Benzines vagy Diesel motoros autót érdemes e venni?
A Tesla is zümmög, van kerékzaj, vagy menetszélzaj. Nem olyan, de hát egy Trabant se olyan, mint egy Passat...
Elvileg hanggenerátor lesz bennük, pont azért, hogy a gyalogos észrevegyen.
A tüdőrák és az üvegházhatás súlyossága bizony azonos, hogy neked nem arról én nem tehetek. Mindkettő évtizedek alatt alakul ki, csak épp az üvegházhatás folyamatos a benzinesek CO kibocsátása miatt, a dízelnél csak akkor ha az életedet abban rohadod le. Nézz szét kicsit a régi dízelekkel dolgozó öregek között, kamionos, buszos, traktoros, mennyi a tüdőrákos? Mennyi dohányzik?
Ne nézzetek már úgy a benzinesre, mintha angyalok finganának belőle.
Nagyon köszönöm ezt a rengeteg SEGÍTŐ tanácsot. Mivel "keveset" mennék az autóval azaz ÉVI max 10 000 km-t ezért az egyik hozzászóló alapján BENZINES autó érné meg nekem. Az autó vásárlásra szánt keret kb 1 000 000 forint.
Gondolkodom újban is. Mivel ha új autót vennék az biztosan használnám 10-15 évig ha csak nem rohadna szét alattam gyári hiba miatt! Az opelről hallottam, hogy egy jó és megbízható márka. Bérléseimkor mindig Ford típusokat kaptam. 6 bérlésből 4 szer Mondeot és 2 szer Focus-t.
Akár új akár használt autót veszek az alkatrész pótlása zsebbe nyúlós lehet. Úgy hallottam, hogy az Opelnek az alkatrészei nem olyan drágák mint a Ford vagy a Volswagen márkáénak.
"Mindkettő évtizedek alatt alakul ki, csak épp az üvegházhatás folyamatos a benzinesek CO kibocsátása miatt"
A benzinesek nem bocsájtana ki szén-monoxidot ( bár lehet csak lusta voltál kiírni a 2-est :D ). Lusta vagyok sokat keresni, a Fordnál a 2 literes benzines (149kW) Co2 kibocsájtása 138g/km míg a 2.0 dízel (147kW) kibocsájtása 132g/km. Te mit hittél, a gázolaj égése során nem keletkezik szén-dioxid? A kémia óra kimaradt? :D
Ami probléma az új common rail dízeleknél ( EEV fölött ), hogy a kibocsájtott korom ( mert ugye a dízelnél ez égési sajátosság ) mérete az már abba a tartományba esik, amit a tüdő léghólyagjai már nem tudnak szűrni, így egyenesen bejutnak a légáramba. A koromszemcsék sosem voltak sima felületűek, ezért mindent visznek magukkal, ami rájuk tapadt. Autópályán ez mondjuk nem nagy gond, de egy euro6os busszal tele pakolt városban kicsit aggasztó ezért normálisabb helyeken elkezdtek áttérni a CNG üzemre mert így csökkenthető a korom okozta környezetterhelés, szmog stb..
Az üvegház gázok problémája is fontos, de én hiába járok elektromos autóval, ha Kínában még mindig üzemel gőzmozdony, ezerrel mennek a szén alapú hőerőművek stb.. Az egy globális probléma, aminek a rám eső hatása sokkal kisebb, mint ha Blahán vagy az Őrsön laknék.
Kérdező:
márkától függetlenül a bonyolult technikát tartalmazó motorokhoz drága az alkatrész, az Opelhez is sok esetben. Évi 10 000kmhez ha helyben jársz csak, akkor inkább benzines. Ha hosszú távon gondolkodsz, akkor lehet nem egy 10-15 éves G Astrát kellene keresned, hanem valami fiatalabb, de viszonylag nem bonyolult technikát, mondjuk valami Toyota Corolla vagy Avensis kombit.
Akkor nézd meg szépen az Euro minősítéseket, aztán meglátod, hogy a benzinesnek 2-3x akkora CO kibocsátást engednek meg, mint a dízelnek. Az hogy felhoztál egy autót példának, aminél azonos, ugyan.... Mellesleg van CO kibocsátása, hogy nálad nincs az egy dolog.
Felesleges az üres duma a káros dízelről, káros a benzines ugyanúgy, csak ti benzinesek ezt mindig úgy adjátok elő, mintha édesvizet pöfögne ki...
"Nem hallotta rosszul a Hírekben az volt, hogy 2035-től néhány országban nem lehet majd újonnan fogalomba helyezni belsőégésű motorral ellátott személyautót ( Németország, Norvégia )."
Igen ez igaz, de szerintem ez nem egyenértékű azzal ami a kérdésben volt: "Úgy hallottam, hogy hamarosan megszűnik a Diesel autók gyártása mivel nagyon szennyezik a levegőt."
Az hogy korlátozzák bizonyos országokban a benső égésű motoros autók üzembe helyezést, nem azt jelenti hogy megszüntetik a dízel motoros autók gyártását.
A 19 év sem a "hamarosan" kategória az én értelmezésemben.
"Úgy hallottam, hogy az Opelnek az alkatrészei nem olyan drágák..."
Igen ez igaz is a jó öreg F Astrára például. Talán még a G-re is. De annál újabb autóknál azért vannak olyan alkatrész árak, hogy dobsz tőle egy hátast. Szerintem ne ez legyen a választásnál a fő szempont, mert ma már semmivel nem olcsóbb egy Opelhez az alkatrész, mint egy hasonló kategóriájú átlagautóhoz.
De most komolyan ki a fene vesz úgy kocsit hogy milyen a CO kibocsájtása a kocsinak? Nem a dízelt kéne beszüntetni hanem adni az embereknek annyi pénzt amiből vehetnének jobb besorolású kocsit. Azért hisztizik mindenki hogy jaj dízel milyen drága meg a kocsi tartása is milyen drága mert nincs pénzük venni egy új-jó állapotú dízelt meg fenntartani. Az meg a másik szörnyűség hogy az országban még mindig mennek ezek a kegyetlen régi Ikarus-ok. Azért is félnek a dízeltől mert füstől sok darab többnyire ezek a 20-26 éves darabok. Csak sajnos a bolondok miatt akik nem foglalkoznak a kocsijukra azok miatt elítéli a sok birka a dízelt.(nem szeretnék megsérteni senkit)
Meg ahogy már írták valóban rohadt magas árak lennének ha benzines kamionok rohangálnának az országban.
Az eredeti kérdésemben nem gondoltam a CO kibocsájtásra. Az most sem érdekel mivel mi Európai autósok akiknek a 2.5 literes motor már majd, hogy nem LUXUS-nak számít.
Amerikában a 4-6 000 köbcentis motorok jóval nagyobb mennyiségben károsítják az üvegházhatást és a felmelegítést!
A lényeg az, hogy számomra mivel kb 10 000 km-t tennék meg és mivel kombi autóban gondolkodom ezért a benzines éri meg.
Persze ha újonnan venném akkor tanácstalan volnék, hogy BENZINES vagy DIESEL-es legyen. Mert ugyan a Diesel-es motor akkor éri meg ha sokat hajtja a sofőrje. De ha csak a takarékosság a lényeg és az új tulajnak a kis fogyasztás számít akkor a Diesel autó jobb választás
"Akkor nézd meg szépen az Euro minősítéseket, aztán meglátod, hogy a benzinesnek 2-3x akkora CO kibocsátást engednek meg, mint a dízelnek."
Megnéztem, euro4 óta a dízelnél az engedélyezett szén-MONOXID kibocsátás max 0,5g/km, míg a benzineseknél max 1g/km.
"Az hogy felhoztál egy autót példának, aminél azonos, ugyan.... Mellesleg van CO kibocsátása, hogy nálad nincs az egy dolog. "
Mivel te üvegházhatásról írtál korábban, ezért egy Ford katalógusból kimásoltam az autókra meghatározott szén-DIOXID értékeket, ugyanis a szén-DIOXID (CO2) az üvegház hatású gáz, a szén-MONOXID (CO) meg nem az. Az üvegházhatású szén-DIOXID kibocsátásra vonatkozó 443/2009/EK rendelet nem tesz különbséget a benzines és a dízel között.
Szerintem jó lenne végre eldöntened, hogy miről is írsz ( erre már utaltam korábban ) mert így eddig csak nettó hülyeséget hordtál össze. :D
"Felesleges az üres duma a káros dízelről, káros a benzines ugyanúgy, csak ti benzinesek ezt mindig úgy adjátok elő, mintha édesvizet pöfögne ki..."
Senki nem írta, hogy a benzines édesvizet pöfög ki ( bár a katalizátor miatt amúgy azt is ), de a jelenlegi euro6-os dízeleknél van egy olyan plusz rizikófaktor ami a benzineseknél még nincs ( lehet a kompressziógyújtású benzineseknél már lesz, jövőre kiderül amikor jön az Infinity új motorja ). Ja és nem vagyok benzinfan, van dízelem is :D :D
És hogy ne csak offoljak:
Kérdező:
ha újonnan veszel egy dízelt akkor az minden szempontból megéri, még évi 10 000km-en is( kivéve ha csak rövidtávon, csak városban használod) mert az első komolyabb zsebbe nyúlós szervizek 15 év múlva következnek csak be legkorábban, ha két literrel kevesebbet eszik a dízeled átlagban akkor az 15 év alatt zsebben hagy 1 millát a benzineshez képest.
Használt dízelnél azért szokták a futást számolgatni, mert ott már nem lehet tudni mikor jönnek a zsebbe nyúlós szervizek főleg akkor ha az autó valós előélete és futása nem ismert ezért itt kalkulálni kell azzal, hogy az üzemanyagon megtakarított pénz egy részét vagy egészét elviszik a szervizköltségek.
Azt jó lenne tudni, hogy azt az évi 10 000km-t milyen használat során érnéd el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!