Érdemes lecserélni az autómat? 95 swiftet 2012es Fiatra
jelenleg egy 1.3as swiftem van, 95ös alap modell, lassacskán 300e km-el. semmi extra funkció nincs benne, 10 éve van nálam, első autóm. Rendszeresen karban volt tartva, igazából semmi gond nincs vele. Viszont az idő vas fogai meglátszódnak az alvázon.
Viszont most kaptam egy ajánlatot egy felújított fiat punto sporting-ra, ez is 1.3as benzines, 2012 es, teljesen leszervizelt. olaj, légszűrő, kuplug, fék, vezérműszíjcserén esett át, be lettek állítva a futóművei, van hozzá egy nyári gumiszett alufelnin, és egy téli gumiszett külön alufelnin. Van benne klíma, elektromos ablak, központi zár, riasztó, ülésfűtés, indításgátló, 230e km van benne. Ezeket a javításokat most 2016 elején kapta meg.
Az ára 400e Ft.
Hajlok a vételre, de kicsit bizonytalan vagyok. Fiatokról bárkivel is beszélek csak a rosszat mondja. Az ismerősöm, akié az autó, az meg csak a jót. (eladás oka, hogy külföldre költözik és az autót nem akarja vinni.) még abba is belemenne, hogy odaadná kipróbálni hosszabb ideig (1-2 hét)
Szerintetek megérné megvenni?
Nos megvettem, de így 1,5 hónappal a vásárlás után meg is bántam... mai történések után nagyon!
Vásárlás után az autó járt egy szerelőnél aki azt mondta, hogy szinte tökéletes állapotban van. Kapott új olajat és mivel egy noname kínai aksi volt benne, így azt is cseréltem újra.
A probléma, ami a mai napon jött elő: A hétvégén állt az autó.. péntek este 17órától, hétfő reggel 7:30ig hozzá nem volt nyúlva az autóhoz. Ma reggel 5x kellett indítózni, mire beröffent. 1 indítózás 2x i próba volt vagyis 2x lehetett hallani azt a bizonyos "átforgatja" hangot, majd ohne. teljesen elsötétült az autó.. annyira, hogy az órát is elfelejtette és a "fedélzeti számítógép" is nullázódott benne ezzel) vártam 1-2 percet, majd újra, és ugyan ezt eljátszotta. (12v, 45Ah akksi van benne) 5. próbálkozásra.. már ott voltam, hogy feladom.. beindult. Alapjárat szép, úton is szépen ment, semmi egy rángatást nem adott. Hazafele szépen indult, semmi probléma nem volt.
Most mikor hazaértem, gondoltam bekukkantok a motorházba, megnézem az aksit. Erre látom, hogy a nívópálca a helyéről 10cm-t ki van csúszva, körülötte minden olajos.. Még a motorháztető belsején is van olajfolt. autó alá nézek, látom, hogy már van egy 2cm-es olajfolt alatta. WTF? A nívópálcát én biztos, hogy jól a helyére tettem, mert mikor megjött az autó a szerelőtől, másnap megnézem az olajszintet, és azóta nem volt hozzányúlva.. jártam is az autóval 3 hetet és sosem volt olajfolt alatta!
Hálát adhatok mindeninek, hogy nem gyulladt föl az autó és nem kellett végignéznem, hogy porig ég!!
Megjegyzem, hogy a swiftem azóta is megvan, 4 hete nem volt beindítva, 6 éves aksi van benne, és most megpróbáltam.. folyamatosan hajtja az önindítót ahogy próbálom beindítani, nem csak 2x majd elsötétül minden.. És elég 1x ráfordítani a kulcsot..3x áttekeri és be is röffent.. oké, hogy az első 20mp-ben az alapjárat ingadozott, de utána beállt szépen!
Valakinek épkézláb ötlete, hogy ez mégis mi a *** volt a fiatnál??? Hogy csúszhatott ki a nívópálca és hogy lehetett minden olajos??
#13 légy már eszednél! Nem a 2 komment és egy noname oldal miatt vettem meg. Hanem mert azt hittem, hogy mivel tavaly volt vizsgáztatva októberben, így kb 1,5 évig csak a benzint kell bele töltenem.. hisz a vizsgán üzemképtelen f*st nem engednek át...
Szerelőhöz megy jövő héten, ugyanis ma menet közben egyszerűen leállt. Alig bírtam elindítani újra. Érdekes módon, hazafele a melóból simán futott hiba mentesen... Bár biztos van vele valami mert eddig 15,9-16,5km/l volt a fogyasztása az autó számlálója szerint.. most meg 12,1km/l.. ami 8,2liter/100as fogyasztás ami rengeteg.. swiftnek még télen se volt ennyi.
Volt 1-2 rejtett hibája, amiket elhallgattak előled, de mivel egy egyszerű autó, kis pénzből rendbe hozod. Ha pedig jó, akkor többre fogod tartani, mint a Suzuki bádog dobozát.
Ha nehezen indul az leggyakrabban aksi hiba, vagy a saruk vannak eloxidálódva.
Méresd be az akkut, tisztítsd meg a csatlakozókat első körben.
A nívópálca nekem rejtély, hogy jöhet ki a helyéről, lehet az is mókólt már, nem a gyárija van benn.
új botból kihozott, teljesen feltöltött aksi van benne, új sarukkal. Jelenleg könnyen indul, de minden indításnál kb határeset.. akkora áramot fölvesz, hogy nullázódik benne az óra.
A leállásra az egyik munkatársamtól azt a tippet kaptam, hogy nézessem meg az ecu-t, mert elvileg a 2001-2003-as modelleknél elöregedik a forrasztás a panelen, és ez okozhat ilyen jelenséget.
na mindegy, majd a szervíz megmondja mi lesz és mennyi.
na, végre visszakaptam. Van benne egy "panel" ami az aksival van kapcsolatba, és az volt zárlatos. Elvileg ezért merítette az aksit, miközben állt az autó és emiatt is állt le menet közben.
Indítózáskor észrevehetően másképp indul az autó, más lett a indítózás hangja is.
remélem, hogy mostantól 2 évig csak a benzint kell bele tölteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!