Miért jó ha egyenes a sportkormányok "alja"?
A kormány átmérőjével és elhelyezésével elég sok gond van, főleg akkor, ha sportos üléshelyzetet próbálsz kialakítani. Ilyenkor az a jó, ha a kormány az "öledben" van, így könnyű vele gépészkedni.
Igen ám, de ha a kormányt leereszted, útban lesz a lábadnak. Egyszerű: csökkenteni kell az átmérőjét - de ez nem mehet a végtelenségig, egy idő után túl nagy erő kell a kormányzáshoz (mondjuk ezt a szervó még csak-csak megoldaná) és kényelmetlen is egy túl kicsi kormánykereket tekergetni.
Így hát jön a trükk: csökkented az átmérőt, de csak ott, ahol kell - alul. Lecsapod egyenesre a kormány alját, elfér a lábad, de nem lesz túl kicsi a kormány átmérője. És mivel a legtöbb időt egyenes állásban tölti a kormány, meg is van oldva a probléma. Nem újkeletű az ötlet: a "púpos" Wartburgok (311, 312, 313) egyes kivitelein a kormány alsó, küllők alatti része kisebb átmérőjű volt, mint a felső, épp ilyen okból. Igaz, ott még jóval nagyobb kerékről volt szó, mert szervó helyett a kormánykerék átmérője mérsékelte a kormányzáshoz szükséges erőt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!