Az első vagy a hátsókerék hajtású autó tapad a
jobban? Melyiknek pörög ki könnyebben a kereke
elindulásnál?
Figyelt kérdés
Ugye az egyik az húzza az autót. Azírt pörög ki könnyen. A másik az tolja. Tehát az nehezebben tudna kioörögni, de ott meg ugye kicsi a súly hátul. Első motoros autóról beszélünk.
Az pörög ki jobban, amelyiknek nincs lesúlyozva eléggé a hajtott kereke, mert ott kisebb az alkalmazott tapadási együttható. Vagyis, orrmotoros kocsinál a hátsó meghajtású pörög ki könnyebben.
Pl. ha sárban elakad egy ilyen, akkor szokás a csomagtartóba ültetni 1-2 embert, súly gyanánt. :)
2016. nov. 14. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
2/14 anonim válasza:
Csúszós úton első vagy összkerék meghajtású autóval közlekednék csak.
Hátókerék meghajtású azoknak is könnyen kicsúszik, akik tapasztaltabbak.
2016. nov. 14. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
3/14 anonim válasza:
Sík terep, emelkedő, lejtő váltakozik a közlekedés során.
A hátsó kerék meghajtású autó veszélyesebb tud lenni, ha a vezető felkészületlenül hajtja.
2016. nov. 14. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
4/14 anonim válasza:
Általános iskola fizika!
Ha előrefelé indul el egy autó, akkor a hátsó tengely irányába tolódik el a súlypontja. Azaz a hátsó kerék jobban tapad, az első pedig elemelkedik az úttesttől. (persze ez alig,vagy egyáltalán nem észrevehető)
Minden gyorsulási versen,re épített dragster hátsókerék hajtású.
2016. nov. 14. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
5/14 anonim válasza:
A sulypontathelyezodes miatt a hatsokerekhajtasu jobban tapad.
2016. nov. 14. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
6/14 anonim válasza:
Ez nagyban futómű és difi kérdése, hogy melyik hogyan tud elindulni. Jó gumival egy sperres BMW is el tud úgy indulni hóban mint egy elsőkerekes.
2016. nov. 14. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
7/14 A kérdező kommentje:
Mit jelent a speer diferenciálmű? Össze tud zárni ha az egyik kerék nagyban kipörög?
2016. nov. 14. 14:52
8/14 anonim válasza:
igen.
bar manapsag ezt a kiporgesgatlo szimulalni tudja, nem kell hozza mechanikus sperr. Hetkoznapi szituaciokba teljesen eleg az is.
2016. nov. 14. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
9/14 anonim válasza:
Igen manapság a DSC tudja ezt szimulálni, de a mechanikához képest nagy késlekedéssel és nagy fordulatkülönbséggel.
2016. nov. 14. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
10/14 anonim válasza:
Száraz úton a hátsókerekes tapad jobban induláskor, az pörög ki nehezebben. Viszont csúszós úton pont fordítva van, a hátsókerekes legtöbbször ki is pörög induláskor, ami nem is lenne gond, a gond ott van hogy el sem bír indulni, mert nincs súly hátul. Az elsőkerekes kaparás után el bír indulni, mert ott a súly. Ezért van az, hogy a BMW-k, Mercik (de az összes többi orrmotoros hátsókerekes autó is) nem nagyon, vagy csak nagyon nehezen tud felmenni egy havas emelkedőn.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!