Ti leszoktátok állítani az autót piros lámpánál?
0,3 liter/h a fogyasztás ha állok. Minek állítanám le?
Nem fogom szétcseszni a kocsit a leállítgatásokkal.
Azt is utálom ha 1 nap 3-4-szer kell indítanom, mert a városban több helyen van dolgom.
" Olyanra is volt nem egyszer példa, hogy kereszteződéshez értem, lassítottam, erre rám húzta a kéziféket."
"nem volt neki oka behúzni a kéziféket. Mentem kb 10-el és lassítottam."
Pár ilyen alkalom, és szépen szétcseszi a kéziféket...
Kedves kérdező!
Én is nagyapa vagyok, ezért a másik oldalt is értem. Szereti a kocsiját, és szereti az unokáját. Megrögzött szokásai vannak, amit ki tudja hány év vezetéssel szerzett. Ebből nyilván vannak rossz és hasznos szokások is. A kocsi piros lámpánál való leállítása vitatható. Nagyon sok mindent kellene figyelembe venni, hogy helyes döntést tudj hozni. Egy E-HDi motoros kocsim van, aminek az elektronikája figyelembe veszi az akku töltöttségét, a motor üzemi hőfokát, hogy milyen elektromos berendezések működnek és ettől függően állítja le a motort. Ha nagyapád kocsiját vezeted tégy úgy, ahogy ő szereti, az ő kocsija, az ő baja. Gyűjts saját verdára, legyenek saját tapasztalataid, és ne felejtsd el, ha lesz unokád, te mit éltél át, míg tapasztalatlan voltál!
Nem.
A vasúti sorompónál néha igen, mert ott sokat kell várni.
De sima útkerteszteződésnél nem.
"nagyontamas" felhasználó nagyon jól leírta. Az a helyzet, hogy több féle nézőpont lehet és több féle kocsi létezik.
Egy régebbi kocsinál valószínűleg igaz az az általános vélekedés - amit itt is többen leírtak - hogy nem érdemes leállítani a motort 2-3 percnél rövidebb időre, mert csak károsítja a sok újraindítás az önindítót és elektronikát.
Nekem egy új kéziváltós, Start-Stop rendszeres VW Golf-om van, amelyik konkrétan el tudja dönteni, hogy érdemes-e leállítani a motort. Természetesen azt nem tudja, hogy meddig fogok állni, de egy kuplungnyomással felül tudom bírálni, ha úgy gondolom, hogy olyan a helyzet, amit nem indokolja a leállítást. Tehát be tudok avatkozni, tulajdonképpen ez egy segéd-rendszer, aminek nagyon sokszor van haszna, de azért alapvetően nem szabad mindent rábízni (ahogyan ez más vezető-segéd rendszerre is általánosságban igaz). De például a kollégámnak - bár az is új autó - nem annyira egyértelmű a gyári Start-Stop rendszer hasznossága (rendre ki is kapcsolja), mert automata váltós a kocsija, így gyakorlatilag minden megállásnál - nagyon sokszor teljesen feleslegesen - leállítaná az elektronika a motort és ő nem tud beleavatkozni a kuplung hiánya miatt. Ráadásul az egy dízel kocsi, így a motor eleve kényesebb az ilyesmire és nehezebben is melegszik fel (tapasztalat alapján), vagyis eleve jobban vigyázni kell, hogy relatíve hideg állapotban ne terhelje a motort a sok felesleges leállítgatás.
Általánosságban pedig az a véleményem, hogy bár pl. a város levegője szempontjából jobb lenne, ha minden autó motorja leállna a piros lámpánál, összességében ez nagyon nehezen lenne megvalósítható a való életben és az embereket is nagyon nehéz lenne meggyőzni arról, hogy ezzel jót tesznek a környezetüknek, ha ugyanakkor a saját zsebüket meg nagy mértékben veszélyeztetnék ezzel az autó-amortizáló tevékenységgel...
#26#
Nem tudom pontosan hogy működik a start-stop rendszer, de nem értem hogy az automata váltós autónál miért állítja le a motort D-ben? Nem kell kivenni sebességből, de beindítani sem lehet a motort sebességbe kapcsolva.
A kérdező szempontjából az a legnagyobb probléma, hogy a vezetést nem lehet úgy gyakorolni, hogy a nagypapa sem tud szabályosan közlekedni, és nem bízik az unokájában sem.
Itt nem a pirosnál való megálláson van a gond, hanem a rutin hiányán.
Ebből adódóan úgy ugrálsz sajnos ahogyan más fütyül.
1 megoldás van.
Ha van rá lehetőséged vegyél fel személyi kölcsönt.
Nem kell sok. Elég 150 ezer.
Vegyél belőle 70-80 ezerért egy régi KGST autót,
a maradékból át tudod iratni.
Könnyű fentartani, a TIÉD és a lefőbb:
RUTINra is szert fogsz tenni.
Inkább légy rutinos egy öreg vassal, minthogy bénáskodj egy nem saját gépkocsival.
Idővel majd el fogod tudni dönteni,
mi legyen a piroslámpa kérdéssel amikor már a gépjárműben tényleg csak a magad úra vagy.
Idővel pedig eladod és/vagy jobbra cseréled majdani életed első autóját.
Jó beruházást, Sok sikert, Balesetmentes vezetést és mégtöbb kitartást! :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!