintem is a megújuló erőforrásokból működő vagy fúziós termelés a fenntartható, da az akkura még mindig ott a probléma, hogy az sem megújuló.
13, remélem tudod, hogy a hasonlatod egy szájbatekert baromság, de egy az egyben.
Egy villanyautó volt a történelemben ami tényleg tiszta üzemű volt. Tesla átépített egy ford t modellt, amit az ún. nullponti energia hajtott (világűrből folyamatosan érkező ingyen energia, keressetek rá). Brilliáns ürge volt. Na, vajon miért nem terjedtek el a hasonló találmányai?? Nem kell kettőt se tippelni.
Még annyit a témához, hogy ha már elektromos autó, akkor miért ne lehetne felsővezeték, és ahhoz csatlakozva áramszedő a járműveken? Éppúgy, mint a trolibuszoknál.
Én sokkal több fantáziát látnék olyan autóban, amelyben van belsőégésű motor is, de tud áramot szedni felsővezetékről is. Az autópályákat, főutakat ellátnák (nyilván nem egy csapásra, hanem fokozatosan) felsővezetékkel. Ahol van ilyen, ott azt használnák, amikor meg lekanyarodik az ember fatornyos faluja felé a bekötőútra, akkor meg beindítaná a benzinmotort.
Ez azért is különösen jó lenne, mert nem kéne olyan akkumulátor az elektromos autóba, mint a mostaniakba, így annak az előállításával és megsemmisítésével kapcsolatos problémák se lennének. Másrészt a felsővezetéket nagyságrenddel jobb hatékonysággal lehet ellátni árammal, mintha akkumulátorba töltenénk, tehát az áram előállításával kapcsolatos környezeti terhelés is kisebb lenne, sőt a hatásfok javulásával a közben elveszett energia (ami általában hővé alakul) kevésbé melegítené Földünket.
kivitelezése mindennek?
Autópályán, ahol nagy kamionok is mennek, elég magasra kéne tenni, ahhoz meg a személyautókra nagy áramszedő kéne, amit bajos "elrakni" ha nem kell, és elővenni ha kell. valamint ennek az infrastruktúrája. Megoldható, nem azt mondom, de necces. Vagy, két, azonos irányba haladó autó felsővezetéken van, előznék egymást, de vezeték az 1 pár van az adott sávban. Láttál már trolikat egymást előzni üzemszerűen? Tehát úgy, hogy valamelyik nincs lekapcsolva a vezetékről. Márpedig pályán sokszáz autó haladna ugyanazon a felsővezetéken. Ráadásul ezeket mindet el kéne látni árammal. Egy városi tömegközlekedés felsővezeték hálózatát lehet méretezni, illetve úgy felosztani, hogy az együtt szolgálatban lévő 100-200 troliból álló flottát kiszolgálja, de ezt egy autópályán, pl egy Szeged-Budapest közötti 160-170 km-es szakaszon ezt hogyan kivitelezed? Illetve ha van egy baleset, és leszakad a felsővezeték, az autópályán. Okozhatna nem kis galibát.
"Még annyit a témához, hogy ha már elektromos autó, akkor miért ne lehetne felsővezeték, és ahhoz csatlakozva áramszedő a járműveken? "
Isten őrizzen minket egy ilyen baromságtól. Az egész világon városokban meg mindenütt azért küzdenek, hogy a g*ci kábelek ne csüngjenek mindenütt, és errefel meg behálóznád egész Európát?
A felsővezeték halva született ötlet.
A kérdésre válaszolva, egyelőre az elektromos autózás károsabb, ha teljes körűen nézzük. Sokkal több elektromos kütyü, ezek veszélyes hulladékai, az elöregedő aksik, és az elektromos áram előállítása, mind-mind erős környezetkárosító. Ha jobban elterjednének az ár-apályt, vagy a tenger hullámzását hasznosító erőművek, ha mindenhol legalább annyi napelem lenne, mint Németországban, ha az arra alkalmas területeken munkára fognák a szelet, ha az egész földet behálózó kontinensközi vezetékhálózat biztosítaná az alkalmankénti csúcsigényeket is, akkor újra lehetne tárgyalni a kérdést.
"a főutakon elektromos hajtás, a fatornyos falukban pedig benzinmotor.."
No lám, egy kicsit nem figyelünk oda, és #15 hozzászóló már föl is találta a hibrid-hajtást.
Bocsi, de már hosszú évek óta van ilyen.
És mi az hogy felsővezeték???
nehogymá' a drót mondja meg, hogy merre menjek! ;)
Az ózonpajzs elvékonyodása és a globális felmelegedés mind a robbanómotorok és a hőerőművek általi nagy mennyiségű füst és egyéb rákkeltő szennyezőanyagok levegőbe juttatása miatt van. Tehát egyértelműen a hagyományos autózás károsabb.
Az elektromos autók akkumulátorai valóban környezetszennyezőek, de inkább az élővilágra károsak, de megfelelő tárolás és biztonság mellett kiküszöbölhetőek ezek a problémák. Ami meg az áram előállítását illeti megújuló energiaforrásokból való áramfejlesztést már nem tekinthetünk környezetszennyezőnek. az már más kérdés hogy az atomenergia mennyire lesz domonáns áramfejlesztő tényező, de nagyon tepernek a megújuló energiaforrások. Néhány évtized és amennyire lehet kisöpri az atom és hőerőműveket.
Egyébként én tervezek egy elektromos autót venni egy évtizeden belül. Egyenlőre még nem sietem el. emlékszem 6-7 éve láttam egy autós műsorban a legújabb prototípusok egyikét Mitsubishi IMiev, azt hiszem ez volt a neve, ami már egy komolyabb típus volt az eddigi 5-10 LE-s bevásárló városi kocsiktól. Asszem olyan 50 LE körül tudott, talán kevesebb, de nagyon tetszett a bemutató és tényleg nagy hatótávú volt és strapabíró. Akkor 11 millióért meg lehetett venni, most láttam hogy 4-5 milla az értéke. Aztán azt is észrevettem hogy már 10 millió alatt lehet kapni nagyobb teljesítményű elektromos kocsikat is amelyek még nagyobb hatótávúak az említett csodánál.
Én még várok egy 5 évet legalább hogy jobban elterjedjenek és árban lejjebb menjenek. 10 év alatt sokat fog fejlődni az elektromos autógyártás és forgalmazás. Ez a jövő, már kezdjük érezni hogy valami beindult. A robbanómotorok korszaka le fog járni előbb vagy utóbb, igaz nem teljesen, de minimalizálódni fog. Én nagyon várom már. A villanyautóké a jövő!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!