Igaz e, hogy nem véletlenül nem raknak dízel motorokat versenyautókba?
9-es. Nem nem tudja 2-esben a 100-at. Kettesben tiltáson megy 90 körül.
Utolsó. Na erre voltam kíváncsi hogy léezik e. Tehát létezik csak a kutyának se kell.
Tehát aki autót vesz és dízelmotorral veszi annak az üzemanyag spórolás jár a fejében.
Jó persze vannak ilyen hülyegyerekek akik élvezik hogy füstöl mint állat. De szerintem még az is meggondolná hogy egy ilyen sportautóból mit venne.
Tehát a dízel csak ebben a hétköznapi autókban menő meg elterjedt.
Nem feltétlen az üzemanyag spórolás jár a fejében, szerintem sokkal kellemesebb a mindennapokban egy turbó dízel mint egy kis szívó benzin.
Nekem napi használatra egy 1.9pdm van, játszós autónak meg egy 300e ft értékű e36 328i, tény hogy minden adatában veri a dízelt, de leginkább egy délutáni motort tehát 5000felett megyen igazán míg a dízelt 2500 felé forgatni fölösleges.
Audi R8 V12 TDI soha nem volt, talán még tervben sem.
De ha már Audi: akkor nézzetek már utána a Le Mans-i többszöri nyertes TDI Audinak.
Hogy a szupersportautókban miért nincs dízelmotor? Egyszerű: a hang miatt. Meg azért, mert egy turbódízel nem tudja olyan szép lineárisan leadni az erejét, mint egy benzines, vagyis hogy elkezd menni 2500-as fordulattól, és akkor 8000-ig mindig jobban és jobban és mégjobban megy. A dízel tol egy nagyot egy adott ponton, utána meg helló (pedig én is dízelpárti vagyok).
Még valami: jó dízeleket mindössze 20 éve gyártanak, addig sz*r dízelek voltak csak személyautóban, amik valóban extra lomhák és traktor karakterűek voltak. Viszont néhány év alatt olyan szintre csiszolták a dízeltechnikát, hogy például egy V6-os TDI dízel (konkrétan a 3.0 BiTDI) szoftveres csalások nélkül olyan hangja van, mint egy V8 benzinnek, és 5500-ig pörög, és olyan a karaktere, mint egy benzinesnek. Ha nem került volna elő a dízelnek egy csomó árnyoldala, konkrétan a "környezetszennyezés", egyes műszaki problémák, és újabban a dízelbotrány, akkor elképzelhetőnek tartottam volna, hogy néhány év múlva igazi sportkocsikba is belekerül a dízelmotor. Viszont ez már nem fog bekövetkezni, mert amilyen gyors sikertörténetet aratott a dízeltechnika az autózásban, most olyan hamar le is fog csengeni néhány éven belül, sajnos.
teljesen egyszerű.. kimész egy céghez, hallod a munkások gépeit: tak tak tak tak.
Rájössz a diesel munkagép.
Ilyen a motor karakterisztikája is, a tak tak tak csak nagyon perverz embernek tud örömet okozni.
Rendes ember nem vesz sportautó helyett munkagépet, mert nem azt akar, nem vágyik a füstpamacsra maga után, csönget ha megérkezik valakihez és nem kattogással veri fel az utca csendjét.
és a lényeg, soha de soha nem lesz a tádének olyan gázreakciója ami jó lehet egy sportautóba..
Röviden: Igénytelen, és nem oda való se hangra se karakterisztikára.
"teljesen egyszerű.. kimész egy céghez, hallod a munkások gépeit: tak tak tak tak. "
Én akkor jövök rá a dologra, mikor kimegyünk a haverhoz a hétvégi házához, és a szomszéd vasárnap reggel 7-kor kezd el kaszálni a motoros kaszájával. Na olyankor értékelem a benzinmotor hangját, főleg a 40 köbcentis 2 ütemű gépekét.
Nem másért írtam ezt, de ez a hasonlat is ilyen volt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!