Ha egy olajnak nagyobb a viszkozítása, jobban ken/csúszik?
a viszkozitás azt jelenti, mennyire "sűrű" a folyadék (nem a sűrűségét jelenti, elég nehéz röviden megfogalmazni...)
szóval pl adott a víz, és mondjuk a méz... a méznek nagyobb a viszkozitása, ezért folyik sokkal nehezebben/lassabban mint a víz
az olajnál sem a túl híg, sem a túl sűrű nem jó a motorban
ezért nem szabad hidegen kitaposni a kocsi belét, mert a hideg olaj túl sűrű, és azonos mértékű olajnyomásnál sokkal kevésbé tud kenni, mivel egyrészt "nehezebben folyik", tehát adott keresztmetszeten egyenlő nyomással a meleg híg olajból sokkal nagyobb mennyiség folyik át, mint a hideg sűrű olajból, valamint a hideg sűrű olaj rosszabbul is terül
a túl híg olaj meg nem tud létrehozni megfelelő vastagságú olajfilmet a csapágyakban, ezért rontja a kenést...
nem véletlenül van minden autó motorjához gyár által ajánlott viszkozitású olaj
Nem feltétlenül. A méznek nagyobb a viszkozitása, mint a víznek. Jobban is ken/csúszik?
Viszont egy nagyobb viszkozitású olajnak rosszabb a szivattyúzhatósága, a kis résekbe nem tud olyan könnyedén belefolyni, ami hidegindításokkor elég hátrányos paraméter.
a nedves kuplungba (motorokban van ilyen) speckó olaj való, adalékokkal gátolják a kuplung ragadását és csúszását...
pl castrol actevo, repsol moto transmissiones, vagy az agip gear
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!