Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mért nem lehet nagyobb akkumul...

Mért nem lehet nagyobb akkumulátort tölteni vele?

Figyelt kérdés
Meg van adva az akkumulátortöltőnek hogy minimum 15Ah és maximum 60Ah akkumulátort tölthetünk vele,de nem értem hogy miért,hiszen ez csak a kapacitás 60Ah mondjuk tegyük fel feltölti 10 óra alatt akkor mondjuk egy 74Ah-s akkumulátort tegyük fel elméletben 12 óra alatt,de miért írja hogy nem lehet?
2016. szept. 20. 20:41
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező, neked van ighazad, ne hallgass az előzőre, mert hülye.

Aki azt írta, hogy a generátor az akkut csak lassan tölti, az komplett idióta. Sosem látot sem autót, sem akkut, sem fesszabályzót.

A C/10 mint maximális töltőáram baromság. Egy lemerült, de még egy indításra képes autóakkut a generátor az első néhány percben annyi árammal tölt, amennyit az akku felvesz úgy, hogy a feszültsége nem megy 14,4 volt fölé. Azaz, a generátor névleges árama mínusz a motorelektronika (AC pumpával, gyújtással, injektorok) áramfelvételével, azaz kb. 60-60 amperral.

Nincsen külön áramkörön az akku, és az autó egyéb fogyasztói. A feszültségszabályzó a gerjesztést szabályozza, és egészen addig 14,2 - 14,4 volton tartja a generátor feszültségét, ameddig az győri árammal (ami a vasalásból és a tekercselés ellenállásából következik, hogy mekkora áram). Ameddig az akku nem éri el ezt a feszültséget, minden áramot felvesz. Amint eléri a töltőáram elkezd fokozatosan csökkenni.

Egy csutkára lemerült autóakkut a generátor (nem alapjáraton, kb. 2000/perc fordulat körül) a generátor egy óra alatt feltölt 80%-ig, a további 20% még egy óra. Itt egy átlagautóra átlag generátorral (70A), átlag akkuval (55 Ah) gondoltam.

2016. szept. 20. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 A kérdező kommentje:
és akkor ez az akkumulátortöltőnél most hogy is van? Most akkor azt tudom elképzelni,hogy fel tudja tölteni a nagyobb kapacitású akkumulátort,csak esetleg pihentetni kell a töltőt 2 töltés között??? Mást nem tudok elképzelni.
2016. szept. 20. 23:48
 13/25 anonim ***** válasza:

Ellenállás fogalma?


Lehet érdekesen hangzik, de az akkumulátornak is

van ellenállása. Amikor a töltő elkezd tölteni, akkor

ránéz erre az ellenállásra. Akár analóg, akár digitális

a töltő. Mivel a nagyobb aksinak kisebb az ellenállása,

lehet hogy a töltő úgy van kalibrálva, hogy ez a kisebb

ellenállást már rövidzárként értelmezi, innentől nem

fogja tölteni, mert hibásnak/zárlatosnak gondolja az

aksit.


A nagyon leszívott aksikat sem képes a töltők 99%-a fel-

tölteni, ott az alacsony feszültség miatt gondolja, hogy

zárlatos az aksi, ezért meg sem próbálja tölteni.


Ezért szoktak maximumot írni a töltőkre, hogy elkerüljék

az esetleges félreértéseket (és hogy óvják az elektroni-

kát).


Természetesen 1Ah-val fel lehet tölteni egy 120Ahs aksit,

szép lassan, csak épp nem ajánlott. A töltőáramot a maxi-

mális teljesítmény miatt maximalizálják 10%-ra, ennél ala-

csonyabban azért nem szokták tölteni, mert tovább tart...

Nagyobb töltés esetén a kémiai reakció nem lesz tökéletes,

gyengül az aksi felvevőképessége.

2016. szept. 21. 03:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:

Néhány autóban még most is van ampermérő(töltésáram-jelző)..jól mutat, de amúgy nélkülözhető.

Ha kulturáltan el tudod helyezni, akkor az "Ecserin" vásárolj egy megfelelő ampermérőt, és látni fogod mi az ábra.

Amúgy töltheted a nagyobb aksit kisebb teljesítményű töltővel, tovább fog tartani. Egyébként a töltés nem úgy működik, hogy állandóan 6 Amper..


Ha mész az "Ecserire" akkor vegyél még egy másik ampermérőt is, amit a töltőre kötsz..és meglátod mi a valóság.


(a (töltő)gyártó mindent megtesz, hogy kizárja a lehetséges pereket)

2016. szept. 21. 06:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 A kérdező kommentje:

igazad van,valóban nem jól írtam hogy 6Amper állandóan,csepptöltés meg ezekkel a dolgokkal én is tisztában vagyok.

Köszönöm a válaszokat.Egyébként visszagondolva én már töltöttem vele 70Ah-s akkumulátort,de nem volt lemerülve csak töltöttem rá.

2016. szept. 21. 08:47
 16/25 anonim ***** válasza:

Kedves 11 es

Számolgasd már ki hogy a fogyasztók mennyi ampert vesznek fel egy autó esetén...(olyan penge gyerek vagy tuti menni fog)

Csak az 55W os izzókat számolgasd meg ac pumpát stb...

És rá fogsz jönni hogy a generátornak nem marad annyi plusz áramerőség kapacitása amit írtál.

És tudod az árameröség és a feszültség elég komolyan összefügg.

12V os rendszer esetén nem fogja 60 amperrel tölteni az aksidat a generátor, max az első percben.

És az is baromság hogy fullra tölti 1 óra alatt a teljesen lemnerült aksit a generátor.

Ja és pubi amelyik akksi még elindítja az autót(meg bírja forgatni az önindított) az kb 60% nyi töltötségen van.

És az nem számít lemerült aksinak.

A lemerűlt akssi sosem fogja beindítani az autódat.

Ugyhogy te vagy a hülye, és csúsztatsz

2016. szept. 21. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:

egyébként a generátor teljesítménye névleges

A valóüságban közel nem ad le annyi tőltö áramot, mert ez függ a feszültségtől, amit szabályoz a fesz szabályzó.

A névleges tőtő áramnak cak a fele vagy harmada a valós érték.

Vagyis a 120 amperes generátor csak 40-60 ampert ad le a valóságban.

2016. szept. 21. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 A kérdező kommentje:
tapasztalataim szerint nem csak a 60%-os akkumulátor indítja be a kocsit hanem egy 20% os is bőven.Hiszen egy teljesen feltöltött akku az maximum 12.8V a teljesem lemerült 11.8V,viszont 12V-os akkuval már indítottam be turbódízelt is.Itt azt gondolom inkább az a lényeg hogy még mekkora indítóáramot tud leadni.Bár kicsit kezdünk eltérni a témától :D
2016. szept. 21. 14:01
 19/25 anonim ***** válasza:

a 100% os töltött aksi Kb 12.7v

az 50% os kb picikét 12v felett

a teljesen lemerült kb 10.5 v

a 12v nál gyengébb aksi már nem szokta beindítani az autót.

Vagyis a felénél jobban lemerült akkunlátor már nem valószínű hogy meg tudja forgatni az önindítót.

Ezek tények:)

2016. szept. 21. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:

a 20% os töltésnél szerintem olyan kb11.5v lehet az aksi feszültsége, ami rohadtul tuti hogy nem indítja be az autódat

Főleg nem egy dieselt.

2016. szept. 21. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!