Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel chiptuning. Van értelme?

Dízel chiptuning. Van értelme?

Figyelt kérdés

Normálisan kivitelezett, egyedi szoftveres chiptuningra gondolok, nem ilyen-olyan "majd én átírom tesó", meg tuningbox megoldásra gondolok.

Azt írják akár fogyasztás csökkenés is elérhető vele, vagy legalábbis marad az eredeti. Ez igaz? Mit tesz tulajdonképpen a motorral?

Egy weboldal szerint 150nm-ről 200-ra lehet húzni normál programmal, ami azért szerintem jó, jobban húzna.

Teljesítményadóba ez beleszámít?



2016. nov. 9. 10:59
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__821..


Nem kell bejelenteni es akkor nem növekszik az adó sem

2016. nov. 9. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

Igen,egy jó programnak,amit utána tesztelgetnek,és addig csiszolgatnak,amíg tökéletes nem lesz,annak van értelme.


Feltöltött autóknál könnyen lehet ilyen módon emelni a nyomatékot,főleg a dízelnél,ahol nem kell szigorúan odafigyelni a keverékre.


Milyen autóról van szó pontosan?

2016. nov. 9. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Citroen C3 1.4 HDI 2002-es motorú, de már a II generációs belsővel.
2016. nov. 9. 11:46
 4/13 anonim ***** válasza:
0%
Remelem azzal tisztaban vagy hogy a fizika torvenyei a csipszelt autokra is ervenyesek!Azaz több erőhöz több energia kell!Nem a semmitől fog jobban menni az autó!mindog megmosolyogtat mikor mittudomén igernek +30 lovat meg +90nm-ert meg minde mellé még fogyasztáscsökkenést!
2016. nov. 9. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
19%

Azt sem szabad elfelejteni, hogy a motor mechanikailag a gyári teljseítményre van méretezve. Soha nem hagynak felesleges plusz anyagot a gyártás során, mert az nettó pénzkidobás.

Tehát a chipptuning hosszú távon az élettartam rovására mehet, ha mindig ki van használva az extra teljesítmény.

2016. nov. 9. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
83%

Dízelnél nem igen fog változni az átlagfogyasztás normál használat közben,ha chippelik.


Az meg megint netto hülyeség,hogy ennyire van tervezve.

Persze a csúcsváltozatok igen,de általában egy motorcsaládnál megtervezik a blokkot,ami pl 110-tól 230Le-ig használható,onnantól pedig csak a turbó méretével,nyomásával,befecskendezési térképpel,porlasztócsúcsokkal,hűtéssel és hasonlókkal játszanak,és így jönnek ki a különböző teljesítményű változatok.


Természetesen a megnövekedett nyomaték miatt nagyobb igénybevételnek lesz kitéve minden,de egyszerű chip legfeljebb a kettőstömegű élettartamát csökkenti,meg esetleg a turbóét,de ez abszolút attól függ,hogy milyen chip-ről beszélünk,és hogy miket babrálunk tuningkor.


Nem véletlenül bírnak ki a fószvágen féle 1.9TDI-k 190-200 lovat gyári alkatrészekkel a blokkban.

2016. nov. 9. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
76%

Akár jelentősen is csökkenhet a fogyasztás és valóban nő a teljesítmény. Képzeld el, hogy egy égő gyufára rádöntesz egy kanna benzint. Elalszik a láng. De ha egy apró cseppet adsz neki...


Itt is erről van szó, kicsit kevesebb, de jobban optimalizált "ciklusokkal" operálnak. Kollégám reanult-ja is kevesebbet eszik egy 150 ezres tuning után (chip, nem box) és érezhetően jobban reagál. Nem is annyira az ereje növekedett meg, inkább tempósabb lett, ugrik, ha gázt nyomsz, nem olyan ráérős és ez előzésnél pont úgy jön le, mintha a teljesítménye 30-40%-ot nőtt volna (pedig nyilván nem).


Szóval létezik, működik, jó dolog, bőven a gyári határértékeken belül piszkálgatják, szóval nem igaz, hogy csökkenti az autó élettartamát. Ugyanakkor azért csodát ne várj. Élvezetesebb autózni így, de ha eddig mindenki lenyomott egy zöld lámpánál, ezután is le fognak. Az érték viszont amit írtál, nekem soknak tűnik. Én nemrég kértem ajánlatot egy műhelytől, azt írták "szuperoptimális" esetben 140-ről 160-180 LE közé emelik az autót, de akkor már nagyon nagyot alakítottak. Youtube-on Rigotech-re keress rá. Ennyi statisztát biztosan nem tudnak megfizetni! :)

2016. nov. 9. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Pont a rigotech-es oldalt néztem, utolsó válaszoló, és ott írták, hogy 200nm, de az a sport tuning, nem az optimalizálás, utóbbival 178nm elvileg a max, ami viszont szerintem nem észrevehető.


Citroen C3 1.4 HDI optimalizálás +18le +39nm sport +23le +50nm, utóbbi már érhet valamit.

2016. nov. 9. 19:03
 9/13 A kérdező kommentje:
*nem 178, 189 Nm
2016. nov. 9. 19:04
 10/13 anonim ***** válasza:
76%
Teljesen mindegy hogy melyiket választod, lényegesen megfog változni az autó reagálása. (és szerintem ez a fontos nem az hogy valahol 4500körül +6ló van)
2016. nov. 9. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!