Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ez a megszokott váltóháló?

Miért ez a megszokott váltóháló?

Figyelt kérdés

[link]


A fent említett linken adott 4 váltóháló (nem vagyok biztos az elnevezésben, hogy "váltóháló" vagy "váltótérkép", nem tudom, de nem ez a lényeg jelenleg).


5 sebességesben gondolkodunk jelenleg.

A 2. és 3. változat a legelterjedtebb napjainkban. A kérdésem a következő: miért nem a negyedik, ahol a 2. és a 3. egymással szemben van?

Elinduláshoz kell szinte csak az egyes, városban a 2. és a 3. fokozatott (stabil 50-nél esetleg 4), sűrűbben használjuk. Itt rövidebb az út, amit a kulisszának meg kell tenni, meg elég jónak tűnik. Azt tudom hogy régebbi Mercedeseknel, BMW-nél, főleg sport változatoknál (ugye pályán gyakori a 2-3 ugyancsak).


Vélemények? Miért nem elterjedt a 4. típus?


2016. aug. 31. 20:41
 1/5 anonim ***** válasza:

Hát utcai autókban szerintem vagy egy fél évszázada már csak H sémás váltükat használtak, a hagyományos módon (azaz az első három verzió). Ez így is korrekt szerintem. Csak pályára épített autókban volt olyan, hogy a 2es és 3mas szemben van egymással, mert az 1-est ugye csak elindulásra használták, és pályán csak egyszer kell elindulni.

Amúgy 2-ből 3-ba nagyon egyszerű betenni a váltót, csak előretolod a kart érzéssel, aztán kész, hiába nincs szembe egymással.

2016. aug. 31. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Az 1-2-3 az mind ugyanaz, csak az első 4 sebességes, a 2-3-ban pedig máshogy van a hátramenet.

A 4-es nem tudom mibe van, KAMAZ-ban van hasonló módon furcsán.

2016. aug. 31. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Szerintem ebben lehet az egyik magyarázat: "elinduláshoz kell szinte csak az egyes". Az 1-ből 2-be a 4. variációnál macerásabb utat kell bejárnia (fel, jobbra, fel), míg az első három variációnál csak 2× le. Indulásnál pont a gyorsaság a lényeg, azaz hogy minél hamarabb elérjen egy optimális sebességet az autó és ne bicikli sebességgel haladjon. Talán így hamarabb éri el.
2016. aug. 31. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
A "nagy motoros" 124-es Mercedesekben is olyan a kulissza, mint a 4. ábrán.
2016. aug. 31. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Szerintem az átlag kisautós nem tudná feldolgozni, hogy ha előretolja a kart, hátrafelé indul, ha hátrahúzza, akkor megy előre az autó. Így sok parkolásnál történő koccanást kerülnek el.
2016. aug. 31. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!