Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valamelyik autóba miért...

Valamelyik autóba miért építik be hosszában a motort 90 fokkal elforgatva a normális, megszokott helyzetéhez képest?

Figyelt kérdés
Ilyenkor a féltengely, hogy kapcsolódik a difihez?
2015. márc. 18. 18:08
 1/8 A kérdező kommentje:
Ja és hol van a váltó?
2015. márc. 18. 18:10
 2/8 anonim ***** válasza:

Nos a hosszában álló motor leginkább a hátsókerék meghajtású autókra jellemző. A váltó a motor után van és egy kardántengely hajtja meg a differenciálművet, ami a féltengelyekben folytatódik.

[link]

2015. márc. 18. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
A legegyszerűbben úgy tudod megnézni, ha bemászol egy régi Lada alá!
2015. márc. 18. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Hosszában azért szoktak motort beépíteni mert a hátsó kerék (is) van hajtva. Ez régen kizárólag így volt, de ma már van arra is példa hogy a motor keresztben van és a hátsó tengely IS kap hajtást. Mindenféle motorbeépítésnél először a kuplung van a motor mellett majd a váltó. Hátsókerék hajtású autóknál lehet olya hogy a váltó nem a kuplung után van hanem egészen hátul a hástsó differenciálművel egybeépítve. Összkeres autóknál szokott lenni egy osztómű, ahonnan előre is megy a hajtás. Hosszmotoros elsőkerékhatjtású autóknál a féltengelyek szögáttételen keresztül kapnak hajtást, de ugyanez a helyzet far- vagy középmotoros autóknál is. Tehát a motor, a váltó és a differenciálmű elhelyezése igen sokféleképpen kombinálható, de nem építenek például farmotoros elsőkerékhajtású és keresztmotoros hátsókerékhajtású autót, nem azért mert lehetetlen, hanem mert vagy műszakilag vagy gazdaságilag nem indokolható.
2015. márc. 18. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

" Hátsókerék hajtású autóknál lehet olya hogy a váltó nem a kuplung után van hanem egészen hátul a hástsó differenciálművel egybeépítve. "

Létezik ilyen összkerekes is. Típusra már nem emlékszem, de elől a motor, onnan megy egy kardántengely hátra a váltóhoz. Onnan kapják a hajtást a hátsó kerekek, valamint még egy kardántengely jön vissza előre az első kerekekhez.

2015. márc. 18. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Azért van pár értelmes ember is itt az oldalon. :) Köszönöm mindenkinek!
2015. márc. 18. 20:14
 7/8 anonim ***** válasza:
5: Igaz. A Nissan GTR is ilyen.
2015. márc. 18. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
De vannak érdekes helyzetek is. Tipikus eset az Audi, amiben szinte mindig hosszában épitik be a motort, a quattro hajtás miatt. Csakhogy az Audik több mint fele elsőkerék meghajtású, mert nem rendelik quattróval, viszont a motor ugyancsak hosszában van. Ezért van az Audikban annyira előretolva a motor, az első tengely előtt helyezkedik el, ami ritkaság, másképpen nem tudnák ilyen motorelrendezéssel megoldani az elsőkerékhajtást. Ezért is orrnehezek általában az Audik, legalábbis egy BMW-hez vagy Mercihez képest, amiknél egészen hátra van tolva a motor.
2015. márc. 18. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!