Milyen az Skoda 1.4 TSI motorja?
Nézzük meg, hosszútávon mire kell egy ilyennél költeni:
- elfárad a turbó: ennek jelenleg 150e ft az alkatrész ára, és mivel sok ilyen motoros autót adnak el, gondolom pár év múlva lesz jóval olcsóbb utángyártott
- 100e km-enként koksztalanítani kell - ezt most kb. 100-ért csinálják, de 5 év múlva már ez sem lesz újdonság és jóval olcsóbb lesz,
Ezen kívül más nincs, illetve u.a. mint a szívó motoroknál (olaj, gyertya). EGR nincs benne. Vezérléscserét 300e km-enként írja, mondjuk azt, hogy az nem az én életemben lesz.
Gondolj arra, hogy más autót 100e km-enként vezérműszíjat cserélni visz az ember, ezt meg koksztalanítani - árban kb. ugyanott van. Az se kizárt, előbb-utóbb hogy feltalálnak valami csodavegyszert, amit otthon beletöltesz és leoldja a kokszot. Már most is van olyan lötyi, ami állítólag erre való, meg olyan bátor ember is, aki kipróbálja... a youtube-on látni ilyet bőven.
"elfárad a turbó" ezt ésszerű ember felújíttatja nem pedig vesz egy újat mindennel ami a régiben is jó még.
kokszolódás az EGR miatt van
minden modern benzinesben még megtalálható: kettőstömegű, magasnyomású pumpa, és magasnyomású befecskendező is, egyes mercikben már DPF is benne van.
#3-as vagyok, az 1.4TSI Octaviában nincs kettős tömegű lendkerék. Az 1.4TSI Golfban van, de a skodába nem tettek (az 1.4-nél nagyobb TSI-kben és a dízelben az octáviákban is van, de ennél a motornál nincs).
Vsz. ettől is lehet, hogy nehéz vele finoman váltani.
EGR ezekben a motorokban nincs. A kokszolódást a karter gáz visszakeringetés okozza, az abban lévő olajpára (illetve az olajpárában lévő korom) rakódik le. Gyakoribb olajcserével lassítható a dolog, illetve lehet hozzá kapni valami lecsapató tartályt, ami elvileg összegyűjti az olajpára sűrűjét.
Én minden ősszel cserélem az olajat km-től függetlenül (a hivatalos periódus 2év/30e km), ebben hiszek, a lecsapató tartályban még nem gondolkodtam, de ha 100e km körül tényleg előjön a kokszosodás, akkor lehet, h teszek bele.
Szerintem új autóként se a Skodával se a VW-nel, nem lesznek ilyen gondok. Rádásul sok év kell egy normál használat mellett hogy 70, 80 ezer belemenjen.
Viszont VW csoportos tulajként mondom, hogy Japánból főleg Suzukiból átülni egy VW csoportos autóba nem lesz fájdalommentes. Egy VM csoportos kocsi érzékeny a szervízre, és kell is őket szervizelni. Aki hozzászokott, hogy a kocsi semmit nem kér, annak fájni fog a 30-40 ezres extra szervíz, a check engine lámpa riogatása stb. stb.
Így szerintem mérlegelj, hogy probléma-e neked, ha többször többet kell a szervízben fizetned. Mert ha igen, akkor inkább valamely Japánba ülj bele, lehetőleg olyanba amit Japánban gyártanak, nem valamely szatelit gyárban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!