Dízel chiptuning. Van értelme?
Normálisan kivitelezett, egyedi szoftveres chiptuningra gondolok, nem ilyen-olyan "majd én átírom tesó", meg tuningbox megoldásra gondolok.
Azt írják akár fogyasztás csökkenés is elérhető vele, vagy legalábbis marad az eredeti. Ez igaz? Mit tesz tulajdonképpen a motorral?
Egy weboldal szerint 150nm-ről 200-ra lehet húzni normál programmal, ami azért szerintem jó, jobban húzna.
Teljesítményadóba ez beleszámít?
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__821..
Nem kell bejelenteni es akkor nem növekszik az adó sem
Igen,egy jó programnak,amit utána tesztelgetnek,és addig csiszolgatnak,amíg tökéletes nem lesz,annak van értelme.
Feltöltött autóknál könnyen lehet ilyen módon emelni a nyomatékot,főleg a dízelnél,ahol nem kell szigorúan odafigyelni a keverékre.
Milyen autóról van szó pontosan?
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a motor mechanikailag a gyári teljseítményre van méretezve. Soha nem hagynak felesleges plusz anyagot a gyártás során, mert az nettó pénzkidobás.
Tehát a chipptuning hosszú távon az élettartam rovására mehet, ha mindig ki van használva az extra teljesítmény.
Dízelnél nem igen fog változni az átlagfogyasztás normál használat közben,ha chippelik.
Az meg megint netto hülyeség,hogy ennyire van tervezve.
Persze a csúcsváltozatok igen,de általában egy motorcsaládnál megtervezik a blokkot,ami pl 110-tól 230Le-ig használható,onnantól pedig csak a turbó méretével,nyomásával,befecskendezési térképpel,porlasztócsúcsokkal,hűtéssel és hasonlókkal játszanak,és így jönnek ki a különböző teljesítményű változatok.
Természetesen a megnövekedett nyomaték miatt nagyobb igénybevételnek lesz kitéve minden,de egyszerű chip legfeljebb a kettőstömegű élettartamát csökkenti,meg esetleg a turbóét,de ez abszolút attól függ,hogy milyen chip-ről beszélünk,és hogy miket babrálunk tuningkor.
Nem véletlenül bírnak ki a fószvágen féle 1.9TDI-k 190-200 lovat gyári alkatrészekkel a blokkban.
Akár jelentősen is csökkenhet a fogyasztás és valóban nő a teljesítmény. Képzeld el, hogy egy égő gyufára rádöntesz egy kanna benzint. Elalszik a láng. De ha egy apró cseppet adsz neki...
Itt is erről van szó, kicsit kevesebb, de jobban optimalizált "ciklusokkal" operálnak. Kollégám reanult-ja is kevesebbet eszik egy 150 ezres tuning után (chip, nem box) és érezhetően jobban reagál. Nem is annyira az ereje növekedett meg, inkább tempósabb lett, ugrik, ha gázt nyomsz, nem olyan ráérős és ez előzésnél pont úgy jön le, mintha a teljesítménye 30-40%-ot nőtt volna (pedig nyilván nem).
Szóval létezik, működik, jó dolog, bőven a gyári határértékeken belül piszkálgatják, szóval nem igaz, hogy csökkenti az autó élettartamát. Ugyanakkor azért csodát ne várj. Élvezetesebb autózni így, de ha eddig mindenki lenyomott egy zöld lámpánál, ezután is le fognak. Az érték viszont amit írtál, nekem soknak tűnik. Én nemrég kértem ajánlatot egy műhelytől, azt írták "szuperoptimális" esetben 140-ről 160-180 LE közé emelik az autót, de akkor már nagyon nagyot alakítottak. Youtube-on Rigotech-re keress rá. Ennyi statisztát biztosan nem tudnak megfizetni! :)
Pont a rigotech-es oldalt néztem, utolsó válaszoló, és ott írták, hogy 200nm, de az a sport tuning, nem az optimalizálás, utóbbival 178nm elvileg a max, ami viszont szerintem nem észrevehető.
Citroen C3 1.4 HDI optimalizálás +18le +39nm sport +23le +50nm, utóbbi már érhet valamit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!