2002-es Opel Corsa 1.2 C típusú kocsiról van szó. Gyorsan elfogy a hűtővíz, de a kocsi alatt nincs nyoma. Lehet, hogy hengerfejes? Milyen egyéb tünetei vannak, amiből észrevehetem? Mennyibe kerül a javítása?
Először is keress egy másik szerelőt... Egy nap vizsgálódás után nem tudom, hogy miért nem sikerült neki megállapítani a hiba okát?!
Ha nincs az autót alatt víztócsa akkor a szivárgást kizárhatjuk...
Ha megszűnik a fűtés annak valószínűleg hengerfejesség vagy hengerfejtömítés hiba áll a hátterében. (inkább az előbbi) A fűtőradiátor van "legfelül" ezért egyértelmű jel, amikor megszűnik a fűtés...
Tekerd le a motorolaj beöntő sapkát. Ha olyan habot találsz ott mint ami a cappuccino tetején szokott lenni akkor tuti hengerfejes.
Nem szokott fehéren füstölni/gőzölni a kipufogó?
Amíg így közlekedsz vele, arra figyelj, hogy mindig legyen elegendő hűtővíz a rendszerben (a csomagtartóban is hordjál magaddal) Erre nagyon figyelj, mert hűtővíz nélkül megfőzheted a motort.---) motorcsere!
Honnan írsz? Hátha tudok ajánlani egy korrekt/hozzáértő szerelőt.
Ja, a hengerfejtömítés ára kb: 8-10 000ft (unix, bárdi stb...) Victor Reinz márkájút érdemes venni.
A hengerfej javítás díja kb. 50-70 000ft között. (erre is tudok nagyon jó szakembert)
"meg is járatta, a hűtővíz nem csökkent drasztikusan"
Egy nap alatt SEMENNYIT sem csökkenhet a hűtővíz szintje,nemhogy drasztikusan...
Ha fűtésed sincs,akkor valszeg kilyukadt a radiátorhoz vezető cső,ez nem mindig jelentkezik az autó alatt...
Nézd meg,h a kesztyűtartó körül nincs-e nyoma víznek.
Nem füstöl fehéren a kipugogó és az olaj tartály tetején sincs hab, csak ilyen barnás sűrűbb valami, gondolom ahogy a hidegben kicsapódik az olaj, mert reggel olyan... de nem értek hozzá. A hűtővíz biztos nem olajos, tisztának tűnik, nincs a víznek barnás színe. És a fűtés is működik azóta! De persze figyelni fogom még ezeket!
Valahol kifolyik a hűtővíz, mert nem menet közben csökken a szintje, hanem, ha több órát áll napközben vagy éjszaka. Azóta kipróbáltam azt, hogy kartonpapírt tettem az autó alá. A motor alatt jobb oldalt, szóval nem a hűtővíz tartály felől foltos is lett, úgyhogy tuti folyik valahol. Olyan 2 dl-t kellett reggel utántöltenem.
Szerdán megy szerelőhöz, remélem megtalálja a hibát! Ha nem, akkor írok privit, lehet szükségem lesz új szerelőre...
Ez esetben valószínűleg ereszt valahol a hűtővíz rendszer. (bilincs, csatlakozó stb)
Azt szokták csinálni a hozzáértő szerelők (tudok elérhetőséget adni), hogy megfestik UV festékkel a hűtővizet. (ahogy klímagázt is szokták) Majd UV fénnyel megvizsgálják, hogy hol ereszt a rendszer.
Kijavítják a hibát és kész!
Írj nyugodtan. A jelenlegi szerelődet pedig felejtsd el. Vagy nem ért hozzá, vagy le akar nyúlni (így érzem)
Az en 2003-as 1.2-es Corsam is eljatszotta ezt a nyaron, vìzpumpat kellett cserelni.
Nem volt alatta tocsa, de ez ertheto ha meg csak haldoklik a szivattyu szimmeringes tengelytomitese, allo helyzetben ok volt, de ha jart a motor szepen csepegett, amit a forgo tengely meg a menetszel el is tuntetett.
Meg valami: ha a pumpat csereled csereltesd ki az ekszijat is -ugyis le kell szedni- 135000 km utan nekem eleg gyalazatos allapotban volt.
akoss696, 1000 köszönet az infoért, pont ilyen motort rakok most össze.
Szinte ugyanezek a motorok: x12xe, z12xe, z12xep, z14xep
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!