Igaz e, hogy nem véletlenül nem raknak dízel motorokat versenyautókba?
De most komolyan, hülyén nézne ki egy kalattyoló ferrari 70-100misiért.
"Sok dízeles el van ájulva hogy dízelbe nagyobb a nyomaték." dízelben mindig is nagyobb lesz a nyomaték mint egy szívó vagy akár turbó benzinesben is, bár azt meg kell jegyezni, hogy egy (rendes) szívómotor gázreakciójával nem sok minden versenyezhet.
Azért mert az ugyanakkora teljesítményű dízelmotor nagy és nehéz.
A benzinesek nagyobb fordulatra képesek ami arányos a teljesítménnyel.
De még ha a dízel pl. kisebb fordulatszámon képes lenne arányosan nagyobb nyomatékot kihozni (így azonos teljesítményt) ugyanannyi literből, akkor is a nagy nyomaték miatt vastagabb főtengely, erősebb dugattyú stb kellene hozzá, ami súly és így az autó lomhább, nehezebb lenne.
Az utcai használat más. Ott általában nem cél szétforgatni az autót. Pl két 100 LE-s autó közül a dízel 3000 1/perc fordulaton lead 70...75 LE-t míg a benzines 35...40-et. Nem kérdés hogy melyik tűnik majd rugalmasabbnak.
A #4-es hozzászót annyival egészíteném ki, hogy volt olyan 24 órás verseny , ahol az összes résztvevő kocsi dízel volt...mellesleg benzinest meghaladó műszaki tartalommal.
itt is, meg bárhol a hétköznapi életben teljesen értelmetlen a benzin vs dízel vita..
mindkét motortípusból már olyant állítanak elő a gyártók, amit csak a tisztelt megrendelő kér...
Namost piackutatás eredménye, hogy a potenciális vevő nem tudja elképzelni a Lamborghíniét(sem) dízel motorral..egyébként gyártanák, ha lenne igény.
Van v12 dízel a Ferrariban, de csak kísérleti példányok. a vevők nem igénylik, nem adnának érte egy kanyilót sem.. ilyen szinten a gyár nem erőlteti.
Amerikában más a helyzet..ott gyártanak személyautót hét literes benzines, és ugyanolyan űrtartalommal dízelt...de ez speciál igényű vevőkörnek. Ott nem ájuldoznak egyik motortól sem.
Adott volt két autó. Az egyik egy 1.2-es benzines 75 lovas autó. A másik meg egy 1.7-es dízel 68 lóval. Erre haverom vitatkozni kezdett hogy de a dízel jobban fog menni hiába kisebb a lóereje. Több a nyomatéka és észrevehetően jobban gyorsul mint az 1.2-es benzines. G astrákrrl van szó. A dízek az egy kombi. Az 1.2-es az nem kombi. Gyorsan ki is keresten az adatokat. Tínyészrevehető a különbség. Mégpedig hogy a dízel gyorsulása 100-ra 2.5 mpvel több.
Hiába a nagyobb nyomaték megnagyobb köbcenti. Ezek régi dízelek még. 20 éves technológia.
De adott mondjuk egy 320 e46 BMW. Dízel motorral turbóval 136 ló. Szívó benzinnel 150 ló. Ugyan az a gyorsulási adatuk 100-ra. És a benzines az csak szívó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!