Miért nincsenek középkategóriában hátsókerék hajtású autók?
Fronthajtás egyszerűbb olcsóbb.
Annak akinek nem élményautó, hanem közlekedési eszköz kell, a fronthajtás sokkal kezelhetőbb.
Minek gyártsanak olyan autót, ami drágább, és nincs rá kereslet?
Hát azzal éppen vitába szállnék, hogy drágább a hátsó hajtás. Éppen az elsőkerék-hajtás az, ami bonyolultabb mechanikát igényel. Az tény, hogy egy hátsó kerekes személyautónál a menetstabilitásba, futómű- és súlyelosztás-tervezésbe azért bele kell rakni a fifikát, ha nem akarják, hogy a rookiek úton-útfélen eldobálják a vasat.
Viszont középkategóriában nincs igazi piaca, azt a tucatautósnak találták ki, akik jelentős többségben nem tudnak elbánni egy hátsó hajtás rakoncátlankodásaival. Azért a pár emberért, aki hozzád hasonlóan igényelné, nem fogják gyártani.
Körülbelül az a helyzet, mintha megkérdeznéd, kompakt kategóriában miért nincsenek manuális beállítású fényképezőgépek, csak egygombos hülyebiztosak.
Ez a "jobbat akarsz? nyúlj mélyebbre a zsebedbe" esete.
Ja és még egy lényeges dolog, a hátsókerék-hajtás rövid tengelytávval egy iszonyat kezelhetetlen, instabil dolog. Aki vezetett már havon Smartot, tudja, miről beszélek.
A BMW 1-es kategóriájáról is azt hiszik, milyen jópofa kis női autó, hát nagyon nem. Törik is ripityára telente.
A stabil hátsókerekes hajtáshoz kell a méretes autó. Vagy a remek vezetéstudás. Éppen ezért csak a vérbeli sportkocsik és a felsőkategóriás nagy vasak közt általános.
hetesnél a pont.
mindenesetre a legszebb farolásaim hátsóhajtással voltak..imádtam a telet..dobálta a seggét rendesen..persze ahogy én akartam.
a mostani elsőkerék hajtás dögunalom.
"Hát azzal éppen vitába szállnék, hogy drágább a hátsó hajtás"
Vitaba szallhatsz, de nem sok ertelme van. egyertelmuen dragabb gyartani a hatsokerekhajtasu autokat.
"egyertelmuen dragabb gyartani a hatsokerekhajtasu autokat"
Örültem volna, ha nem csak egy soromat olvasod el.
NEM drágább a hátsókerék-hajtás. Sőt. Maga a hajtás sokkal olcsóbb és egyszerűbb megoldás, mint az első hajtás. A kormányzott hajtott kerék nem egy egyszerű konstrukció.
De az, hogy egy hátsókerekes egy vezetési analfabétának is viszonylag kezes jószág legyen (nagyon jól tervezett futómű-konstrukció, elektronikus segédletek , kipörgésgátló, menetstabilizátorok stb.), az lehet drága.
Vagy simán ezt mind kihagyják, alávágnak a kocsinak egy agyonavult merev hátsó hidas, elöl McPherson felfüggesztéses, sapka egyszerű konstrukciót fillérekből, letojják, mennyire vezethetetlen, mert úgyis megveszik a lóerő meg a név és kultuszérték miatt nagy pénzért (Mustang). :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!