Ha emiatt a 3 dolog miatt nagyon-nagyon félek vezetni, azzal mit lehet tenni?
Meglett a jogsim, minden vizsga elsőre sikerült, szóval ez alapján gondolom, hogy nem vagyok menthetetlen, de mégis 3 dolog van, amitől nagyon félek, és ezek miatt csak akkor merek vezetni, ha már valaki veszekszik velem, hogy márpedig gyakorolnom kell.
Szóval amik zavarnak:
- Váltó: Tudom kezelni, ilyen téren nincs bajom vele, de minden egyes váltáskor félek, hogy elrontok valamit, és baja lesz az autónak, mikor 5-ösbe rakom, vagy abból vissza, akkor lepereg előttem az életem, mert azt ugye "kanyarodva" kell váltani, és félek, hogy elvétem, és 4-esből 3-asba rakom 5 helyett, vagy visszafele 2-esbe, vagy a legnagyobb félelmem (akárhogy próbál meggyőzni mindenki, hogy olyat nem lehet), hogy 5-ösből berakom rükvercbe.
- Többi közlekedő 1: a kikanyarodás, és a gyorsítás azért elég nyögvenyelősen még (ha már sikerült, utána tempósan vezetek, nem 30-cal az 50-es táblánál, és hasonlók), és állandóan rosszul érzem magam, amiért akadályozom a többi közlekedőt, ráadásul ilyenkor van, hogy kb letolnak az útról, ami elég sz..r érzés.
- Többi közlekedő 2: rengeteg a marha az utakon. Magamat annyira nem is féltem, bízok benne, hogy a komolyabb baleseteket el tudom kerülni, de mindig bennem van, hogy mi van, ha lezúzom kicsit a kocsit más miatt.. Pl épp tegnap volt valami idióta előttünk, aki 60-ról minden átmenet nélkül satuféket nyomott, centiken múlt, hogy nem mentünk bele, pedig nem mentünk közel hozzá annyira. Mivel nincs saját kocsim, és évekig nem is lesz még, mert csak tanulok, ezért kölcsön-autóval tudok járni (szüleimé, páromé), rosszul vagyok a gondolattól is, hogy egy karcolás is esik rajta (nyilván történhet az én hibámból is, de attól annyira nem félek, mert tudok ellene tenni.. az ilyen helyzeteket viszont nem tudom, hogyan kell kezelni)
Szerintetek mit kéne tennem, ha ezek miatt félek nagyon vezetni?
Szerintem meg természetes, normális reakció, hogy a kérdező 30-40 óra gyakorlás után még sok mindent nem tud, ezért kérdezett.
Kétlem, hogy többségünk úgy kapta meg a jogosítványát, hogy már minden szükséges rutinja megvolt az egyedüli, magabiztos közlekedéshez.
Jobb az, ha a jogosítvány birtokában kétségei vannak, mint az, ha főletlenül kocsikázik.
Kanyar közepén ne vált sebességet, már a kanyar előtt lassíts a kanyarodáshoz szükséges sebességre, a kanyarban csak kormányozz, de kifelé jövet már gyorsíthatsz (ha a feltételek adottak.
A kanyar sokszor nem jól belátható, jöhet a másik irányból nagyobb jármű (kamion), egyenlőre még csak a biztonságos kanyarodásra koncentrálj, ne tudjon meglepni semmi.
Amúgy a barátommal ki szoktunk menni egy használaton kívüli rutinpályára épp direkt ilyeneket gyakorolgatni, mint váltogatás, stb... Hogy akkor csak az autó kezelésére kell figyelnem, de nem azzal van a baj, hogy nem megy, mert nem szoktam hibázni ilyen alkalmakkor, tökéletesen megy minden. Az első pár órámon volt csak, hogy gondot okozott, hogy eltaláljam a megfelelő sebességet, azóta mindig sikerül, nincs ezzel hiba.
Attól még tartok tőle.
Nekem eléggé úgy tűnik, hogy leginkább attól félsz, hogy nem a tiéd a kocsi, és mi lesz, ha tönkreteszed, mert az autó az egy drága dolog. Legalábbis erre tudtam következtetni abból, hogy meggyőzni se lehet arról, hogy 5-ből rükvercbe nem megy be.
Szerintem vedd át magadban azt, hogy összetörted a kocsit, és milyen végkifejlete lehet. Valahogy meg kell barátkoznod azzal a gondolattal, hogy bármikor történhet bármi úgy is, hogy te profi sofőr vagy. Én is mindig ettől féltem, hogy túl idegen a forgalom, és mi lesz, ha összetöröm a kocsit, ami nem az enyém. Aztán minél többet vezettem, minél magabiztosabb lettem, annál inkább leszartam, hogy mi fog történni, mert tudom, hogy én jól csinálom.
Gondolj arra, hogy a jövő az gyakorlatilag nem létezik. Bármit beképzelsz magadnak, hogy ez lehet, vagy az lehet, semmi biztosítékod nincs rá, hogy az úgy is lesz. Nem tudod, hogy mi vár rád, mi lesz, ha kikanyarodsz, mi lesz, ha mellé váltasz, stb. Tisztázd magadban azokat a dolgokat, amikben nem vagy biztos, ami miatt félelemérzeted van, és ha már nincs mitől félni, akkor ezek el fognak múlni.
Meg amúgy kivel nem fordulna elő ilyen? Nekem is volt már, hogy szar volt a váltó, és lámpánál indulás után véletlenül beváltottam 1 után 4-be. Tudtam, mit kell csinálni, korrigáltam magamat. Ha te is biztos vagy abban, amit csinálsz, és nem kelt benned félelmet az, hogy összetöröd az autót, ami nem a sajátod, akkor jó lesz.
Az első és a második félelmed a kilométerek számával folyamatosan csökkenni fog.
A 3. sajnos nem megszüntethető, nekem is előfordul, hogy pl. 30-as táblánál 40-nel közlekedve is a seggemben vannak, sajnos sok tapló van az utakon.
menj taxival :) azért durva hogy párszor vezettél most van jogsid és annyi a marha az utakon. én naponta autózom, keresem mindig a marhákat és nincsenek.
Vannak emberek, akik néha figyelmetlenek, de az esetek 99%ban mindenki odafigyel a közlekedésre, ha az egyik elront valamit a másik lereagálja hogy ne legyen csattanás belőle.
De örülök hogy a gyorsítás nem megy, ami annyi hogy azt a nyamvadt gázpedált kell nyomni, de el tudod a balesetet már kerülni.
a követési távolságot meg tartsd meg akkor nincs a satufékből ráfutásos baleset..
szóval mondom, taxi, busz, metró villamos :)
tegnap 18:47
Nem az én pár órám alatt történtek ezek. Viszont pl a barátommal az utóbbi 1 évben történt jópár ilyen, kétszer kötött ki az árokban szemből előző marha miatt, rengetegszer gyorsított rá az, akit épp előzött, hogy ne férjen be elé, balról kezdték előzni, mikor kereszteződésben balra indexelt és kezdett volna kanyarodni, kanyargós-erdős úton keresztbe jött szembe a mi sávunkban valami állat, volt még egy eset, mikor valaki teljesen indokolatlanul jött szembe a mi sávunkban.
Anyukámat egy kereszteződésben egyszerre kétfelől előzték meg, meg majdnem belementek, mikor neki volt zöld.
Apukám haladt szépen a védett úton, oldalról majdnem nekiment valaki, mert nézés nélkül kanyarodott ki, telefonálva (ez történt kétszer is), illetve egyszer valaki szándékosan le akarta nyomni az útról, az nagyon ijesztő volt :/ (nem arról beszélek, mikor közel megy hozzád hátul, és tahó, hanem bejött mellénk és ránk húzta a kormányt, bement elénk közelre, és satufék, stb)
Nekik már mindkettőjüknek van kamera a kocsiban, mert máshogy már nem lehet közlekedni.
Kb 2 hónapja hunyt el egy ismerősünk, mert karambolozott valami idiótával olyan helyen, ahol neki lett volna elsőbbsége. Apukám is pár éve majdnem elvesztette mindkét lábát egy részeg sofőr miatt.
Ezen kívül meg napi 10 barmot látok gyalogosként, akik majdnem balesetet okoznak..
Tudom, hogy a gázt kell nyomni, de az oktatóm autójának rommá volt már menve mindene, azzal tényleg keserves volt váltani, nehézkes volt elindulni. Ez egyébként már jobban megy, mióta más autót vezetek, de még megszokásból nem erőltetem annyira, de ebben hiszek, hogy nagyon hamar javulni fog.
Mint írtam, végül nem csúsztunk rá az előttünk menőre, nem mentünk közel hozzá, de ha minden előjel nélkül beleáll a fékbe, akkor annyit tudsz tenni, hogy te is, aztán vagy megállsz, vagy nem.
Pesten egyébként szívesebben is használom a bkv-t, eszem ágában se lenne autóba ülni, aztán a dugóban araszolni, ezerszer jobb az általad említett busz-metró-villamos, de eléggé hasznos tud lenni a kocsi vidéken ahol lakok, pl egy másik városba, ahova relatíve gyakran járok, busszal 3 óra az út, ebből 40 perc várakozás egy pad és tető nélküli megállóban, a buszon meg nincs hely leülni, és maximum egy hátizsáknyi cuccot vihetek magammal, több nem fér el... Kocsival 1 óra alatt meg lehet járni az utat. Nem kevés idő és kényelmetlenséget megspórolnék. Vagy például a dokimhoz, akihez rendszeresen kell járnom, nem 30 perc bicózással érnék oda télen a fagyban, hanem 10-15 perc alatt kocsival. Stb.
Nem csak poénból akarok vezetni :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!