Miben másabb a skoda 120L 1.2-es 50 LE-s motorhoz képest egy azonos hengerűrtartalmú nagyobb teljesítményű nyugati autó motorja?
Üzemanyagellátás:
A 120L karburátoros, a modern motorok injektorosak.
Gyújtás:
A 120L gyújtását a megszakító adja, az időpontját bizonyos korlátok között a röpsúlyok határozzák meg, a nagyfeszültséget a gyújtáselosztó osztja el. Az előgyújtást az elosztóház forgatásával állítod be.
Korszerűbb autókon a gyújtást a motorvezérlő elektronika intézi, elosztó nincs, többnyire két-két hengerenként van egy-egy trafó. A gyújtást sehogy nem lehet és nem kell állítani.
Vezérlés:
Skoda: alulvezérelt, felülszelepelt, a vezérműtengely nyomorudakon és himbákon át mozgatja a hengerenkénti két szelepeket.
Modern motorokban többnyire hengerenként 4 szelep van, a vezérműtengelyek a hengerfejben vannak, sokszor a vezérlés állítható a fordulatszám és terhelés függvényében.
sokszor a vezérlés állítható a fordulatszám és terhelés függvényében
Erről mesélj egy kicsit.
Neked nem mesélek semmit, már jó ideje a bögyömben vagy. Mindenhova tolod a hülyeséget, legyen szó autóról, szoftverekről, PC-ről, te mindenhez értesz.
Beletelt egy kis időmbe, mire az összes válaszodat végignegatívoztam mindenhol, de annnnnyira jól esett...
Többieknek: még egy egyszerű Szutyuki VVT motor is változtatja a szelepvezérlést a fordulatszám függvényében. Egy mágnesszelep megnyit egy olajcsatornát, és az olaj nyomása elfordítja néhány fokkal (nem tudom pontosan mennyivel, de számottevően) a vezérműtengelyt a vezérlés lánckerekéhez képest.
spcricc2-vel nem kell foglalkozni, olyan mint a házmester: mindent tud, de semmihez sem ért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!