Ha állok a piros lámpánál vagy a stop táblánál, be
kell-e húznom a kéziféket?
Figyelt kérdés
A közelmúltban volt olyan baleset, hogy az illető az elsőbbséggel rendelkező elhaladására várt, nem fékezett lényegében, a hátulról jövő elbambult, betolta a kereszteződésbe, így ütközött az elsőbbséggel rendelkezővel.
Így van, aki neked megy, az a hibás. Jó eséllyel ha be lett volna húzva a kézifék, akkor is odébbtolta volna az ismerősödet. Amúgy nincs semmi ilyen szabály, hogy fékezni kell. Álljon az autó, és kész. Egyébként én reflexből már végig állok a féken minden pirosnál. Főleg mióta automata autóm van :)
2016. okt. 25. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Ahogy első kettő írta, hátulról érkező viszi a balhét. A stoptáblánál (meg)állni kell, nem folyamatosan fékezni.
2016. okt. 25. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
a hátulról jővő a hibás ő állja a cekket
2016. okt. 25. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Nem kell behúzni a kéziféket, de még az üzemi féket sem kell nyomni, ha áll az autó.
Egyébként a cechet állja a hátsó és nem a cekket.
2016. okt. 25. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Azé a balhé aki hátulról ment bele. Egyébként teljesen mindegy hogy használod-e a kéziféket vagy sem, pirosnál és stop táblánál az autónak állnia kell Stop táblánál sokan csinálják azt hogy sima elsőbbség adás kötelező táblának tekintik és nem fékezik nullára a kocsit, csak gyorsan kilesnek és ha szabad a pálya már mennek is. Sokan itt fáznak rá főleg hogy stop táblánál gurul előrébb már rég elhagyja a vonalat és akkor hirtelen megáll, a mögötte lévő meg belezavarodik, de neki is ugyanúgy figyelnie kell.
2016. okt. 25. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
A kézifék hivatalos neve rögzítőfék, és kizárólag parkolásnál kell használni. Forgalomban csak az üzemi féket kell használni. Ha olyan vacak az üzemi fék, hogy csak a kézifékkel tudsz egy helyben maradni forgalomban (mondjuk lejtőn állva), akkor szerelőhöz kell vinni az autót, nem pedig a rögzítőfékkel ökörködni.
Aki hátulról jön és elbambul, annak tökmindegy hogy milyen féket használsz, úgyis belédmegy, és ő fogja elvinni a balhét.
(A rögzítőfék használata nem ad semmilyen jelzést, ellenben az üzemi fékkel, amelyik használata esetén kigyulladnak az autó hátulján lévő féklámpák, tehát ezért sem javallott a rögzítőfék használata az általad említett esetekben. Nem ad visszajelzést a mögötted jövőnek a fékezési szándékodról vagy tevékenységedről.)
2016. okt. 26. 03:34
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Én még akkor sem használom semelyik féket, ha emelkedőnek kell megállni elsőbbséget adni. Mindössze a kuplunggal játszom (szinter kuplung, azzal is lehet, nem egyszerű dolog de meg lehet tanulni, és gyakorlatilag lehetetlen leégetni) alapjáraton. Még gáz sem kell, a 980 kg-os kocsit simán megtartja a 185 lovas motor alapjáraton is, a leg meredekebb emelkedőn is.
2016. okt. 26. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
8-as
Nekem is anno ezt tanította az oktatóm, hogy kuplunggal tartsam az autót. Megy is, akármilyen kocsival meg tudom csinálni, de azóta nem alkalmazom ezt semmilyen autómon. Ugyanis jelentősen lerövídited a kuplung élettartamát.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!