Mért nem lehet nagyobb akkumulátort tölteni vele?
Kedves kérdező, neked van ighazad, ne hallgass az előzőre, mert hülye.
Aki azt írta, hogy a generátor az akkut csak lassan tölti, az komplett idióta. Sosem látot sem autót, sem akkut, sem fesszabályzót.
A C/10 mint maximális töltőáram baromság. Egy lemerült, de még egy indításra képes autóakkut a generátor az első néhány percben annyi árammal tölt, amennyit az akku felvesz úgy, hogy a feszültsége nem megy 14,4 volt fölé. Azaz, a generátor névleges árama mínusz a motorelektronika (AC pumpával, gyújtással, injektorok) áramfelvételével, azaz kb. 60-60 amperral.
Nincsen külön áramkörön az akku, és az autó egyéb fogyasztói. A feszültségszabályzó a gerjesztést szabályozza, és egészen addig 14,2 - 14,4 volton tartja a generátor feszültségét, ameddig az győri árammal (ami a vasalásból és a tekercselés ellenállásából következik, hogy mekkora áram). Ameddig az akku nem éri el ezt a feszültséget, minden áramot felvesz. Amint eléri a töltőáram elkezd fokozatosan csökkenni.
Egy csutkára lemerült autóakkut a generátor (nem alapjáraton, kb. 2000/perc fordulat körül) a generátor egy óra alatt feltölt 80%-ig, a további 20% még egy óra. Itt egy átlagautóra átlag generátorral (70A), átlag akkuval (55 Ah) gondoltam.
Ellenállás fogalma?
Lehet érdekesen hangzik, de az akkumulátornak is
van ellenállása. Amikor a töltő elkezd tölteni, akkor
ránéz erre az ellenállásra. Akár analóg, akár digitális
a töltő. Mivel a nagyobb aksinak kisebb az ellenállása,
lehet hogy a töltő úgy van kalibrálva, hogy ez a kisebb
ellenállást már rövidzárként értelmezi, innentől nem
fogja tölteni, mert hibásnak/zárlatosnak gondolja az
aksit.
A nagyon leszívott aksikat sem képes a töltők 99%-a fel-
tölteni, ott az alacsony feszültség miatt gondolja, hogy
zárlatos az aksi, ezért meg sem próbálja tölteni.
Ezért szoktak maximumot írni a töltőkre, hogy elkerüljék
az esetleges félreértéseket (és hogy óvják az elektroni-
kát).
Természetesen 1Ah-val fel lehet tölteni egy 120Ahs aksit,
szép lassan, csak épp nem ajánlott. A töltőáramot a maxi-
mális teljesítmény miatt maximalizálják 10%-ra, ennél ala-
csonyabban azért nem szokták tölteni, mert tovább tart...
Nagyobb töltés esetén a kémiai reakció nem lesz tökéletes,
gyengül az aksi felvevőképessége.
Néhány autóban még most is van ampermérő(töltésáram-jelző)..jól mutat, de amúgy nélkülözhető.
Ha kulturáltan el tudod helyezni, akkor az "Ecserin" vásárolj egy megfelelő ampermérőt, és látni fogod mi az ábra.
Amúgy töltheted a nagyobb aksit kisebb teljesítményű töltővel, tovább fog tartani. Egyébként a töltés nem úgy működik, hogy állandóan 6 Amper..
Ha mész az "Ecserire" akkor vegyél még egy másik ampermérőt is, amit a töltőre kötsz..és meglátod mi a valóság.
(a (töltő)gyártó mindent megtesz, hogy kizárja a lehetséges pereket)
igazad van,valóban nem jól írtam hogy 6Amper állandóan,csepptöltés meg ezekkel a dolgokkal én is tisztában vagyok.
Köszönöm a válaszokat.Egyébként visszagondolva én már töltöttem vele 70Ah-s akkumulátort,de nem volt lemerülve csak töltöttem rá.
Kedves 11 es
Számolgasd már ki hogy a fogyasztók mennyi ampert vesznek fel egy autó esetén...(olyan penge gyerek vagy tuti menni fog)
Csak az 55W os izzókat számolgasd meg ac pumpát stb...
És rá fogsz jönni hogy a generátornak nem marad annyi plusz áramerőség kapacitása amit írtál.
És tudod az árameröség és a feszültség elég komolyan összefügg.
12V os rendszer esetén nem fogja 60 amperrel tölteni az aksidat a generátor, max az első percben.
És az is baromság hogy fullra tölti 1 óra alatt a teljesen lemnerült aksit a generátor.
Ja és pubi amelyik akksi még elindítja az autót(meg bírja forgatni az önindított) az kb 60% nyi töltötségen van.
És az nem számít lemerült aksinak.
A lemerűlt akssi sosem fogja beindítani az autódat.
Ugyhogy te vagy a hülye, és csúsztatsz
egyébként a generátor teljesítménye névleges
A valóüságban közel nem ad le annyi tőltö áramot, mert ez függ a feszültségtől, amit szabályoz a fesz szabályzó.
A névleges tőtő áramnak cak a fele vagy harmada a valós érték.
Vagyis a 120 amperes generátor csak 40-60 ampert ad le a valóságban.
a 100% os töltött aksi Kb 12.7v
az 50% os kb picikét 12v felett
a teljesen lemerült kb 10.5 v
a 12v nál gyengébb aksi már nem szokta beindítani az autót.
Vagyis a felénél jobban lemerült akkunlátor már nem valószínű hogy meg tudja forgatni az önindítót.
Ezek tények:)
a 20% os töltésnél szerintem olyan kb11.5v lehet az aksi feszültsége, ami rohadtul tuti hogy nem indítja be az autódat
Főleg nem egy dieselt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!