Audi a3-al tanultam meg vezetni (elég jól) de nekünk Dacia Loganunk van amivel szörnyen megy a vezetés, elindulni is alig birok, mar 2000 fordulaton pörög a motor de az autó meg áll. Valaki járt már igy? Mennyi idő mire megszokom?
Ahogy az első írta, az az "elég jól" inkább "éppen átmentem a vizsgán" legyen ha valaki kérdezi.
Gyakorolni kell kicsit, néhány indulás után érezni kell a kuplungot
Ha nem tudsz megszokni egy másik autót max. 10 perc alatt akkor az "elég jól"-tól irtó távol jársz.
Meg kéne tanulni kezelni a kuplungot, nem bőgetni a motort. Attól nem fog az autó ugyanis elindulni.
Nekem ezzel az egésszel az a bajom, hogy az autós iskolák időnként olyan csili-vili verdákkal oktatnak, amik szinte maguktól mennek.
Itt van a kérdező példája is, megtanul egy Audi A3-ason vezetni, azután a Dacia Logan egy kőkorszak.
Felénk is látom, hogy 3-as BMW-vel oktatnak, azután azért elég nagy visszalépés lesz otthon a G Astra-t vagy a Fabia-t vezetni. :\
Lehet oltani a kérdezőt, de aki még éppen hogy megtanulgatta a vezetést, meg levizsgázott, attól nem várható el az, mint a rutinos sofőröktől, hogy beugrik egy másik autóba és pikk-pakk pár perc után érzi a kocsit.
Gyakorolni kell a vezetést a Dacia-val is, mert most már azt fogod vezetni, előbb utóbb megszokod, hogy a kuplung pedálja máshol fog és akkor már ez nem fog gondot okozni, a váltó is valószínűleg másabb és az autó méretei is sokkal másabbak mint egy A3-asnak!
# 4/
Már ne is haragudj, de ez butaság. Én is egy anno "modernnek" számító autóval tanultam vezetni. Szervókormány, hidraulikus fékrásegítés, patent finom váltó, stb...
Aztán mikor meglett a jogsim beültem otthon az ősöreg Audi 80-asba... Se szervó, se fékrásegítés, se elektronika --- cserébe 350e km-en szétkopott kuplung és váltószerkezet.
Beültem gyakoroltam, másnap már úgy mentem vele mintha soha nem vezettem volna másik autót előtte.
Kérdező:
Bele kell ülni és el kell kezdeni gyakorolni a kuplunghasználatot. Ha szabad javasolnom akkor keress egy kicsit emelkedős (ne nagyon) kihalt helyet és indulj el 200x vagy csak kuplunggal vagy olyan kevés gázzal amennyivel csak tudsz. Megindítod az autót és amint gurul megállsz és újra. Mire meglesz a 200 már zsigerből fog menni, egy óra sem lesz.
Tedd sebességbe, üresben hiába pörög vagy
ki kell engedni a kéziféket.
Minden autó más.
Beletekertem 30-40 ezer km-t az első autómba,imádtam a váltóját és a kuplungját,minden váltás egy örömteli pillanat volt.
Aztán vettem egy másik autót,abba beletekertem kb 15 ezer km-t,addig az első autóm pihent a ház elött.
Amikor véletlen az első autómmal kellett mennem,nekem is az első pár elindulás és váltás rángatós,motor pörgetős,nyögvenyelős volt,aztán 5 perc után már semmi.
Ez igaz az a hivatásos jogsis 3 millió km-es édesapámra is.
Meg kell szokni,ennyi az egész.
Ha nem írtad h volna hogy az A3-al jól ment,akkor azt mondanám hogy neked annyira nem fekszik a vezetés/nem fekszik a manuális.
Mivel itt nem erről van szó,így szimplán nem kell feladni az első 5 percben.
Fogsz még sokkal romosabb autókat is vezetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!