Milyen az Skoda 1.4 TSI motorja?
Ugyanennyi pénzért vehetsz Mazda3/6-t is 2.0 szívóbenzinnel.
Amíg lehet kapni normális szívómotort,addig minek kínozza valaki magát egy ilyen 1.4-es sz*rkupaccal?
Egy mazda6 kombi extrák nélkül 7,5millió egy mazda3 pedig inkább fábia/polo méret.
2012utáni 1.4tsi-k már megbízhatóbbak mint az előző szériások.
Én 2012 és 14 között 2-es Octaviát hajtottam ilyen motorral, (80e km-rel adtam le, céges autó volt).
Még mindig a cégnél van, de már nem én használom, a 4 év a alatt 1-szer volt baja, kerékcsapágyat cseréltek benne garanciában.
Most egy 3-as octaviát használok (ez saját), szintén 1.4TSI-vel, ebben is lassan 80e lesz, eddig még nem kellett hozzányúlni.
Az olajat mindegyik egyformán eszi, kb. 10e km-enként 1L-t (újkorától, mindegyik), ha sokat pályázok, akkor kicsit jobban, városi forgalomban kicsit kevésbé.
A fogyasztása szerintem nagyon jó (5-6L között), ami érdekes, hogy ez olyan 10-15e km után állt be, az első kb. fél évben jó 1-1.5L-rel többet ettek.
Turbó ide vagy oda, ez azért egy 1.4-es motor, csodát ne várj tőle, viszont az nagyon kellemes, hogy 1500-as fordulattól már ott a nyomaték, előzéskor nem kell visszakapcsolni (nekem ezek előtt 1.6-os és 2.0-s szívó benzines autóim voltak).
Ami még egy kicsit furcsa, hogy a 3-as Octavia kuplungját nagyon nehezen tudtam megszokni (25 éve vezetek), kimondottan nehéz vele szépen váltani, a 2-essel ilyen gond nem volt (meg más autómmal sem).
Inkább szívót, minek terhelje magát az ember felesleges cullangokkal, mikor ugyanazt tudja egy valamivel nagyobb szívó is. Jó persze az az ugrás alacsony fordulatról nem lesz meg, de engem meg kifejezetten zavart, hogy váltásnál meg gázmozdulatra ha picit falábúbban kezelted rántott mindig, mert olyan ugrás van a nyomatékban alul. Nagy szívónak legalább egyenletes, még ha alul nem is olyan erős.
Amúgy meg a régebbiek zsákutcák is, a kokszolódás miatt, az újabbakban már kiküszöbölték azokkal nem lesz ilyen gond. De hogy ekkora motorból ennyi lóerőt kihoznak a mai spórolás anyagú világban, az biztos hogy a mai dízelek vágányára léptek ezzel a benzinesek is szervizigényben.
Nyugaton ilyenekkel járnak, mert kb. ilyeneket gyártanak már csak újonnan, csak ott megveheti a többség az újat, amibe ez lesz. Másrészt elég elborult adók vannak a kicsit is régebbi autókra, szóval pláne lecserélik és csak ilyenre tudják már.
Fogyasztás sok mindentől függ, nyilván sok állóhelynél alapjáraton csak egy szívó egynégyes fogyasztásod van, de ha nyomva van neki és súlyt is visz akkor azért meg fogja enni azt amit kiad teljesítményben. Persze a vegyes használat miatt mindenképp kevesebb lesz.
Ha kell akkor megveheted ezt is alapvetően, az újakban már javítva van a kokszosodás probléma szóval nem kell tartani tőle, csak a régieknél. Mire azt a kort eléred vele meg szerintem úgy is lecseréled, így nem valószínű, hogy gondba ütközöl vele.
Olajból kapja meg a jót és legyen időben cserélve, és ne legyen túlerőltetve alacsony fordulattal, nem dízel ez. Hiába bírja jól, nem kell erőltetni ezerötszázas fordulatokon. Ha új korától oda van rá figyelve nem lesz gond vele.
Persze jók,100 ezer km alatt.
Majd 200-300 ezer km között érdemes összehasonlítani őket.
Mikor a szívó jól be lesz járatva és éli a felnőtt életét,addigra a TSI már rég újrahasznosított fémhulladék lesz.
Nem azért gyártják ezeket a downsizing királyait,hogy a felhasználónak jó legyen.
A gyártó teljesíti velük flottaszinten az abnormális kibocsátási határokat,aztán majd a fogyasztó szív vele.
Ha arról beszélnél hogy normális teljesítményű autó kell,ezért 1.8/2.0/3.0 turbóbenzint veszel 200-350Le-vel,akkor aztmondom oké,de amíg alig nagyobb fogyasztással és sokkal nagyobb élettartammal kapni szívót,addig azt érdemes venni.
Azért érdemes megnézni,hogy a 80-as évek végétől a 2000-es évek elejéig gyártott 100Le/liter teljesítményű szívómotorok a mai napig mennek gond nélkül.
20-30 évesek az 1.6 VTi hondák,amik tudtak 160 lóerőt turbó és mindenféle érzékeny rendszer nélkül,és 7-8 literrel azok is eljártak.
Egyébként a Mazda féle Skyactive motorok a lehető legnagyobb hatásfokra törekednek,így fogyasztásban is jók.
Én nem javaslom hogy 1.4 turbóbenzint vegyél,de ha azt teszik,akkor hajrá :)
Ha van pénze új kocsira szerintem nem fogja 10 évig használni, szóval megveheti és mire szar lesz úgy is lecseréli.
Ha ilyen 10 éves tervei vannak vele akkor inkább szívó legyen valóban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!