Miért nem éri meg évi 20k km alatt benzines kocsit használni?
Ilyen keves kilométernél nem hozza vissza az artobbletet ( magasabb ár, szerviz hasonlok) a kisebb fogyasztás csak nagy on sokára.
Pl.: 5l fogyasztasu dizelnel evi 10000 km =160000 ft, 7l benzinnel ez 210000 ft. Na most evi 50000 ft - ert nem feltétlenül eri meg üzemeltetni egy dízel autot, de vannak a dizelfanatikusok akiknek evi 5000 km- nel is megeri.
A dízel valamivel lassabban melegszik és hidegen, alacsony fordulaton jobban igénybeveszi az alkatrészeket, kokszolódik stb stb. De az újaknál ez már nem olyan egetrengető probléma azért.
Futásteljesítményre vetítve nem drágább fenntartani a dízelt, ez csak legenda.
Amennyiben nem régi faék egyszerű autóban gondolkodsz, szinte tökmindegy. Az számít, hogy az adott kocsinak mi a tipushibája. Ha motorikusan rendben van, és tényleg karban van tartva, akkor többnyire már csak a márka és az évjárat dönti el, mennyit hagysz egy szervízben.
Minél fiatalabb egy autó, annál inkább tele van pakolva mindenféle műszerrel, legyen benzines, vagy dízel.
Nekem is dízel van, 90%-ban pályán, de éves futás 15ezer.
Egyszerűen oda kell figyelni, és időben olajat cserélni, meg a kopó alkatrészek.
Bontsuk ketté a dolgot új autó és használt autó.
Új autónál tökmindegy melyiket veszed, ott nem akkora tényező a motor felára ( nincs is nagy különbség a teljes vételárban ), amelyiket választod azt használod és öröm bódottá.
Használt autónál annyival másabb a helyzet, hogy vannak a piacon egyszerűbb felépítésű szívó benzinesek és ma már kevésbé egyszerű felépítésű dízelek (ha turbó benzint akarsz az más témakör). A matek fentebb leíródott, a dízellel lehet spórolni autó méretétől, vezetési szokásoktól függően valamennyit. 2 liter fogyasztás difi esetén 10k kmen mondjuk 65-70 000-ret, 3 liternél 100 000 körül. Ismeretlen eredetű használt dízelnél előjöhetnek olyan gondok, amik erősen zsebbe nyúlósak. Itt megint az a kérdés, hogy milyen dízelt vesz az ember. Az átlag magyar ma még mindig bekajálja a 15év alatt összehozott 180 000km-es futást.. Ha sikerül mellényúlni, akkor egy dízelnél hamar elszalad 20-30-60 000km-nyi megtakarítás szervizre,persze utána megint patent az autó.
Szóval, ha nem a tuti vételt veszed meg és évi 10 000km-t használod akkor ugrott akár 5-6-7 évnyi megtakarításod - amit előre fogsz kifizetni. Ha veszel egy jó dízelt akkor meg nem.
Élettartamban egyértelműen jobb a dízel. Megveszed újonnan, évi 15 000km csak országúton és autópályán 15 évig nem kell rá költeni és 15 évig megtakarít.
Azért szoktuk/szokták azt mondani, hogy kis futásnál nem éri meg a HASZNÁLT (és ismeretlen előéletű) dízel, mert az átlag magyar megveszi a legolcsóbb dízel VW-t amit talál és besz0patja saját magát. Lehet jó sőt kiváló használt dízelt is venni, csak annak ára is van. És nem biztos, hogy annyival többet meg fog hagyni amennyivel többe kerül.
Azt is hozzá kell tenni, hogy ez is inkább a kisebb kategóriájú autóknál igaz. Azért egy Passat/5er/E-Klasse/S80 méretű autónál már nem 2 liter a differencia a fogyasztásban. Egy tisztességes 530i és 530d között lehet bizonyos helyzetekben 4 liter különbség is.
Én azt mondanám, bizonyos helyzetekben, bizonyos autóknál bizonyos esetekben nem éri meg 20k km alatt a dízel, más esetekben pedig megéri.
"Élettartamban egyértelműen jobb a dízel. Megveszed újonnan, évi 15 000km csak országúton és autópályán 15 évig nem kell rá költeni és 15 évig megtakarít. "
Na ezen jót derültem! Ha autópályázol, akkor is cserélni kell a kopó alkatrészeket, amik drágábbak, mint a benzinesnél! Plussz az éves szervíz ugyanúgy! A meghibásodási arány dízeleknél pedig tudtommal nagyobb., hiába új.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!