Miért ez a megszokott váltóháló?
A fent említett linken adott 4 váltóháló (nem vagyok biztos az elnevezésben, hogy "váltóháló" vagy "váltótérkép", nem tudom, de nem ez a lényeg jelenleg).
5 sebességesben gondolkodunk jelenleg.
A 2. és 3. változat a legelterjedtebb napjainkban. A kérdésem a következő: miért nem a negyedik, ahol a 2. és a 3. egymással szemben van?
Elinduláshoz kell szinte csak az egyes, városban a 2. és a 3. fokozatott (stabil 50-nél esetleg 4), sűrűbben használjuk. Itt rövidebb az út, amit a kulisszának meg kell tenni, meg elég jónak tűnik. Azt tudom hogy régebbi Mercedeseknel, BMW-nél, főleg sport változatoknál (ugye pályán gyakori a 2-3 ugyancsak).
Vélemények? Miért nem elterjedt a 4. típus?
Hát utcai autókban szerintem vagy egy fél évszázada már csak H sémás váltükat használtak, a hagyományos módon (azaz az első három verzió). Ez így is korrekt szerintem. Csak pályára épített autókban volt olyan, hogy a 2es és 3mas szemben van egymással, mert az 1-est ugye csak elindulásra használták, és pályán csak egyszer kell elindulni.
Amúgy 2-ből 3-ba nagyon egyszerű betenni a váltót, csak előretolod a kart érzéssel, aztán kész, hiába nincs szembe egymással.
Az 1-2-3 az mind ugyanaz, csak az első 4 sebességes, a 2-3-ban pedig máshogy van a hátramenet.
A 4-es nem tudom mibe van, KAMAZ-ban van hasonló módon furcsán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!