Golf IV 1.9 PD Chippelése?
Már több helyen olvastam, az optimalizált teljesítmény növelésről. Alap esetben 101 LE és 240 Nm. Chippel 140 Le és 320 Nm. A plusz teljesítmény valószínűleg növeli majd a fogyasztást, bár állítják ezeken az oldalakon a csökkenést.
Szerintetek ilyenkor a gyári kuplung bírja a plusz teljesítményt? Vagy elég a kuplung tárcsát kevlároztatni? Esetleg a lenkereket is át kellene alakítani hozzá?
Ennyi plusszot még el kell bírjon a kuplung (egyébként az a 140 lóerő jó lesz 130-nak is). Viszont ha a kuplungod már a végét járja, akkor a chip néhány nap alatt kivégzi. Ez majd a chip után derül ki, előre kár a kuplungot piszkálni.
Az üzemanyag spórolás úgy jöhet össze, hogy egy bizonyos tempó tartásához nem kell annyira nyomd a gázt majd chip után, mint a chippelés előtt, mivel alacsonyabb fordulaton is erősebb lesz az autó. A valóságban persze többet fog fogyasztani (0,5-1 literrel, nem vészes), mert gondolom nem azért chippeled meg, hogy simogasd a gázpedált.
#5 Meg nagyobb kuplung, meg hűtött dugattyú.
Ha "valahol" csináltatsz rá egy füstmentes optimalizálást az kb 120lo és 280nm körül lesz és boldog leszel vele.
Ezt az árajánlatot kaptam;
Ezeknél OPTimálisan kb.+25-30Le és 50-70Nm körül lehet számolni reálisan, állapottól és a kért beállítástól függően. Árban ez, nettó 55.000Ft lenne, ebben benne van a diagnosztika, a fékpadi hangolás a kért értékre és a teljesítmény mérés is előtte-utána a fékpadon. Időben kb.3 órával kell számolni.
Ehhez a normál optimalizált beállítások esetén nem szükséges hardveres módosítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!