Miért nincsenek középkategóriában hátsókerék hajtású autók?
"NEM drágább a hátsókerék-hajtás. Sőt. "
Elmondhatod meg 10x, akkor sem lesz igazad.
Tényleg csak ezt a sort tudod elolvasni?
Ne csak egy szót üssél,áruld már el, mitől lenne drágább maga a hajtás? Attól az egy darab átmérő 40-50-es köracéltől, amit kardántengelynek hívnak? Mert ennyi a difi anyagban, technikában meg 2X annyi van egy első hajtásban.
Elsokerekhajtasnal a komplett hajtaslancot integralni tudod, egybe van epitve a motor, a valto, a differencial. Konnyu gyartani, konnyu szerelni.
Hastokerekhajtasnal hossziranyban van a motor-valto, aztan a kardantengely, utana a hatso differencial, az egesz dragabb alkatreszekbol all, nehezebben gyarthato, es sokkal nagyobb a helyigenye.
Ez egy autógyártás költségeinek csak egy része. Nem feltétlenül olcsóbb egy "kompaktabb" gépegység, mint a helyileg szétszórt.
Az, hogy külön öntvénye van a difinek, nem jelentős tétel, inkább a forgácsolt alkatrészek költsége a mérvadó. Az meg egy elsőkerekesben magasabb.
A kormányzott kerekek hajtótengelyeinek, áthajtásainak a gyártása jócskán magasabb, mint egy hátsó hajtásnál max. 20 fok mozgást áthidaló kardán-megoldásé. Ha meg merev hátsó híd, még ez sincs.
A difi, váltó alkatrészeire elöl és hátul ugyanúgy szükség van.
Arról meg nem nyitnék vitát, hogy magára a mérnöki konstrukcióra költött idő-pénz viszonyában melyik a drágább.
Összegezném újra, ilyet kijelenteni, hogy egy hátsó hajtás (és most önmagában a hajtásláncról van szó) drágább mint egy első, BIZTOS, hogy nem igaz.
Azt meg, hogy egy hátsókerekes autó kompletten mitől lehet drágább, elég részletesen leírtam. És az nem magától a hátsókerekes hajtáslánc gyártási költségétől van.
Régen, szoci időben sem a hátsókerék-hajtástól volt drágább egy Lada, mint egy Trabi.
Én nem cáfolom az autóipart, csak a te állításodat, aminek a hitelességi értéke jelentősen alacsonyabb a komplett autóiparénál.
Én legalább indokolok, mert nekem leégne a bőr a képemről, ha egy ilyen "ne vitatkozz velem mert én mindent jobban tudok" választ adnék.
Többszörösemn próbáltam rávilágítani, hogy az, hogy a ma gyártásban lévő hátsókerekes személyautók esetleg átlagosan drágábbak az elsőkerekes kocsiknál, az nem egyenértékű és azonos értelmű, sőt nem is bizonyíték a "hátsó kerék hajtás drágább az elsőnél" mondattal/mondatra, amit te bizonygatsz.
Uraim!
Tessék lenyugodni és tisztességesen elosztozni!
Kettőtök párbajában #18-nak jutott az utolsó szó.
Viszont Wadmalacnak van igaza.
:D
Azon gondolkozzatok el legyszives, hogy miert nincs EGYALTALAN hatsokerekhajtasu auto a kommersz kategoriaban. Ha olcsobb lenne gyartani mint az elsokerekhajtasuakat, akkor csak lenne nehany gyar aki koltsegcsokkentesi okokbol olyat gyartana, nem?
Erre irtam hogy a komplett autoiparral vitatkozol.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!