A kocsikban fűtés során hogyan tudja átadni az utastérbe a hűtővíz hőjét a rendszer? Hogyan működik ez?
A hűtővíz át van vezetve egy, az elsőnél jóval kisebb hőtőradiátoron (amit fűtőradutornak hívnak)is.
Aztán műanyag csatornákon át, a fűtőradiátoron keresztül eljut az utastérbe.
A meleg hűtővíz bejut a fűtőradiátorba, ami hasonló, mint a hűtő az autó elején. Ebben vékony rézcsövek futnak, rézbordákkal összekötve. A sok vékony rézcsővel nagy felületen érintkezik a folyadék, le tudja adni a hőjét, a csövek felmelegednek. Mivel a réz jó hővezető, a réz bordák is felmelegednek, ezért a fűtőradiátor jó meleg lesz. Ha a csövekre és lamellákra merőlegesen levegőt fújunk, az is felmelegszik és az utastérbe bejutva jó időt teremt odabenn.
Azt, hogy mennyi víz jusson a radiátorba, régen egy fűtéscsap nevű alkatrésszel szabályozták, ez nyitotta-zárta a radiátorba menő vízkört. Aztán később berohadt, elkezdett folyni és minden más csodát csinált. Így mára már sokszor azt a rendszert alkalmazzák, hogy a radiátorban folyamatosan kering a víz, csak egy csappantyúval szabályozzák, mennyi levegő haladjon át rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!