Valamelyik autóba miért építik be hosszában a motort 90 fokkal elforgatva a normális, megszokott helyzetéhez képest?
Figyelt kérdés
Ilyenkor a féltengely, hogy kapcsolódik a difihez?2015. márc. 18. 18:08
1/8 A kérdező kommentje:
Ja és hol van a váltó?
2015. márc. 18. 18:10
2/8 anonim válasza:
Nos a hosszában álló motor leginkább a hátsókerék meghajtású autókra jellemző. A váltó a motor után van és egy kardántengely hajtja meg a differenciálművet, ami a féltengelyekben folytatódik.
3/8 anonim válasza:
A legegyszerűbben úgy tudod megnézni, ha bemászol egy régi Lada alá!
4/8 anonim válasza:
Hosszában azért szoktak motort beépíteni mert a hátsó kerék (is) van hajtva. Ez régen kizárólag így volt, de ma már van arra is példa hogy a motor keresztben van és a hátsó tengely IS kap hajtást. Mindenféle motorbeépítésnél először a kuplung van a motor mellett majd a váltó. Hátsókerék hajtású autóknál lehet olya hogy a váltó nem a kuplung után van hanem egészen hátul a hástsó differenciálművel egybeépítve. Összkeres autóknál szokott lenni egy osztómű, ahonnan előre is megy a hajtás. Hosszmotoros elsőkerékhatjtású autóknál a féltengelyek szögáttételen keresztül kapnak hajtást, de ugyanez a helyzet far- vagy középmotoros autóknál is. Tehát a motor, a váltó és a differenciálmű elhelyezése igen sokféleképpen kombinálható, de nem építenek például farmotoros elsőkerékhajtású és keresztmotoros hátsókerékhajtású autót, nem azért mert lehetetlen, hanem mert vagy műszakilag vagy gazdaságilag nem indokolható.
5/8 anonim válasza:
" Hátsókerék hajtású autóknál lehet olya hogy a váltó nem a kuplung után van hanem egészen hátul a hástsó differenciálművel egybeépítve. "
Létezik ilyen összkerekes is. Típusra már nem emlékszem, de elől a motor, onnan megy egy kardántengely hátra a váltóhoz. Onnan kapják a hajtást a hátsó kerekek, valamint még egy kardántengely jön vissza előre az első kerekekhez.
6/8 A kérdező kommentje:
Azért van pár értelmes ember is itt az oldalon. :) Köszönöm mindenkinek!
2015. márc. 18. 20:14
7/8 anonim válasza:
5: Igaz. A Nissan GTR is ilyen.
8/8 anonim válasza:
De vannak érdekes helyzetek is. Tipikus eset az Audi, amiben szinte mindig hosszában épitik be a motort, a quattro hajtás miatt. Csakhogy az Audik több mint fele elsőkerék meghajtású, mert nem rendelik quattróval, viszont a motor ugyancsak hosszában van. Ezért van az Audikban annyira előretolva a motor, az első tengely előtt helyezkedik el, ami ritkaság, másképpen nem tudnák ilyen motorelrendezéssel megoldani az elsőkerékhajtást. Ezért is orrnehezek általában az Audik, legalábbis egy BMW-hez vagy Mercihez képest, amiknél egészen hátra van tolva a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!