Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Honnan tudom hogy hengerfejes...

Honnan tudom hogy hengerfejes lesz a kocsi? Mi az egyáltalán hogy hengerfejes?

Figyelt kérdés
Tisztában vagyok egy motor felépítésével és működési elvével hogy hol van a henger hengerfej vízhűtés stb, de ezzel nem kimegy a hengerfej tömítés? És akkor a hengerfejet valahogy síkköszörülni kell vagy valami ilyesmi? A dieselek vagy a benzineseknél gyakoribb? Mi okozza ezt a jelenséget? Régen mikor kocsit vettem azt mondták hogy ha a vízcsövet nem tudom összenyomni és a hűtővíztartályon nem tudom ezáltal a vizet megmozgatni akkor azt ne vegyem meg mert hengerfejes lesz. Valaki segítene elmagyarázni?
2016. okt. 15. 14:37
 1/4 anonim ***** válasza:
Eldugult hűtőcső elvízkövesedett rendszer , a toldatoknál kiszivárgás egyéb hiba miatt felforr a víz és a hengert kikezdi . A gépmunka megoldható ha a károsodás csekély . VW Golf berregett nagyobb fordulatnál , és a víz hamar eltűnt a tartályból , a csonk részét a fagyállós víz kimarta és ott folyt ki . Hajtókarcsapágyakat kellett cserélni .
2016. okt. 15. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Onnan tudod ha forralja a vizet és kalapáló hang jön.
2016. okt. 15. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Kismillio ilyen hengerfejes kerdes van az oldalon!Ilvass vissza!
2016. okt. 15. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Nem olyan egyszerű ám még azt sem eldönteni, hogy egy autónak a hengerfeje repedt el, vagy csak a tömítésnél enged. Nemhogy előre megjósold, hogy hengerfejes lesz e...

Mikor elreped a hengerfej, akkor nagyon elkezdi kajálni a vizet, és a hűtővíz a kiegyenlítőtartályban feketébb lesz, mert összekeveredik az olajjal. Ilyenkor már elég nagy a baj. Ha sikerül fel is főzni a motort, az mégrosszabb. Egyértelműen a dízelek szoktak hengerfejesek lenni, elviekben a benzines is lehet, de én még nem hallottam hengerfejes benzinesről. Hiszen a nyomás is sokkal kisebb.

Főleg a régebbi, adagolós dízelek hajlamosak erre. Van néhány különösen érzékeny motor: BMW TDS motorjai, gyakorlatilag ha 1x lepadlózod hidegen, szinte garantált a dolog. A TDS-ek hengerfej cseréje szinte rutin a szerelőknek. Aztán nagyon érzékenyek erre a régebbi japán terepjárók motorjai, különösen a Nissan Patrol 2.8, de a Pajero 2.5-ös motorja is, meg még néhány modell. Van még jó néhány, meg igazából bármelyik dízelnél előfordulhat, a VW 1.9 TDI-nél is hallottam néhány esetet.

2016. okt. 15. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!