Hogy kell jól kettesbe váltani?
Gyakorolni kell,ennyi.
Nincs rá recept.
Ugyanúgy, mint indulásnál, itt is csúsztatni kell a kuplungot. Majdnem ugyanúgy kell figyelni rá, óvatosan gáz, közbe kuplung csúsztatva fel.
Akár benzines, akár dízeles, egyesbe (hacsak nem sietsz) nem kell kihuzatni. Már 1500-nél elválthatsz kettesbe, aztán kettesbe mehet 2500-3000-ig (ha benzines).
Ugyanúgy, mint másik fokozatba.
Kultúrállt közlekedésénél én így szoktam: mikor váltani akarok, elkezdem levenni a lábamat a gázról, közben már a kuplungot kezdem nyomni. Mikor már teljesen benyomtam a kuplungot átváltok a következő fokozatba és csak a szinkronfordulatszámnál engedem fel a kuplungot. Ez annyit tesz, hogy pl. 1-esben 3000-es fordulatszámon pörög a motor, ugyanekkora sebességnél 2-esben pl. csak 2100 lenne, így csak akkor engedem fel a kuplungot, amikor a motor fordulatszáma már visszaesett 2100-ra. Ilyenkor akár le is ugorhatsz a kuplungról, nem fog rántani egyet az autón. Ha igen, akkor ott valami mechanikai hiba van.
Vagy túl hamar vagy túl későn engeded fel a kuplungot ezért torpan. Ha nem akarsz várni, amíg a motor fordulatszáma visszaesik, akkor a kuplung gyors felengedése után kapásból adj neki padlógázt. Rántani fog egy jó nagyot a kocsin, de legalább nem lassulsz le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!