Mért nem lehet nagyobb akkumulátort tölteni vele?
Ez megint érdekes, mert a töltöttség a feszültséggel
igen fura képletben szerepel. Nem lineáris, és nem is
exponenciális. Egy aksi esetén nem tudod megsaccolni,
hogy hány % töltöttég mekkora feszültséget jelent.
Plusz ugye az indítás teljesítményt és feszültséget
is egyaránt kér. A teljesen feltöltött aksi feszültsé-
ge pedig igencsak 13V felett van, sőt, 14.2-3V-ra húzzák
a vezérelt töltők, bár azt a feszt alig tudja tartani,
pillanatok alatt visszaesik, a töltő ekkor érzi, hogy
kész a töltés, és lekapcsolja a töltőáramot.
Én nem saccolotam a töltötséghez tartozó feszültséget.
Tapasztalat és a tanulmányaim alapján írtam
Tényeket.
Ha ezeket a tényeket nem ismered akkor fingod nincs a dolgokról.
És bizony ezek is tények ezek szerint:-D
Akkor szemüveget kell venni és máshol tanulni :)
Aksigyártás/töltés külön kategória, meg lehet
oldani egy trafóva, egy híddal, egy kondival,
egy diódával, és két biztosítékkal is...
Ahogy arra is mérget vehetsz, hogy nem lesz két
azonos karakterisztikájú akkumlátorod. Akkor pedig
ne általánosíts, mert megtéveszted a kérdezőt :)
"A teljesen feltöltött aksi feszültsé-
ge pedig igencsak 13V felett van, sőt, 14.2-3V-ra húzzák
a vezérelt töltők, bár azt a feszt alig tudja tartani, "
Ez mi ez???
A teljesen feltöltöltött akku kapocsfeszültsége 12,7V.
A vezérelt töltők jobb esetben 14,4V- ig adják le a töltőfeszültséget, mert afölött megindul a gázosodás, ami elindítja az ólomlemezek szulfátosodási folyamatát. Kémiai reakció.
A feszt nem alig tudja az akku tartani, hanem egyszerűen nem képes felvenni. Miután a töltőt leveszed, 2 órán bellül beáll szépen a 12,7V- körüli értékre, amennyiben az akku jó és fel is van töltve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!