Egy 1500-ös Ladát át lehet úgy építeni, hogy működjön benzinnel, autógázzal és E85-bioetanolal is?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A benzin-gáz átalakítás nem nagy ügy. Bevált, jól működő megoldások vannak rá. Ez a kettő működhet együtt.
Az E85 már más történet. Ugyanabban az üzemanyag-ellátó rendszerben nem tudod használni a kettőt. Tehát két üzemanyag-tartály, két szivattyú, két csőhálózat.
Viszont a karburátor vagy benzinre, vagy E85-re van hangolva, a kettőt együtt nem tudja kezelni. Más az üzemanyag-levegő keverési arány a két üzemanyag esetén, más fúvókaméretek, más alapjárati beállítás kell hozzá.
Tehát vagy két karburátort használsz - ekkor két keverő is kell a gázhoz, vagy pedig injektoros lesz minden, három szett befecskendezővel. Esetleg lehet olyannal próbálkozni, hogy a benzint és az E85-öt ugyanaz a befecskendező nyomja, csak üzemanyagtól függően változtatod a tápszivattyú nyomását. Elméletileg megoldható, a gyakorlatban a két üzemanyag keveredése miatt az átkapcsolás kínszenvedés lesz. Egyébként sem szerencsés ugyanabban a csőhálózatban benzint és E85-öt engedni: egészen más típusú oldószer a kettő, vannak olyan szennyeződések, amiket csak az egyik és csak a másik old. Ebből pedig mindig csak a baj van, leggyakrabban úgy, hogy az évek óta benzinnel hibátlanul működő üzemanyag-ellátó rendszerben az első E85 tankolás után mindenféle mocsok indul meg, amit a benzin békén hagyott, de az etanol tartós expozícióját nem nagyon bírták és feloldódtak.
Persze ha minden teljesen tiszta, nem lehet gond, de akkor meg ott van a keveredés, amit írtam. Átkapcsoláskor csak sejteni lehet, mikor fogy ki a befecskendezőből a benzin és mikor lesz tiszta az E85 (és fordítva). Közben pedig fokozatosan kellene változtatni a tápnyomást (ezen keresztül a keverékarányt). Ez meg vagy sikerül, vagy nem.
Egyébként szerintem a benzin-gáz kivitel visszahozná az árát. A hármas üzemeltetésnél már nem vagyok ebben biztos: az E85 legutóbbi információim szerint már nem annyival olcsóbb a benzinnél, hogy hamar behozza az árát. Úgy pedig, hogy kiépítesz egy külön tankot, külön szivattyúval és csövezéssel, mellette pedig ott a gázosítás költsége is, már nagyon nem éri meg a dolog. Nem rossz autó az 1500-as Lada, legyen szó akármelyik modellről (2103, 21061, 2107, 21053), de ha annyit akarsz menni éves szinten, amennyiből egy ilyen drága átalakítás megtérül, akkor valami mást fogsz választani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Autószerelő vagyok. Tudom, mit beszélek.
A válaszíró 49%-ban hasznos válaszokat ad."
Idézet egy másik kérdés válaszaiból a 49%-os válaszadónk tollából.
Majd jön ez:
"Etanollal csakis dízel tud működni. A benzines Ladát csak gázosítani tudod. A gázosítás visszahozza az árát, ha jól meg van csinálva.
A válasz 0%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 49%-ban hasznos válaszokat ad"
Még jó, hogy az állítólagos autószerelők így képben vannak...
Azért gondoltam a háromféle üzemanyagra, mert ha éppen nincs a közelben E85 vagy gáz töltőállomás, akkor még mindég ott a benzin mint lehetőség.
de ahogyan látom az észérveiteket ez a háromféle üzemanyag rendszer kiépítés elég macerás és drága lenne a megvalósítása.
Ez a busz bioetanolal megy: https://www.youtube.com/watch?v=kXTkehRkSIk
de valamilyen különleges megoldású adagoló rendszere van meg van még valami gyulladás segítő adalék az üzemanyagba.
Tehát átalakításokkal tud dízelmotort működtetni az etanol. Én is nagyon meglepődtem rajta.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!