Automata váltónak lesz baja ha N állásban hagyom éjszakára, vagy be kell tenni P-be?
Az ötös kommentben felsorolt hülyeségekkel lehet gyilkolni a váltót.
Ha jár a motor, motorfékkel lehet távolról, gáz nélkül gurulni a piros lámpára, fölösleges üresbe kitenni... ha meg netalán leállítod a motort és úgy gurulsz hosszabban, a váltó kenés nélkül akár károsodhat is (mondjuk azért ahhoz hosszabb gyilkolás kell, de a lényeg, hogy nem használ neki rövid távon sem)
Berakod D-be és amíg nincs szükség más irányt kapcsolni, vagy nem parkolsz le csak a gáz és a fék használatával közlekedsz, ezért automata.
Automata váltós autót akkor vesszük ki sebességből, ha megérkeztünk az uticélhoz!
Közben soha, még piros lámpánál sem!
A kérdező arra gondolt hogy vezetés közben, takarékoskodási célből ha pl látja messziről h piros lesz a lámpa ki szeretné dobni üresbe, hogy me fogja vissza a motorfék hanem simán guruljon.
Nem tudom én se hogy ez mennyire káros, gondolom a mai elektronikus dolgoknak annyira nem árthat mert hulyebiztosan figyelnek mindent.
Miért ne kapna kenést a váltó h üresben van, miközben gurul a kocsi? Járjon a motor, ez a lényeg. Akkor kenés is van. Az váltóvezérlő elektronika meg tudni fogja a motor fordulatból, gázpedálhelyzetből és a sebességből, h hová kapcsoljon vissza, mikor visszateszed D- be.
A mai automata váltók egyébként is bolondbiztosak. Ilyen pl h megróbálod áthúzni R- be 50- nél... Tuti nem engedi az elektronika. De azért ne próbáld ki! P- be húzni meg pláne...
Viszont a motorfék üzemet kikerülheted az üresben gurulással, de amennyiben gázról levett lábbal gurul az autó, a befecskendezés nulla. H kiveszed sebességből, alapjárati befecskendezéssel fog járni a motorod, ergo spórolni nem biztos, h fogsz.
Szia, Nagyon sok hibás választ kaptál! Autószerelő vagyok, az automata váltó N állását nem véletlenül tették az opciók közé! A fenti okosok szerint ez nem is kellene?
Az igazság az, hogy tökéletesen használod. Én is ki szoktam lökni N-be lámpánál, vagy guruláskor. Azért van ez az állás! A váltónak semmi baja nem lesz, mindaddíg amíg nem állítod le a motort gurulás közben. Sőt még kíméled is vele!
Az automatát csak úgy lehet kinyírni, ha álló motornál N-ben vontatod vagy ha gurulsz. Na meg persze ha gurulás közben P-be rakod.
Miért, te igen, utolsó?
Mi a hibás az utolsó előtti leírásában szerinted?
Egy vita érvekről és ellenérvekről szól. Ergo alátámaszthatnád a véleményedet, ez úgy lenn korrekt!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!